1. |
Re: *** HIX AUTO *** #347 (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
2. |
Lejto szazalek (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Pannonia vizsgaztatas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
olom (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
5. |
lejto, szivocsonk (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
6. |
Elogyujtas, tankcsavar (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Motoros levelezo listat keresnek!!! (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
8. |
re:feljaro vagy lejaro, mindegy, BMW (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
re: rangatas (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
10. |
Ketutemu (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
11. |
Ketutemu (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
12. |
astra-mondeo (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #347 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egy ket reakcio, mert mar olyan regota nem szoltam...
>
> Nem az olajat, hanem az egesteret melegiti.
>
> > Ha megy az auto akkor ennek tovabb mar semmi funkcioja sincs Nincs.
Hat ez igy ebben a formaban nem teljesen... A Mitsubishi
1,8l Diesel motorjaban ami remek konstrukcionak volt
kikialtva anno, az izzitogyertyak meg az inditas utan is
(habar kissebb feszultseggel- kissebb homersekleten) egy
rovid ideig a motor homersekletetol fuggoen "egve" maradnak.
A motor hidegen is sokkal jobban megy (mindenfele dusitas
nelkul).
> > Jaj es meg egy valami mi az a porlaszto csucs, ez olyan mint az
> > alcsucs, mert azt mondtak ezt is neha meg kellene pucoltatni es
> > hol van , konnyen hozzaferheto.
>
> A hengerfejbol ki lehet csavarni oket, de nem igazan hazi buheralasra
> keszultek :)
Egyetertek. En mindenhez hozzanyulok kiveve ezekhez (nincs
meg a celszerszamom :)
Es kulomben sem draga profin (celszerszammal) beallittatni
oket.
> Mostanra megint osszegyult 3 rossz gyertyam, tegnap vittem oket vissza.
> Vegezetul a lenyeg . A gyertyak az olcso verzioju olasz Icat tipusuak
> voltak. Azota egy francia tipust ,Autoelite-t hasznalok, ezek meg birjak.
> Sajnos a Bosch-ra ilyen 5000/db arat mondtak, amit egy kicsit soknak
> tartok. Ez lehet hogy csak attol van ,hogy a BMW nevre beindult a szorzo
Van egy nemet izzito gyertyakat is gyarto ceg. Mindenfele
mas termekeket is gyartanak (porlasztocsucs stb.) Foleg
teherauto korokben ismertek de szemelyautokhoz is
gyartanak, olcson. A ceg illetve a marka neve tartalmazza a
Diesel szot, de hiaba torom a fejem nem jut az eszembe :(
> Vonohorgot
> atepiteni a felujitas alatt allo kocsira.
Ha a vonohorog gyari (lehet akar bontott is) es bele van
utve a sorozatszam es agyar emblemaja akkor el kell
fogadniuk. A batyamnak igy kerult bontott gyari BMW
vonohorog a BMW-jere.
Minden jot,
Zaruba Gergely
UI: meg torom a fejem a marka neven...
|
+ - | Lejto szazalek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
keresere a kovetkezoket javaslom:
Kocsifeljaronal nem mindegy, hogy egy terepjaro, vagy egy sportkocsi
fog kozlekedni rajta.
A lenyeg, hogy a kotenylemez es a feneklemez, esetleg a spoilerek-kipufogok
ne akadjanak fel.
Legegyszerubben ugy lehet kiszamolni, hogy meretaranyos rajzot keszitesz.
Erre lerajzolod a feljarot, az emelkedessel, es rarajzolod a garazs
padloszintjet
is, a kapu kozeptamasztekat is, amibe szinten beleakadhat valami.
A kocsi profilrajzara merd ra a tengelytavolsagot, es huzz egy vonalat a
tengelyekkel parhuzamosan, a kocsi legalacsonyabb pontja vonalaban.
A vonalat egeszen a lokharitok alatti kotenylemez/spoilerig huzd meg.
Igy mar probalgathatod akar szerkesztessel, akar egy papirbol kivagott
sablonnal a modellezest. Termeszetesen a kerekek atmeroje is fontos, a
karosszeria billenese miatt.
Fontos, hogy a kocsit terhelt allapotban merd
meg, mert ekkor lejjebb kerul a karosszeria, 5-10 centivel.
Ha a modellezes sikeres, megtalalod a kritikus "akadasi" pontokat.
Ezek a felhajto aljanalnal az elso lokharito, majd a hatso, a felhajto
tetejen pedig a feneklemez. Erdemes a modellezessel jatszadozni, mert
sok bosszusagtol kimel meg.
Erdemes a vonohorgot is beleszamolni a dologba, meg ha nincs is a kocsin,
mert ha kesobb lenne, igen kinos ha emiatt akadna fel a kocsi.
Peter.
|
+ - | re: Pannonia vizsgaztatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Kedves Motorostars!
Nekem is van egy P-10-esem, es nemreg vizsgaztattam. Tukorbol egy is eleg ra (b
al oldalra),
visszajelzo lampa pedig csak a reflektorhoz kell (kek szinu). En a Mozaik u.-ba
n vizsgaztattam
(96-ban es 98-ban is), kulonosebben nem foglalkoztak a motorral. Az alvazszamot
es a motorszamot
ellenoriztek, ezenkivul a fekpadon neztek meg a fekeket. Vilagitassal nem fogla
lkoztak, miutan
mondtam, hogy ahhoz el kell inditani a motort, csak legyintettek.
Udv: es sok sikert a motorodhoz: Marczi
|
+ - | olom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Altalaban, az esetek 99%-anal au ESSO-nal tankolok... A hetvegen
nem tudtam ott tankolni, es egy OMV kut akadt az utamba... nosza,
tele...
Aztan a kovetkezo napon csak szivatoval indult el reggel (hidegen),
pedig
amugy mostanaban ebben a jo idoben szivato nelkul is indul siman minden
reggel.
Aztan az alapjaratom kezdett eltunedezni, lement ugy 500 kore...
Amig nem melegedett be teljesen a motor, le se tudom huzni a szivatot,
ha
elerte a 80 fokot, akkor mondjuk mar nem all le. Mi lehet az oka? Hogy
mas
az adalek az OMV-nel? Egyaltalan melyik kut melyik adalekot hasznalja?
Kerdes ketto: A skodak hogy allnak a 95-os benzinnel? Mert ha jol
emlexem,
mintha ugy 10 forintal olcsobb lenne... (habar a benzinarakat mar reg
nem figyelem,
ugyis mindig csak tobb :o(
Regebben kerdeztem, hogy a favorit motor bele megy e a regi farmotoros
skodakba...
A valasz, igen! :o) Ugyanaz az osszes folerositesi pont, sot, az utolso
farmotoros
skodakban mar favorit motor van. Pl a kollegeam 89-es rapidja, amiben
favorit motorvan ,
es elegge megvizsgaltam :o)
Udv: Adam
|
+ - | lejto, szivocsonk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Lejto:
Nem a meredekseggel szokott baj lenni, hanem azzal, hogy a lejto aljan es
tetejen nagy a tores es az auto "felkoppan". A nagy toresek helyett iveket
kell betonozni. (Ha utolag csinalod eleg csunya!)
Szivocsonk:
A szivocsonkot, be- es kiomlo nyilasokat un. ostorko:szo:ru:vel szoktak
tagitani, polirozni.
Az ostorkoszoru harom fo resze:
1. meghajto motor (pl. furogep)
2. hajlekony meghajto sza'r (pl. kilometerora spiral) tokmannyal
3. tokmanyba foghato szerszamok (koszoruk, marok stb.)
Cs.
|
+ - | Elogyujtas, tankcsavar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tegnapelőtti kérdésekre a válasz:
Nem írtad meg melyik autóra gondoltál? Keleti autóknál ugyanis komoly szórások
lehetnek a megmunkálás finomsága s egyéb okok miatt igényelt optimális előgyújt
ás és a gyári adatok között. 10 fokos eltérésről is hallottam...
Eltéres lehet precíz nyugati gépeknél is kopás (nagyobb hézagok, kompressziócsö
kkenés), esetleg akár csak az üzemanyag - tervezettől eltérő (pl. ólmozott benz
in egyenletesebb égési sebességére lett méretezve a motor, az oktánszám változt
atásáról nem is beszélve) - minősége miatt is.
Ha a motor gyönyörűen jár, gyári fogyasztás megvan aggodalomra ok nincs.
Polski (126p?) tankcsavar. Ne fúrdd ki a tank lemezét, nem tudok normálisan lek
ezelni. Nem szabad a felfüggesztés helyét sem odébbtenni, mert a nagyon amplitu
dójú rezgés nem tesz jót a tanknak...
Nem jobb lenne kioperálni (fúrással stb) a régi csavar helyét és a lyukon keres
ztül felfogatni a másik anyával belülről egy tőcsavart? (Vagy a fejescsavart on
nan meglógatni?)
Hétvégén én is le kívánom szedni barátnőm kocsijáról. A spirál vége beletört a
tengelyébe és egyszerűbb azt, mint váltót kiszerelgetni. Amúgy 1-2mm-en múlik,
hogy nem szedhető ki a csigahajtás:-(((
dr. Schmidth Csaba
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re: Motoros levelezo listat keresnek!!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kardos Tamas kereste, hat tessek,
itt egy motoros lista:
************************************************************
Homepage szeruseg: http://www.bigfoot.com/~motoros
A lista cime:
Feliratkozas: SUBSCRIBE DIGEST
Lemondas: UNSUBSCRIBE DIGEST
Ha Nekem akarsz irni: PRIVATE
A parancsokat a SUBJECT-be ird!
************************************************************
A lo'ero" legyen veletek!
udv
pisti
|
+ - | re:feljaro vagy lejaro, mindegy, BMW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
... kerdezett a lejarokrol.
Hat rossz hirem van. Ha tenyleg egzakt szamitast akarsz vegezni
ami hasznalhato is, akkor nagyon sok mindentol fugg. Fugg az
auto tipusatol, melyik kerek van hajtva, elore vagy hatra akarsz
beallni vele, milyen teljesitmeny all a rendelkezesre, fedett,
nem fedett a lejaro, bordazott a felulet, aszfalt vagy beton stb.
Ez meg mind semmi. Gondolni kell arra is, hogy ki kell alakitani
valamilyen atmeneti lejtot is, hiszen eles szogben nem kapcsolodhat
az utca es a lejaro, mert fentakad rajta a kocsi hasa. A lejto aljaban
|
+ - | re: rangatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En az elektromos gyujtas jeladojanak kopasaras gondolok, ha a kocsi
elektromos gyujtasu.
Balage
|
+ - | Ketutemu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
AKOCSI ATTILA
IBM Storage Products Kft
Székesfehérvár Aszalvölgyi út.2
Conveyor Team
Tel:36-06-22-539-286
Email:
Attila Akocsi
99-04-09 06:26
To:
cc:
From: Attila
Subject: Ketutemu
Hello Mindenki
Egy olyan kerdesem lenne,hogy hol van olyan szerviz ahol Wartburgba
negyutemu motort kepesek
beszerelni KPM engedelyel.A motor tipusa mindegy ( VW,Renault,Suzuki,Fiat )
Ha valaki tudna ilyen cimet esetleg telefonszamot annak orulnek.
Koszi
AKOCSI ATTILA
IBM Storage Products Kft
Székesfehérvár Aszalvölgyi út.2
Conveyor Team
Tel:36-06-22-539-286
Email:
|
+ - | Ketutemu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindenki
Egy olyan kerdesem lenne,hogy hol van olyan szerviz ahol Wartburgba
negyutemu motort kepesek
beszerelni KPM engedelyel.A motor tipusa mindegy ( VW,Renault,Suzuki,Fiat )
Ha valaki tudna ilyen cimet esetleg telefonszamot annak orulnek.
Koszi
AKOCSI ATTILA
IBM Storage Products Kft
Székesfehérvár Aszalvölgyi út.2
Conveyor Team
Tel:36-06-22-539-286
Email:
|
+ - | astra-mondeo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Polyak Cs irta:
<Vegezetul hozzatennem az irottakhoz, hogy mindez csak sajat velemeny.
Nem kivanok reklamozni markakat, es mas tipusok hitelet rontani.>
Szerintem ezt senki sem feltetelezte Rolad. A HIX egyik lenyege ugy velem
eppen az, hogy megosszuk egymassal mind jo, mind rossz tapasztalatainkat. Ha
azt irtad volna, hogy egyik marka jo volt, a masik nem ( igy nev nelkul ),
nem lett volna nagy segitseg.
Opel Astra - Ford Mondeo: nem egy kategoria. A Mondeo a Vectrahoz
hasonlithato, ha a nagyobb kasztni a donto, ezt valaszd. Vannak
tapasztalataim az 1.6-os motorokkal. Az Astra 1.6 Ecotec 100 LE-s porgos,
eleg dinamikus es nagyon keveset fogyaszt ( 7 l körül orszaguton, 8-8.5 l
varosban ). A Ford 1.6-osat csak az Escortbol ismerem, de a Mondeoban is
ugyanaz a 90 LE-s van ( a Focusban nem ). Nagysagrendekkel gyengebb, meg az
Escortban is, mint az Opel motor. Egy rokonomnak volt ilyen motorral
felszerelt Mondeoja is, nagyon harmatos menetteljesitmenyei voltak.
Fogyasztasban sem jobb. Az emlitett evjaratokban ket millio alatt is jo
autok vannak, szerintem ne egy elore elhatarozott tipus mellet donts, hanem
az egyes gepek allapota alapjan.
Mas: en is olasz manias vagyok, de olvastam a TUV ertekeleset. A Toyota es a
Subaru evek ota valamennyi megbizhatosagi lista elejen ott van, ez mar nem
lehet veletlen.
Udv:
Szabo Jani
|
|