Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 1066
Copyright (C) HIX
1993-06-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Eszak-Amerikai magyar szervezetek (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Jobbra hajts! (mind)  3 sor     (cikkei)
3 Londoni szallas es Nemzetkozi jogsi (mind)  2 sor     (cikkei)
4 Londoni szallas (mind)  62 sor     (cikkei)
5 Megegyszer Autovezetes USA Europa (mind)  132 sor     (cikkei)
6 amilyen szorakozott vagyok neha... (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re: Eszak-Amerikai magyar szervezetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Barna:

Mivel a lista nincs meg a HIX dokumentumtarban (miert? mert eddig senki
nem kuldte be), ezert felesleges hozza az index. Ha ott lesz a lista,
visszateszem az indexedet.

Jozsi. /HIX/
+ - Jobbra hajts! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Bozoki Barna. Ezzel tobbe-kevesbbe eddig is tisztaban voltam. 
Kerdes az, hogy a Vilag (koztuk a nemetek is), miert tertel at erre meg korab-
ban?
+ - Londoni szallas es Nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aszodi Andrasnak es egyeb erdekodoknek Diana klasszikus muve ujbol:
(csak a szallasra vonatkozo reszeket hagytam benne)
+ - Londoni szallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most egy nagyon olcso Londoni szallas (azoknak jutalmul elrejtve, akik
kitarto aszott turelmuek):
Tombridge School Clubs, ltd
120 Cromer St.  Tel: 837-4406   Tube: King's Cross

Ez ugy tunik, mindig favorit tema marad.
Ugyhogy engedjetek meg, hogy  itt valaszoljak, leven legalabb
6-an irtak nekem ezugyben ezalatt a 2 het alatt is.

A legolcsobb szallast (4 font) leirtam a tavaly kb. julius 10.-i
TIPPben az Enciklopedika Brunelikaban, es ezzel kidobtam, mint
aki jol vegezte dolgat. Ha valakinek meg megvan, az beirhatna
azt a cimet.

Azonkivul van egy magyar csalad, aki a tobbi ittelo magyar csaladokhoz
szokott szobat kikozvetiteni, ez a B+B kb 8 font.
Ok elerhetoek a kovetkezo Londoni telefonsdzamon:
071-7208978
081-8522778 (erdemes ram hivatkozni, mar sereenyi pacienst keritettem
nekik, amugy nem tul hivatalos).
Pesten is talan mukodik meg a TANTURA KFT, akiknel egyuttal olcso
buszutak is szerezhetok. (ugyanez a gittegylet)
tel: 132-5527.

Szoval ezt ajanlom konszolidaltabban utazoknak (csaladdal pl), es
ilyen minosegert szerintem ez az elerheto legolcsobb.

Amit meg meg lehet probalni, az a kovetkezo 2 fel-youth hostel:

1. Grantham HOuse: 110 Grantham Road London SW9
   shared room 8 font reggelivel
   max. 3-4 szemely/ szoba.
   A ketagyas az 25 font reggelivel.
   Tel: 071-738 7903

2.The Chelsea Hotel
  33-34 Earls Court Square London SW5 9BY
  tel: 071-2446892
  fax: 071-2446891
  Az ar durvan ugyanennyi, attol fuggoen, vagytok-e 4en, vagy
  hajlandoak vagytok-e idegennel lenni egy szobaban.
  Ugyanugy reggelivel, stb.


Persze a mostani Londoniakat erdemesebb nyaggatni, ok tuti okosabbak,
csak ugy latom, Londonban van erdekesebb elfoglaltsag is, mint
a HIX...

diana
------------------------------------------------------------------------
Zwack urnak:

Eddig minden ismerosomnel, es nalam is kotozkodtek a nemzetkozi jogositvannyal,
de azert forditasig nem fajult a dolog. Nalunk azon mult, hogy a ferfi vagy a
noi alkalmazotthoz jutott az ember, a holgy monomaniasan hajtogatta, hogy
"We don't speak this language', a ferfi meg kapasbol elfogadta, noha o sem
volt perfekt magyar. Annyit el kell ismerni, hogy siralmas egy dokumentum 
ez a Nemzetkozi Jogositvany, peldaul az ervenyesseg es lejarat szavakat, meg
magat a honap nevet csak magyarul es kezirassal lehet rajta megtalalni. 
Talan ma mar jobbakat allitanak ki, az enyem 5 eve keszult.

Gabor
+ - Megegyszer Autovezetes USA Europa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobb velemeny hangzott el az autovezetesrol, meltatva-kritizalva
egyes orszagok autovezetoinek tudasat.

Hadd tegyem az elhangzottakhoz hozza az en velemenyemet is:
Az USA-ban kellett radobbennem arra, hogy a tudas-nem_tudas nem
megfelelo kategoria a vezetes stilusara nezve.

Uj fogalmat volt muszaj bevezetnem: intenziv- es 'hatter'-vezetes.
Europaban  - altalaban, foleg Olasz- es Franciaorszagban -  az emberek
intenziven vezetnek, azaz teljes figyelmuket lekoti a forgalom, terveznek,
dontenek, savot valtoztat(gat)nak, eloznek; egygszoval mindent megtesznek 
annak erdekeben, hogy elobbre jussanak. Jobbara erzelmekkel rendelkeznek
az autozassal kapcsolatban: imadnak szaguldozni, szeretnek helyzeteket
'tisztazni', alkalmasint kockazatos huzasokkal, vagy eppenseggel utaljak,
vagy felik az autovezetest.

Amerikaban ez alapvetoen mas: az auto VAN, vezetni KELL. Az utakon a 16-18 
eves suttyoktol kezdve a 90 eves ma'miig mindenki autozik. Jobbara ugy
mellekesen, egy 'hatterprogramot' futtatva vezetnek. Az autoban megteszik
azokat a dolgokat, amiket 'tisztesseges europai' nem, vagy nagyon ritkan
tesz. Jellemzoek a munkaba autozasok: a dolgozo hat-het orakor megindul
az autojahoz, kezeben ujsag meg egy papirzacskoban a reggeli, telen forro 
kaveval, nyaron jeges teaval a termoszban. A holgyek az elobbi felszerelest 
meg kiegeszitik nehany elmaradhatatlan dologgal: smink felszereles, fesu(k).

Mi lathato az uton (munkaba indulas)? A vezeto egyszerre telefonal, ujsagot
olvas bogeti a radiot, eszik es iszik, mikozben valami lehullott dolgot
keres, melyen lebukva a pedalokhoz, az autoban. Ha tobben vannak benne,
akkor meg beszelgetnek is; egymas fele fordulva. A gyengebb nem  -
persze a viselkedesben is  - hozzatesz valamit: az auton talalhato osszes
tukrot  - pedig van jonehany: bal, jobb, kozep, sot legtobbszor meg a lebil-
lentett napellenzoben is -  magara iranyitja, hogy kelloen kivanatossa
varazsolja magat az ugyfelei, fonokei, munkatarsai szamara.
Ami a figyelmukbol meg marad, azt, es csak azt hasznaljak a forgalom
kovetesere, altalaban a vezetesre.

Ezekutan lehet beszelni a tudasrol, sebessegkorlatozasrol es egyebekrol!
Szerintem az amerikaiak is tudnak vezetni! DE, ne vard el tole azt, hogy
eszrevegye szorultsagodat, netan segitsen. Persze o" maga sem jon kulo-
nosebben zavarba, ha megszorul: majd kijon valahogy a 'helyzet'bol!
(Sok egyeb peldat is sorolhatnek meg, de....)
Sebessegkorlatozas:
   A 65 MPH ~ 105 km/h nagyjabol megfelel az europai sebessegkorlatozasi
   szokasoknak.
   A forgalom sok helyen marha nagy, meg egy figyelmes ember szamara is
   megerolteto lehet a tajokozodas ( gondoljatok pl. a Ko:ln koruli
   gyurure ), hat meg egy idos embernek! Igy van eselyuk a besorolasra.
   Masreszrol, nyilt autopalyan, amolyan kozmegegyezessel ratesznek
   10 MPH-t, ami mar megjarja, es meg a rendortol sem kell felni...
   /Egy kis szemelyes elmeny: tobbszor jartam meg egyhuzamban a 
    Budapest-Ju:lich(~Ko:ln) = 1300km-es utat es bizony mondom, hogy
    utana jolesett kiszallni az autobol, masnap nemigen lett volna
    kedvem ennek meg toredeket se levezetni, pedig szeretek autozni...
    Amerikaban azt mondjak, hogy a napi teljesitmeny cca. 6-900 merfold.
    En megtettem ezt ket egymast koveto nap is; kibirhato!!!/
(4-Way) STOP tabla == villogo piros lampa:
   Neha bossznto, ha tok egyedul vagyok az egesz varosreszben es megis 
   meg kell allnom, de hasznos: 
      - mindenkinek meg kell allnia
      - aki elobb erkezett (a STOP vonalhoz), az megy eloszor tovabb.
        Egyszeru, egyertelmu az algoritmus, nem kell rajta gondolkodni!
        Van ugyan  - elvetve -  jobb-kezes utca is, de avval vagy nem
        torodnek, vagy beall a harci gubanc. Bonyolult   :-)))
'Mesek' kozlekedesi jelzotablak helyett:
   Ez mar nehezebben magyarazhato, de talan ertheto. A jogositvany 
   megszerzesehez szukseges teszt azt bizonyitja, hogy igenis vannak
   ilyen tablak!!! (Ha valaki nem hiszi, menjen el megegygszer vizsgazni!)
   Az utakon mar kevesbe: 'DO NOT PASS', 'LEFT LANE ENDS', 'REDUCED SPEED
   AHEAD' und so weiter.  A tablat (formajat) el lehet nezni, nade elovasni?
   Neha egesz kis litaniat olvashat az ember, hogy az adott helyen eppen 
   milyen sebessegkorlatozas van ervenyben.
   A munkaba vezeto utamon a kovetkezoket lathatom:
     Speedlimit in Woodridge 25 MPH
   50 meterrel odebb:
     35 MPH SPEED LIMIT
   20 meterrel odebb:
     On schooldays 30 MPH
     When Flashing 20 MPH
   Ez az en gyenge europai mintaju agyamnak sok: 40-nel jarok...
Radar:
   Van, a fene ragja meg! Van viszont egy hatalmas elonye: vagy ott helyben
   'fo"belonek', megbirsagolnak, vagy egyszer s mindenkorra megusztad. Papir,
   foto kesobb mar nem johet!
   Jo tanacs az itt autozoknak: ha eszreveszed, hogy (teged) radaroznak,
   ne azt latolgasd, hogy le tudsz-e lassitani az eloirt sebessegre, vagy 
   sem, hanem taposs a fekbe, de rendesen! A radaroknak ugyanis van egy
   'kellemes' tulajdonsaguk: kb. 1 masodperc EGYENLETES haladas szukseges
   a pontos bemereshez; ha kozben VALTOZIK a target sebessege, a radar
   'hibas' meres cimen eldobja az eredmenyt => nyertel.
   (A lezeres kutyuket nem ismerem, de annak is biztos kell egy kis
   ido. A repulogepes, helikopteres radarozas igen kellemetlen, nem is
   beszelve az autopalya burkolataba elhelyezett szenzorokrol....
   A legdurvabb azert megis az 'optikai radarozas': az utra markerek
   vannak folfestve, a talpas messzirol figyel kukkerral (ala volt SU),
   kezeben stopperral es kockas zaszloval: itt nincs kipofazas, ha egy
   adott tavolsagot bizonyos idon belul lefutottal, akkor 'nyert'el!
   A birosagon..... de erre nem terek ki)
Biztonsagerzet:
   Amerikaban, ha ugy vezetsz, hogy szamitasz a partnereidre, akkor
   - sajnos -  rossz lora tettel! Nem feltetlenul bunkok, meg akkor
     sem, ha latszolag radnezve nem vesznek eszre, csak NEM figyelnek:
     se rad, se masra; talan eppen egy rettento izgalmas baseball meccset
     hallgatnak ( mi lehet azon izgalmas???).
   - index, fekezesek (hirtelen): lasd fentebb.
   - altalaban igen defenziven vezetnek (ami persze a fentiekbol
     kovetkezik):
     a (pirosra valto) lampa elott is sokszor latni, hogy egy savban
     negy-ot auto all egymas mogott, a nyilvanvaloan kecsegteto 'nyereseg'
     nem keztette oket savvaltoztatasra... (gondolom ez otthon egyszeruen
     elkepzelhetetlen).

Egy picit mas, de idetartozik: kerekpar. Ez nekem is egy fajo pontom,
mert itt egyszeruen nem divat. Nyugodtan elfelethetjuk a BicikliKlubElnok
ilyen-olyan nyilatkozatat, mert az egeszen addig nem erdekes, amig
az autos kozlekedes egyeduralkodo! Nem a szabalyok tudasa / nem tudasa
az erdekes, hanem az hogy KELL-e, illetve MENNYIen csinaljak. Amig csak
hobbi, es csak nehany ezren kerekeznek, addig csak vitak, erzelmek dulnak
a kerdes korul. Ha (majdnem)minden varosban igaz lenne az, hogy barhova 
el tudsz jutni kiepitett KEREKPARUTon, akkor megvaltozik a helyzet auto-
matikusan! Ez alatt ertem azt, hogy a kerekparra is lennenek  - betartatott -
eloirasok (fek, lampa, prizma; lasd NSZK, ill. Hollandia). Ha majd a munkaba-
jarok tekintelyes hanyada kerekezni fog, akkor majd eszbekapnak itt is!
/Addig az 'autosokat ki kell irtani' cimu biciklis kijelentes egyenerteku
annak a plakatnak a szovegevel, amelyik a felejthetelenul intelligens
kinezetu Charles Barkaly-t jeloli elnoknek (bar ki tudja ;-) /

Az europai vezetesi stilus, gondolom tobbek szamara ismeros, nem reszletezem.
Altalaban biztonsagban ereztem magam a nagy szaguldok kozott is, en is
figyeltem, 'vigyaztam' a lassubbakra.

Tu-tu,
Udv Miklos
+ - amilyen szorakozott vagyok neha... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...csak most jutott eszembe, hogy csak egy IAP-66-unk van a felesegemmel,
de kulonbozo (atfedo, hogy bonyolultabb legyen) idopontokban akarunk
hazamenni. Hetfon kerunk majd egy masikat, de szerintem az ilyesmi
eltart egy darabig. Vizumunk van, az nem gond. Volt mar valaki ilyen
helyzetben? Van erre valami esszeru megoldas?

A valasz surgos lenne (hetfon mar rendezni kellene a repulojegyet),
ezert a valaszokat egyenesen nekem kuldjetek, majd irok egy osszefoglalot.

Koszi szepen,
Jozsi.
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS