1. |
Gumimeretek (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
2. |
Trabant futes (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
3. |
RE: Kalap/sapka + indexeles (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
index (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: homero, gumimeretek (#267) (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: nagymotor jogsi (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
7. |
Honda tuning (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
8. |
165/70 R13 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: kalap/simli (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
kulfoldi indexeles, sapka, Trabant futes (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
11. |
Trabant, Mas (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Gumimeretek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz- Autofelszereles
Sziasztok autosok.
>Mit jelent a gumikon a
>165/70 R13 jeloles.
165 a gumiabroncs szelesseget jeloli mm - ben.
70 az abroncs keresztmetszeti magassaga / a keresztmetszeti szelesseggel
70%.
R radial. 13" angol huvelyk / coll /. 1 huvelyk = 25,4 mm.
Ha utana van egy szam Pl: 82 ; 90 stb az a teherbiras jele.
A T ; N ; R a sebesseg jelolese.
Terhelhetosegi jelolesek:: abroncsonkent
76 max 400 kg ; 78 max 425 kg
80 max 450 kg ; 82 max 475 kg
82 max 475 kg ; 84 max 500 kg
86 max 530 kg ; 88 max 560 kg
90 max 600 kg ; 96 max 710 kg
Sebessegjeloles:
N 140km/o- ig ; Q 160km/o- ig
R 170km/o- ig ; S 180km/o- ig
T 190km/o- ig ; H 210km/o- ig
V 240km/o- ig ; ZR 240km/o feletti sebessegtartomanyban.
Teli jeloles:
M + S / Matsch= latyak, Scheene=ho /. Jeges havas uton valo jo
kapaszkodasi kepesseg.
Udvozletem: Frigyes
|
+ - | Trabant futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A Trabant futesenek javitasara regen kigondoltam egy megoldast, de csak
elmeletben a gyakorlatban nem tudom, hogy hogy valna be. ( mire kitalaltam
addigra eladtam a Trabit )
Az ötlet:
A futo dobtol jovo gumi csobe lehetne egy elektromos ventillatort ragasztani
( vagy ahova bejon a tuzfalnal levo " futes" elsztohoz ).
A ventillatort meg lehet venni a kulonbozo barkacs boltokban, vagy lehet
hogy megteszi egy tapegyseg huto ventillator is, csak a feszultsegre kell
figyelni.
Egy egyszeru kapcsoloval szerintem ez a ventillator igencsak rasegitene a
gyari futesre, mivel a motor hutoventillatoranak legteljesitmenyet nagyon
visszafogja a dobokon es a sok csovon valo atfujas.
( a sok lyukat nem is szamitva )
Ha valaki megcsinalja, kerem irja meg mert kivancsi vagyok az erdmenyre.
szerintem ez a modszer a VW bogar es egyeb leghuteses autok futesen is
javitana )
Sziasztok,
Andras
( a cimem -rol megvaltozott
-ra! )
|
+ - | RE: Kalap/sapka + indexeles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Arra gondoltatok mar hogy vannak akik a hideg ellen vedekeznek kalap/sapka/kesz
tyu miegymassal az indulas utani 10 - 20 percben?
Az igaz hogy Texas nem "South" hanem "West" de itt ismerjuk es hasznaljuk az in
dexet... bar nem mindig es a rendor sem buntet a nem hasznalat miatt.
Szerintem a nem indexeles nem nagy ugy
A nagy ugy a gyalogosok "uldozese" ami most Magyarorszagon megy. Ugy tunik hog
y a gyalogosok egy alacsonyabb rendu "undorito" emberkek akiket celpontnak is t
ekinthetunk. (sajnos egy het utan a vadasz oszton bennem is felebredt)
Udv
Z
|
+ - | index (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Pl a szlovakoknak erdemes megnezni, sokszor akkor is
indexelnek, ha csak az ut kanyarodik..
egyek a tatraban erre jobbra kanyarodik az ut, balra meg a
szakadek van.. erre a skoda egybol jobbra indexelt, mutatvan hogy
o nem a 20 meteres zakadekba hajt.. :) A kis figyelmes.. :)
AntForce
... Aki imadja a bp-i kozlekdest, mert az emebrek elozekenyek es
... udvariasok. Es ez nem ironia, csak jart kulfoldon..
|
+ - | Re: homero, gumimeretek (#267) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > Errol jut eszembe: ha -5..-10 fok kulso homersekletnel a vizhomero
> > nem eri el az elso harmadot jelzo palcikat, hanem eppencsak tulmegy
> > a kek reszen,
> Jol mer a benzinszintmero muszer? Mert ha az is kevesebbet mutat mindig
> (a tele OK, a pirosnal meg meg van vagy 15l), akkor valoszinuleg a
> muszerblokk hatuljan levo 7812-es feszultsegstabilizator ment el (par
Igy mutat a benzinmero, ahogy irod. Ez most a jo, vagy a hibas mukodes?
Masreszt viszont nyaron a masodik harmadot jelzo palcika fele jart a
vizhomero, amit normalisnak gondolok. (Ott kapcsol be a hutoventilator.)
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Re: nagymotor jogsi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
>Erdeklodni szeretnek, hogy pontosan hogyan is zajlik a jogsi megszerzese
>nagymotorra.
18 eves kortol szerezheto meg a korlatozott A kategoria. Ezzel max 34
loeros, es max 0.22LE/kg gepet lehet vezetni. Ket eves gyakorlattal 21 eves
kortol szerezheto meg a korlatozas nelkuli jogsi. Ha kozvetlenul ilyet
akarsz, akkor PAV-ot kell hozza csinalni.
>Jelenleg csak kismotorra (segedmotoros-kerekpar) es
>B-kategoriara van jogsim. Szamit ez valamit is?
A vilagon semmit. (esetleg nem kell eu-t csinalni)
>Ugy nagyjabol az arak is erdekelnenek.
Talan ugy 20 korul lehet.
>Netan tudtok valami motorozassal kapcsolatos (lehetoleg magyar nyelvu)
>levlistat?
subject: subscribe digest
www.bigfoot.com/~motoros
Udv
Abi
|
+ - | Honda tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok!
Az erdekelne, hogy 92-es ESi motoros Civic-be at lehet-e
rakni egy VTI motort, vagy kell a valto is, vagy meg mas is
kell hozza??? Amugy minden mas is erdekel ami Honda es
tuning!
Valaszokat lecci maganba is kuldjetek.
|
+ - | 165/70 R13 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>165/70 R13 jeloles:
a 165 a gumi szelessege (155 a tipikus ' virsli ' ), a '/x' a gumikopeny magass
aga a gumi szelessegenek szazalekaban megadva (tehat: 165/70=115,5mm a magassag
, ha nincs ertek megadva akkor default 80 szazalek)
a 13 tenyleg a 13 col-t jelenti, az R radialt, az SR steelbelted radialt jelent
....
en igy tudom
egyenbkent uj vagyok a listan (kb egy hete megfigyelek), de nagyon teccik az uj
sag.
kocsi: SKODA 120L (anyu autoja)
vezetve: kispok (elso sajat kocsi volt), 1200Lada, Kadett, BMW, Astra, funyiro
traktor...
üdv: Feri )
|
+ - | Re: kalap/simli (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> marmint a simli :). mialatt ezt kikiserleteztem, 2x hoztam letre
> veszelyes forgalmi helyzetet. (na jo, ez nem igaz. allo helyzetben
> probalgattam.)
Hat, akkor azert megis... Ulve sokkal biztonsagosabb vezetni. :-)
(Bocs...)
N2
|
+ - | kulfoldi indexeles, sapka, Trabant futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Laszlo kerdezte, hogy kulfoldon mi a szokas: nos, a germanok eleg rendesen
indexelnek, kalapos vezetok mar 3 keresztezodessel azelott, hogy
kanyarodnanak. :-) De komolyan, varosban nem ritka az 50..60 meteres
indexeles [marmint 50 meterrel a keresztezodes elott kitenni az indexet.
Aztan ha 3 lampaig tart, amig atjutnak, akkor 10 percig indexelnek. En ki
szoktam kapcsolni, ha mogem mar beallt valaki, mert idegesito a kattogas.
:-) ].
Autopalyan igen ritkan kozlekedek (50000 keletnemet km-bol talan 3000 volt
autopalya, elsosorban a pocsek utviszonyok miatt), arrol nem tudok sokat
irni, amit en tapasztaltam, hogy 3-4-t indexelnek, es csak utana valtanak
savot, cserebe a kovetesi tavolsagot nem tartjak. Emiatt aztan allandoan
tomegszerencsetlensegek vannak, foleg ko:d:os-lefagyott utaknal.
Ha mar indexelunk: a nemetek maskepp indexelnek jogszabalyilag: a magyarok
akkor, ha a "logikailag" egyenes utat [foutat] elhagyjak, a nemetek pedig
akkor, ha a geometriailag egyenes utat elhagyjak.
##
A baseballsapkat a Trabantban szerettem felkelo/lenyugvo napnal, mert a
sild tovabb 'tartott' a gyari napellenzonel, foleg, ha oldalrol sutott a
Nap. Lehet, hogy hulyen neztem ki, de legalabb lattam. :)
##
Gabor, Trabantban nem a futest kell melegiteni, hanem az utast. Ezt lehet
nagykabattal es vodkaval. :-) Viccet felreteve: az NDK-ban sokaknak volt
egy kis "kazanjuk", amit indulas elott fel oraval betettek a kocsiba (azt
hiszem, spritusszal uzemelt). Masik megoldas, hogy az elso kipufogodobba
vezeto hajlithato csoveket valamint az utasterbe meno meleg levego csovet
alufolias azbesztrongyba csavarni. Ez nekem jelentos javulast hozott --
ettol fuggetlenul -25 fokban 3 szemellyel a hatso oldaluvegeket belulrol
kellett jegvakaroval kapirgalni kb. 30 percenkent. Harmadik megoldaskent
letezett az NDK-ban egy "sirokko-futes" nevu csoda, ami dizelolajat
e'getett (a begyujtasahoz kell csak az aksi), igy allo motornal is
melegit.
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Trabant, Mas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> sziasztok!
> trabant 601 combim van, evek ota eszelek rajta, hogyan lehetne
> novelni a futesi teljesitmenyt, mert igy telviz idejen kicsit
> hideg a jargany.
> ha valakinek van valami konkret, megvalosithato otlete, ne kimeljen.
> meg aztan hatha mast is erdekel :-)
Hali!
Nekem is volt Trabim egy ideig, a gumi futescsobe (ami megy a kabin fele)
beletettem egy 12 cm atmeroju 12v-os ventillatort. Egy picit kellett faragni a
szelebol, hogy ne kocka legyen, de tokeletesen belecuppant a csobe es ha allt a
z
auto, akkor is kavarta be a meleg levegot.
Mas:
Keresek a XI kerulet kornyeken valaki olcso, megbizhato karosszeriast, fenyezot
.
Levelet leci maganba is mert nem mindig olvasom a Hixet!
SzaboZe
|
|