Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 286
Copyright (C) HIX
1999-02-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 turbo, gyertya (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Re: kiskocsi vetelhez kerek tanacsot ( 11 sor ) AUTO #2 (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Re: Clio vs Peugeot 405 ( 11 sor ) AUTO #285 (mind)  27 sor     (cikkei)
4 re:benzinszint jelzo (mind)  17 sor     (cikkei)
5 re:AC pumpa (mind)  15 sor     (cikkei)
6 futoszal es alvaz valaszok (mind)  34 sor     (cikkei)
7 Gumi (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Re: Ford hutoviz nem melegszik + nemet-e a Ford (mind)  16 sor     (cikkei)
9 OPEL (mind)  6 sor     (cikkei)
10 Autot vennek. (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: Automata valt (mind)  19 sor     (cikkei)
12 tevedes? (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - turbo, gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok!
> A benzines (sport)turboknal, hogy meg lehessen tartani a nagy
> fordulatszamot, ugy kell elintezni az egest, hogy a csucsnyomas ne legyen
> nagy, csak az atlag nyomas novekedjen meg. Ez viszont oruletes hatasfok
> romlashoz vezet, emiatt van az ilyen gepeknek oriasi fogyasztasa.
Ezt milyen megoldasokkal lehet megtenni? (marmint az "atlag nyomas" noveleset a
 
csucsnyomas emelese nelkul, nem a fogyasztasnovekedest :-) 

> Szerintem :a gyertya addig jo amig fizikailag nem serul 
> meg. (elektrodak+porcelan)
OK, de ezt hogy tudod eldonteni? Van otthon gyertyavizsgalod? En meg ugy 
tanultam, hogy azon kivul, hogy az elektroda anyaga vandorol amitol valtozik az
 
elktrodahezag, a szigetelo porcelan is megadja magat, ami kivulrol egyatalan ne
m 
lathato. (most nem arra gondolok, hogy beesik a motorba, mint a Hondaban :-)  )
 
Egyebkent gondolj bele, mivel jar, ha neha kihagy a gyujtas. Ha a tulaj nem is,
 de 
a katalizator hamarosan eszreveszi.
Az testelektrodak szamanak novelese egyebkent teljesitmenynovekedessel nem jar,
 
a dolog elsodlges celja tudomasom szerint az elettartam es a megbizhatosag 
novelese volt. 
Udv. LLaci
+ - Re: kiskocsi vetelhez kerek tanacsot ( 11 sor ) AUTO #2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Fri, 5 Feb 1999  wrote:
> Citroen AX, Visa
> Peugeot 105
> Fiat tipusok

Egy  cinquecentot hajtok par 10e km ota, foleg varosban.
Gyakorlatialg meghivasodas nelkul birja (na jo, szellozo ventilator
fokozatkapcsolo, ajtovilagitas lampa es hatso ablaktorlo kontakthiba).
Fogyasztasa nalam 6.5 liter korul van, felesegem 5.5-ot csinal. Ha tenyleg
csak rovid tavon megy, akkor az eloirt 15W40 SG helyett hasznalj 10W40 SH
motorolajat.

> Maruti

A fenti haromhoz kepest teljesen mas kategoria, regebbi konstrukcio.

> Suzuki

Tudom, magamra zuditom a suzuki kedvelok haragjat, de szerintem ezzel az
autoval, foleg varosban es telen csak ugy lehet 7 liter alatti fogyasztast
produkalni, ha erosen feltartod a kozlekedes tobbi resztvevojet.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Clio vs Peugeot 405 ( 11 sor ) AUTO #285 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 5 Feb 1999, Gacs Lajos wrote:

> Lajbi irja:
> > Az attetel attol fugg, mire szantak az autot. Egy renault clioII-nel 1000
> Ez idaig igaz.
> > f/perc motorfordulat valtozas 5. ben kb 45 km/h sebesseg valtozast jelent.
> > A regi BMW 535-nel is kb ennyi (oreguras, bekes jarganyok), de pl egy
> > Peugeout 405Mi16-nal 1000 f/perc-re 5.-ben 27 (!) km/h, de gyorsul is,
> > oda-vissza megeszi a regi BMW-t is.
> Akkor Clio    4000 f/p   ->  180 km/h
>       P 405   6000 f/p   ->  162 km/h   ????
P 405_Mi16	7800 f/p   ->  210 km/h

Es a kiskocsik 5. fokozatban nem tudjak kiporogni magukat.
Eleinte megkulonboztettek a 4+1 vagy 4+E fokozatu valtot az "igazi" 5
sebessegestol, de ma mar nem. 
Normal autoknal az 5. fokozat kimelo, vagy energiatakarekos "hosszu"
fokozat, es kb azonos a vegsebesseg 4. es 5. fokozatban, csak 5. ben
ugyan azt a sebesseget kisebb fordulaton lehet tartani, igy kisebb a zaj,
a fogyasztas. Gyorsitaskor ez mar nem biztos, hogy igy van.
A gyotsitas alatti fogyasztas nagyon bonyolult dolog, sok mindentol fugg.

Udv, 
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - re:benzinszint jelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kerdesem: me' nem robban fol az egesz?? (hiszen benzinben vagy
> benzingozben
> letesit elektromos kapcsolatot, eleg nagy a szikra veszelye)
>
Nem robban fel! Hallotal talan mar az also (ARH) es felso (FRH)
robbanasi hatarrol? Az ARH az egheto gaz es levego 20%-os kevereke,
az FRH 40%-os keverek.
Az uzemanyag tartalyban a benzingoz és levego kevereke boven meghaladja
ezt az erteket, tehat nem kepes berobbani, mert az egeshez harom dolog
kell:egheto anyag, gyuladasi ho es oxigen. Ha valamelyik hianyzik nincs 
eges! Vannak olyan autok (minden injektoros) ahol az uzemanyag
szivattyut az uzemanyag tartalyban helyeztek el, kepzeld el egy 
villanymotor benzinben forog es megsem robban fel!!
 
 Udv: S.Gy. (akeb alias beka)
 "Ha nem neznek hulyebbnek, mint amekkora valojaban vagyok,
 mar jol esik".
+ - re:AC pumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  
> Hosszu bevezetom utan az elso kerdesem az, hogy termeszetes-e, hogy az AC pum
pa
> ba a
> benzin folyasaval szemben belefujtam, es nem nagyon tanusitott ellenallast?
> Nincs benne valamilyen szelep, hogy ne folyhasson vissza a benzin?
>
Minden AC pumpaban ketto db. szelep talahato: egy szivo es egy
nyomoszelep. Ha a benzin aramlasaval szembe (abba a kivezeto 
csobe ami a karburator fele vezeti a benzint) belefujsz a 
nyomoszelepnek zarni kell, tehat nem lehet atfujni. 

Udv:S.Gy. (akeb alias beka)
"Ha nem neznek hulyebbnek, mint amekkora valojaban vagyok,
mar jol esik."
+ - futoszal es alvaz valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csussz irta:
>Mivel erosen mar erosen kezdtem utalni, hogy a Lada
>hatso ablaka a beepitett futoszal dacara allandoan
>beparasodik (tenyleg, normalis ez?), kitalaltam, hogy

Szerintem az a futoszal nem mukodik rendesen, ha be van kapcsolva nem lenne
szabad parasodnia. Nekem amig mukodott addig nem parasodott illetve
eltuntette a parat, most hogy nem mukodik parasodik is az uveg rendesen
(valami kontakthiba lehet,de hideg van szerelni es kulonben sem zavar,
vezettem eleget zart kisbuszt :)))

megint Csussz:
>meglepodtam, hogy tocsakban all a viz a kocsi aljaban.
>Valami juta vagy vatelinszeru anyag van ott, ami, ugy
>latszik nagyon szereti a vizet. En viszont nem szeretem,

Ez viszont tenyleg Lada tipushiba illetve tipushulyeseg :)),  Amikor en
vittem a kocsimat karosszeriaztatni akkor derult ki hogy ekozott a
hangszigetelo (es sajnos vizgyujo) anyag es az alvazvedoreteg kozott
teljesen szetrohadt az alvaz (az allandoan vizes jutaszeru anyag miatt). Ez
persze igencsak megemelte a munka es anyagkoltseget :((( Most hogy mar meg
van csinalva a gepem nicsen benne az a vacak.
Azt ajanlom neked hogy szed ki az egeszet es ha meg nincsen rohadas az
alvazon akkor tisztitsad alaposan le es kend be jo vastagon Hamerite
festekkel (remelem jol irtam) Ez egy nagyon vastag festekreteget hoz letre,
ami miutan megszarad olyan kemeny bevonatot kepez mint mondjuk a raegetett
kalapacslakk. (faszan lehet felnit festeni vele) Ha ezzel megvagy akkor
egeszen biztos hogy nem fog az alvazad belulrol atrohadni. Ha mar rohad az
alvaz akkor eloszor lakatos majd alvazvedo aztan belulrol Hamerite. 
Valoszinuleg hangosabb lesz az utaster miutan kiszeded azt a jutaszeru
reteget de ha jo a motor akkor ez nem zavaro.

udv,
     G.
+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Ha valakit érdekel jo minosegu, (90-95%-os) gumi, mindenfele meretben,
>de foleg R13-as, akkor irjon, dunantulrol, ha lehet. (Veszprem --
>Komárom között bárhol király)
>Csak márkásak, olcsón 3500-4500 /db goodyear, pirelli, firestone,
>michlein etc.

Nem tud valaki valami ilyesmit Pesten vagy a kornyeken? Borzasztoan
szuksegem lenne ket R13-as 165-os gumira amin van meg valami barazda :)))
persze olcson. Ha valaki tud esetleg valami ilyen helyrol az irjon mert
elobb utobb megbuntet egy zsebpenzhianyban szenvedo rendor :)))

koszi,
       G.
+ - Re: Ford hutoviz nem melegszik + nemet-e a Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Velem is az tortent, hogy a Ford Escort vizhomerseklete
mindig a normal tartomany aljan allt meg. Nekem vizgomba
csere utan javult ki.

Mas:

Korabban irta valaki, hogy az ujraeladhatosag szempontjabol
nemet autot erdemes venni. A Ford ilyen szempontbol nemetnek
szamit ?
Ugy tudom, hogy az europai Fordokat Angliaban, Spanyolorszagban
es Nemetorszagban gyartjak. Magyarorszagra vajon a Nemetorszagban
gyartott Fordok kerulnek, vagy mashonnan (is) ?

Bessenyei Zsolt
+ - OPEL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek!
Mostanában olvasni se volt időm, most is csak a segítség kérésre futja.
Érdekelne az OPEL Kadett Caravan 1,6D minden  adata. Feltöltési mennyiségek
és minőségek, műszaki adatok (mekkora az üzemanyag tartály, milyen minőségű
olajakat írt elő a gyártó stb...). Egy elektromos rajzot is megköszönnék!
Előre is köszi : Szu
+ - Autot vennek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem mindenkinek!

Aztosok!

Szeretnek venni egy torott OPEL Asztrat (nem a legujabbat), de alapvetoen
minden fajta torott (nyugati tipusu) auto erdekel.

Ha valakinek van informacioja akkor segithetne.


A leveleket magamba kernem mert nem vagyok fennt a listan.

Koszi:
                OTTO
+ - Re: Automata valt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A valtomon kapcsolhato fokozatok a kovetkezok : P R N D 3 2 1. Ebbol az
>kovetkezik, hogy 4 sebesseges a valtom. Viszont ha kezzel 3-ba kapcsolom
>(akkor ugye ez a legnagyobb fokozat amit kapcsol akarhogy nyomom a
>gazt), elkezdek gyorsitani es D-be lokom, meg ket valtast lehet erezni
>es ezt a fordulatszammeron is latni. Akkor most negy vagy otsebesseges a
>valtom?
>A valto feliratozasa alapjan 4 sebesseges, viszot 5 fokozatot tudok
>megszamolni gyorsitas kozben.

Valoszinuleg a negyfokozatu automata negyedikben athidalja a hidraulikus
"kuplungot", direkt kapcsolatot hoz letre, megszuntetve ezzel a ket tengely
kozotti fordulatkulonbseget es teljesitmenyvesztest.


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - tevedes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Peugeout 405Mi16-nal 1000 f/perc-re 5.-ben 27 (!) km/h, de gyorsul is,
>oda-vissza megeszi a regi BMW-t is.

Ez hihetetlennek tunik szamomra: azt jelentene, hogy 6000-es fordulaton 162
a sebesseg, 200-zal 7400 korul menne a gep. Kb. 110-120 lenne az
utazosebessege (4-4500)? Egy ilyen erogeptol rendkivul szokatlan.

Osszehasonlitaskeppen: Opel Ascona 2.0i GT

1100 kg; 2000 ccm; 115 LE; 175 nm/3000
36 km/h / 1000 ford/min (160-nal kb. 4400, 200-nal kb. 5600)
Meg a negyedik is hosszabb attetelu (30km/h / 1000), mint a fenti adat.

Nem megy ugy, mint a Mi16, de nagyon gyorsul: keves ellenfele van a
kategoriajaban. Miert is kellene _ennyivel_ rovidebb valto egy _ilyen eros_
gepre?


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS