Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1109
Copyright (C) HIX
2001-05-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Re: uj alomauto, uj auto behozas (mind)  29 sor     (cikkei)
2 Re: VW az igavono (mind)  4 sor     (cikkei)
3 Re: autobehozatal (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Re : VW (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Suzuki 6 emlekek... (II. resz) (mind)  61 sor     (cikkei)
6 Automata mosas (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Suzuki 6 emlekek... (I. resz) (mind)  77 sor     (cikkei)
8 Re : alufelni kromozas ( 10 sor ) (mind)  6 sor     (cikkei)
9 Atszeltem az orszagot... (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Alufelni kerdesek (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Re: Alufelni - gumik (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Re: Emberek (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Autobehozatal cegalapitassal (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Suzuki HAT (mind)  33 sor     (cikkei)
15 Re: Emberek (mind)  17 sor     (cikkei)
16 ABS felar - bicskanyitogato... (mind)  29 sor     (cikkei)
17 Gepi moso (mind)  33 sor     (cikkei)
18 Suzuki gyarlatogatas 1. resz (mind)  79 sor     (cikkei)
19 Re: re : VW (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Re: autobehozatal (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Ingyen merci (mind)  6 sor     (cikkei)
22 Kulfoldi rendszammal olcsobb ? (mind)  22 sor     (cikkei)
23 BMW Mon (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: Re: uj alomauto, uj auto behozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Stream tenyleg jo! En is ultem benne a  hetvegen...
>Behozni draga lesz, de van egy trukk amivel meg lehet oldani. Ha van nemet
munk
>avallalasid, alapitanod kell egy nemet veget es annak a nevere megveheted,
majd
> eljohetsz vele Mo-ra es evente vagy felevente elmesz a hatarig. az egyik
cimbi
>m ig yhozott maganak Accord Type R-t. A dolog hibaja, hogy nemet rendszam
marad
>, ami kiemelt a  tolvajok szemeben.

miert 'nyikorog' a dolog?:
1. a nemet munkavallalasit nehezebb kijarni, mint gondolod
2. ha sikerul: max. 60 napot tartozkodhat Mo-n az auto nem-magyar
   rendszammal. Ezt egy csinos kis 'gepjarmu-utlevel' nevu papirossal
   konnyu nyilvantartani, u.i. az auto ki- es beleptetesekor ezt a papirt
   a hataron pecsetelni kell. Egyebkent levamoljak az autot.
3. a nemet rendszamhoz tartozo biztositas lenyegesen magasabb a Mo-i
   biztositashoz kepest PLUSZ nem is fizet lopasert Kelet-Europaban,
   ha nem kotsz ra megdragabb extra-biztositast.

tipp: keress egy 'regi' kulszolgalatost, akinek van meg zold-konyve
es "vedd meg" tole a vammentesseget (azaz egy auto vammentes behozatalat)

Kerdes: vegigszamoltad, hogy mennyibe jon ki az auto, ha magad intezed
a behozatalt, kifizeted a vamot, AFA-t, fogyasztasi adot, miegyebet?
Tenyleg megeri?

sok sikert...Zsolt
+ - Re: VW az igavono (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

egy mintabol nehez altalanositani...
(csunya dolog az, csak a mernokok csinalnak ilyet :-)

Zsolt
+ - Re: autobehozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ma erdeklodtem meg, hogy aki privatszemelykent itt vesz autot, az nem 
>igenyelheti semmifelekepenn vissza a mwst-t.
>
>ezt a hivatalos helyen mondtak.
>
>valaki probalkozott mar esetleg ezen adofajta (AFA) kulfoldi 
>visszaigenylesevel?

turistakent (azaz, ha nincs tartozkodasi engedelyed) 
visszaigenyelheted. Otthon az akarmelyik 'tax-free' bolt
kifizeti (legrosszabb esetben vissza kell hoznod az osztrak
vamos altal lepecsetelt mwst-papirt es a kereskedo nyomja a
kezedbe a pizt).

Zsolt
+ - Re : VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eléggé lealacsonyítja ezt a listát, az, hogy egyre több hozzászólásban
a szerzo leköcsögöz, vagy egyéb szép szavakkal illet bizonyos autotípus
vezetoket. Szerintem ez róluk állít ki szegénységi bizonyítványt. Minden
autótípus vezetoje között van bunkó, és nem bunkó, ez szernitem nem függ
attól milyen autóban ül az illeto. Szerintem nem minden VW-s balfasz, és nem
minden BMW-s köcsög és nem minden Szuzukis köcsög vagy balfasz!
A másik dolog, hogy minden típusnál vannak erosebb és gyengébb motorok!


Minden jókat
Fraky
+ - Suzuki 6 emlekek... (II. resz) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Az osszeallt karosszeriak indultak a festouzembe, mi pedig
nem, mert oda tilos volt a belepes. Igy befejezve a csarnokot
"atugrottuk" a festouzemet es atleptunk az osszeszerelo-uzembe,
ahol a napi Kaizen-ek elolvasasa utan vartuk a liftnel az erkezo
mar festett autokat. Ezeket ellattak L es R jelzesu muanyag
burkolatokkal, ami a karcolas ellen ved, mint a szervizekben
szoktak. Mashol ez termeszetes, itt ez egy Kaizen-be kerult.. :-)
A feliratok nyelve azert - nem szamitva a buzdito jelmondatokat -
szinte mindenhol angol...

Eppen 10:00-kor ertunk be a Big-Ben japanositott hangszerelesu
zenejere, az oramra is neztem elismeroen: Hmmm. pontosak !
Kis ido utan a Kaizen-ek bongeszeset ismet csak a Big-Ben
melodiaja szakitotta felbe, nezem az oram: 10:05 es minden
dolgozo lelekszakadva rohan vissza a munkahelyere a hosszura
nyult szunetrol. Hmmm...

Indultak az ures autok is a hosszu gyartosorra, ahol futomuveket
kaptak, (tobben keveselltek a tarcsafekek meretet) majd beemeltek
a motort. (mindenhol "robot"-emberek) Innen kisse esemenytelen
dolgok kozepette osszeallt az egesz auto, a kovetkezo erdekesebb
napirendi pont a kesz autok tesztelese volt az osszeszerelo muhely
kozepere erkezo autok szamara. A terem kozepen nagyon erdekes
volt az a nagy nyuzsges, ami a nagy bevasarlokozpontok sajatja:
minden mozog, nyuzsog. Itt meg a "plafonon" is minden mozgott,
ott jarkaltak a karosszeriaelemek, felkesz autok...

Fenyszoro, fek allitas, probapadon gyorsulas 120km/h-ig (ez olyan
2 m-rol nezve egeszen felelmetesnek hatott), kerekosszetartas
ellenorzes es a vegen indulas a monszunerdobe: jott a mosoteszt.

Ebbol frissen mosott autok kerultek ki, es mar csak egy-ket muanyag
elem bepattinatasa volt hatra, hogy a jarganyokkal kiguruljanak.
Itt az autovezeto sracok nem kis kepessegekrol tettek tanubizonysagot,
amikor egy eros balkanyarban a Wagon R+ eleje nem akart elferni
az elott allo Swift mogott. Kellett volna meg vagy 10 cm. Sebaj !
Nagy gaz balra alaszedett kormannyal, a kerek kiporogve behuzza
a kocsit es siman elfer... Mindezt az akciotol 1m-re allva, ket vadiuj
kocsival latni azert egy picit dermeszto volt... :-)

A latnivalok vegere erve kibaktattunk az osszeszerelo uzembol, ott
egy igen erdekes 4WD Suzuki-t lathattunk igenyes vonohoroggal,
amint egy boszme nagy utanfutoval cuccokat szallit. Az utanfuto
felfogatasara szolgalo tarto olyan SUFNI V0.2 tipusu Strassbourger
gyartmany lehetett... :-)

Kifele setalva lathattuk a poroszos rendet az etkezo ajtajan is:
A piros csík mentén álljanak sorba a megfelelő irányba.

A vegen meg kellemes meglepeteskent egy kis ajandekkal is
kedveskedtek a vendeglatoink.

Szamomra vegetert a talalkozo, mert sprintelnem kellett tanitani,
valaki remelem folytatja innen a torteneseket, meg az esetleges
kiegesziteseket megteszi...


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Automata mosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Es a vegere meg egy kerdes jutott az eszembe: eddig csak 
:> hasznalt kocsijaim voltak, bar jo allapotban, de nyugodtan vittem 
:> oket a tolunk egy sarokra levo automata mosoba. Most viszont 
:> elgondolkodtam: uj kocsi, szep fenyezes, jo lesz az neki? 
:> Ti mit javasoltok? A leirasa szerint lehet automata mosoba
:> vinni. Higyjek neki?

En mar a regi Omegamat is mindig kezimosohoz vittem, ott a
mosos sracok 800 Ft-ert szepen lemostak szivaccsal, olyan 
helyeken is, ahol a gep szepen rajtahagyja. Emellett 
nagynyomassal rendesen kitisztitjak a kerekjaratokat is.

Szerintem ne vidd gepi mosoba !!!


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Suzuki 6 emlekek... (I. resz) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Ha mar senki nem ragad billentyuzetet, gondoltam roviden
leirom, amire emlexem a mult penteki Suzuki gyarlatogatasrol.
(Kepes beszamolo: www.tvrt.hu/Suzuki.html)

Amint a kepekbol lathato, a CORA parkolojaban gyulekeztunk ossze
reggel 7 es 1/8 kozott, ahonnan indult a konvoj Esztergomba. Az
ut odaig esemenytelennek latszott, elso batortalan megallas a varos
hataraban erte a tarsasagot, ahonnan mar a tegnap este kinyomtatott
Penti leirasa alapjan mentunk tovabb. Az egzakt leiras hiba nelkul
vezetett minket a vasutallomasig, ahol az alabbi definicio:
"erdekes kanyar balra" nem tunt elegge egyertelmunek, de nem 
tudtunk rendesen eltevedni, csak egy kis vargabetuvel erkeztunk a 
helyes utra es a Suzuki gyar parkolojaba. Itt habozas nelkul 
bekanyarodtunk a "Suzuki cars only" parkoloba, mint kesobb kiderult 
a belso reszen van egy "not only Suzuki cars" fajta is.
Mindenki beparkolt rendben, Mrs. Penti egy kis arokjaros 4WD-vel
megspekelve zarta a sort. :-)
Rovid szakmai konzultacio kereteben meghallgathattuk Soma 
eredetileg talan tengerjaro hajokba szant kurtjet, amit jol lehet
tolatas rasegitonek is hasznalni. Engem kishijan hanyatt lokott a hang.
A portan atestunk a divatbemutato szemuveges fazisan, ami nem
volt azert annyira feltuno, mint a piros kupakok Pakson... 
Szembesulhettunk a szomoru hirrel: biztosan nem lehet fotozni !
-- Filmszakadas --
Megkaptuk a fontos instrukciot: csak a piros csik menten mehetunk !
A vendeglatoink rovid tajekoztato utan kisertek el az elso helyszinre,
a presuzembe. A beerkezes helyen eppen a lemezek varakoztak
domboritasra, Frescho egybol kiszurta a 0.70 mm-es lemezeket,
amibol majd a mi autonk lesz. (Az alaplemez anyaga vastagabb: 0.80 :-)
A 2/3 CORA-nyi epulet jo nagy reszet a presmintak foglaltak el,
egyenkent kb. 2m3 nagysagu csaknem tomor vasba rejtve.

Eloszor itt talalkoztunk a gyar teljes hosszan vegigvonulo titkos
csodafegyverrel: a KAIZEN-ekkel. Eleinte tipusnak gondoltam,
azutan felvilagosodtunk, hogy a KAIZEN eredetileg TEIAN-bol
lesz. (mint ket bonsai fajta... :-)

Mint a samponreklamokban: 
Kaizen elott: xxx Kaizen utan yyy Megtakaritas zzz Ft
Mindezek kepekkel illusztralva.
Tulajdonkeppen teljesen normalis dologrol van szo, osztonzik
az ujitasokat a cegnel, de azert az nem hagyott sokakat
nyugodni, hogy ezt kiknek irjak ki ? A gyerekek nem idoztek
hosszasan elotte, mi megnezegettuk, de feltetelezem a munkasok
nem ezeket mormoljak mantrakent...

Volt ket presgep is bennt. Az egyik (ha jol emlexem: 3500t) vagy 
3 csuklosbusz nagysagu (mar terfogatra), a kisebbik pedig csak 
3 sima autobusz meretu. Sajnos nem mehettunk kozel elegge
hozza, pedig a kozepe nagyon erdekesnek tunt, dehat nem
vezetett oda piros csik...
Egy gyerekekbol allo csoport is volt velunk, am ez inkabb csak az elso
5 percre vonatkozott, mert ok elrohantak a latvanyos szines dolgokat
nezni, mi meg lealltunk tanakodni: az emberi kez stilusu robotkarhoz
mikent emelkedik fel a lerakott lemezek oszlopabol a legfelso ???
Csak neztem korbe elismeroen, Hmmm... csupa robotok, gepek,
igazan korszeru ez az uzem !!!

Ez a hatas utana exponencialisan csokkent... Meglattam, hogy a
presgepbol kikerulo (eppen motorhazteto) szele tobb darabnal is
elofordult a jeloles: Hullamos !
A hibakat Jozsi bacsi szimpla csiszolopapirral orvosolta...
Mindenesetre muris volt latni, ahogy lassan kezd osszeallni a 
padlolemez, amire KEZI ponthegesztokkel applikaljak ra a bonyolultabb
darabokat (pl. sebessegvalto tartoburkolat). Egyre tobb az ember
jobbrol balrol is, mire vegre egy robot kerul elo, o kesziti a padlolemezre
az oldalakat es a tartokat. Innen megint az emberek jonnek, tekerik
a zsanerokat, kesz az ajto is mar.
Egy ilyen allapotu auto volt kiteve a piros csikunkra, ahol megnezhettuk
a legendas tetomerevitest is (Frigyes erosen kereste... :-), meg
a ruhabol ki nem jovo tomitoanyagot...


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re : alufelni kromozas ( 10 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Engem a legutobbi kromozo a Csepel Muvekhez kuldott Gyepsor 
u.1. bar en csak toronymerevitot akartam kromoztatni. Ha 
odamennel szerezz mar egy telszamot nekem is!
VTI
+ - Atszeltem az orszagot... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, szia Apafej,

> Nem lehet, hogy a baratnojuk megsebesult egy tomegbalesetben, 
> es most szegeny lanyokat igyekeztek korhazba vinni? Neha nehez 
> megerteni, miert csinalnak hajmereszto dolgokat bizonyos 
> autosok...  ;-)))

Nem hiszem... Szerintem meg akartak halni. 
Szerinted tenyleg nincs semmi kulonbseg vegigmenni a varoson
2x2 savos uton a mento utan 140-el (majd megelozni azt is)
ill. szuk szerpentinen kocsisort elozni 40 meterrel
a emelkedo tetejen levo 90 fokos bal kanyarban?

Sok mindent ateltem mar az utakon, de ekkor kimondottan FELTEM.
Amikor a tukorsima jegen 60 km/h-s sebesseggel kitolatott elem 
egy 120-as Skoda es raleptem picit a fekre, minek kovetkezteben
540 fokot pordultem (egy teljes + egy fel fordulat...) akkor sem feltem,
sot mintha videojatekot jatszottam volna, kvazi felulrol neztem az
egesz esetet, es sikerult az aszfaltcsikon tartani az autot. 

Cs.
AR 146
+ - Alufelni kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tud valaki arrol irni, hogy tulajdonkeppen miert is jo az alufelni, azon
kivul, hogy szep? Tudom, kisebb a rugozatlan tomeg blabla. De miert jo?
Miben nyilvanulnak meg az elonyei?
(A hatranyait sejtem: a negy gumival egyutt lopjak el a kerekeket...)

Szoval szerintetek erdemes beruhazni alufelnikre?

Valasz maganba is johet!

Udv:
Szekely Balazs

http://global.autoindex.hu/
+ - Re: Alufelni - gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1107-ban irta :
>- allitolag erdemes lenne a felniket centiroztatni, 
>  mert hatha utnek vagy hasonlo gond van veluk. 
>  Ezt a gumikkal egyutt kell csinalni vagy meg a 
>  gumik felrakasa elott?

Gumikkal egyutt.

>- A felnik festeset mikor csinaljam, gumifelrakas 
>  elott vagy utan? Serul a felni lakkozasa a gumik 
>  felrakasakor? Eleg butus vagyok ehhez meg, azert 
>  kerdezek ilyeneket. :)

Gumifelrakas elott. A szerelovasat a kerek belso felenel alkalmazod,
igy nem tud megserulni a kulso resze a felninek.

>- Az optimalis guminyomast hogyan tudom meg? 
>  Minden gumihoz van valami szamitasi modszer, hogy 
>  mondjuk ha a kocsi 1500 kilos es a tengelyterheles 
>  nemtom mennyi akkor ebbe az adott gumiba ilyen 
>  meg ilyen nyomas az optimalis elol es ennyi hatul???

Ezt a gyarto eloirja! A kocsi konyvecskejeben biztos megvan.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re: Emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1107-ban irta :
>sem. Akkor sem, amikor lerugtam a tukret. (Tudjatok, milyen konnyen
lejon a
>BMW tukre?) A tobbi autos es a jardan az emberek tatott szajjal
neztek, mert
>nem tudtak az elozmenyeket. Visszaultem, elmentem. Lattam a tukorben,
hogy
>ott all, es csak nez bamban. Remelem, megertett valamit.

Tetszett.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Autobehozatal cegalapitassal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: uj alomauto, uj auto behozas ( 9 sor )
>Behozni draga lesz, de van egy trukk amivel meg lehet oldani. Ha van nemet mun
k
>avallalasid, alapitanod kell egy nemet veget es annak a nevere megveheted, maj
d
>eljohetsz vele Mo-ra es evente vagy felevente elmesz a hatarig. az egyik cimbi
>m ig yhozott maganak Accord Type R-t. A dolog hibaja, hogy nemet rendszam mara
d
>, ami kiemelt a  tolvajok szemeben.

Szerintem erre mar a nemetek is rajottek, mert a frissen kapott munkavallalasi
papiromon szerepel az is, hogy ceget nem alapithatok!

Udv,

awender
+ - Suzuki HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!


>Tenyleg erdekel a benyomasotok a Suzuki gyarrol, hiszen,
>ha jol ertem most Suzukit kulonosebben nem szeretok tettek 
>ott latogatast. A "
>mi autonk" rossz megitelese is reszben attol szarmazik, 
>hogy itthon keszul, meg
>abbol, 

Erdeklodo kerdesedre:

Jo volt. En ugyan potyautaskent mentem, de igy volt 
szerencsem Skoda VW es Opel sorrendben megtenni az utat. A 
kozepso kulonosen elvezetes volt a Dobogokore vezeto 
szakaszon :)))))

Gyar:
Kezzel gyartjak teljesen elavult technikaval az elavult 
autokat. Csak nehany horrokep:
- Alvaz 0.8-as lemezbol
- Egy kezzel 2 alaplap megemelese
- Az alja siman hajlik emeles kozben
- Osszehegesztett autot meg lehet csavarni kezzel!!!
- A szerszamok pontatlanok: A toronynal 1mm-es elteresek...
- Kezi munkabol adodo osszeszerelesi hibak
- Suzuki NAGY utanfutoval
- rabszolgatartok ezek a japok!
+ a moci Japanbol jon

Bye

Fresi
+ - Re: Emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat nem tudom te mit tettel volna, de ezek utan a bo:mbis szerintem
ovatosabban fog kozlekedni. Az ilyen embernek hiaba probalsz megmagyarazni
valamit, szemedbe rohog, baleknek nez. Ezen a szinten a farkastorvenyek
uralkodnak. Ez kb olyan mintha az erdoben meggyozned ervelessel a medvet
arrol, hogy a vegetarianus taplalkozas elonyosebb lenne, mint az emberre
tamadas...

Ha mar mondasok :

"Eroszak eroszakot szul"

SzaboZE

> "Nem a tukor szamitott, mert vallalati auto volt". Meg jo, hogy mar nem
> ott dolgozom..
> "En olyan 100 korul, ebbol jelentos mennyiseg izom. <...> lerugtam a
> tukret." De azert a nagyobb resze ha'j, kulonosen nyak felett..
+ - ABS felar - bicskanyitogato... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


EuG irta:
>>>
DE, a zsebmben kinyilt a bicska, amikor hallottam ezt az 50e
forintos arat a szajabol. Most vagy teljesen tajekoztlan volt a mukso,
vagy
a BOSCH ennyiert adja, es a tobbi 100-200-at az
autogyaartok/kereskedok
teszik ra...
Mostanaban nem neztem, mennyi egy ABS, mert utolag goondolom ugyse
szerelheto egy ilyen, de 3 eve, amikor vettem a kocsim, +250e lett
volna az
ABS... szoval nem olcso...


Hadd illusztraljam konkret peldaval, mennyire igazad van, ugyanis most
jon a frissitett Renault Clio. (Az arakat fejbol irom)

Eddig felarasan: ABS (165e) + 2 oldallegzsak (90e) => 255 eFt
Mostantol szeriaban (100e Ft aremelkedessel) ABS + 2 oldallegzsak +
veszfekrasegito elektronika. (+kulso-belso face-lift...)

Nem valtozik sem az importor, sem a kereskedo arrese (%-ban). TEHAT a
GYAR all a hatterben, es az ABS tenyleg 50eFt...


udv. deejaytiszy
+ - Gepi moso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Attila irta:
>>>
Most viszont elgondolkodtam: uj kocsi, szep fenyezes,
jo lesz az neki? Ti mit javasoltok? A leirasa szerint lehet automata
mosoba
vinni. Higyjek neki?


Eloszor is: GRATULA az uj Xsara-hoz. A Kombinak kulonosen szep formaja
van!!


Gepi moso:
az autojat kicsit is szereto ember nem viszi gepi mosoba az autojat.
Egy tisztesseges mosas 6-700 Ft. Akkor inkabb kethetente kezi,
kivul-belul (!) mosas 2000-ert, kozben meg egy-egy gyors vizipisztoly
100 Ft-ert, csak hogy ne legyen poros. En speciel nagyon szeretem
mosogatni meg kenegetni az enyemet (Cinque, raadasul fekete :-)


Most mar bevallom:
volt egy alap-kiralykek tesztautom anno (R. Scenic), amit Hugomek
eskuvojere vittem nasz-autonak. Mielott felraktuk a viragokat, a nagy
rohanasban csak egy gepi mosasra volt idom. A NULLkilometeres auto
botranyosan karcos lett!!!!!! Na, ez meggyozott engem, hogy mit
csinalhat HOSSZUtavon a remek moso... (A metalfenyezes egyebkent
valamennyivel ellenallobb.)


udv,
deejaytiszy
+ - Suzuki gyarlatogatas 1. resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


na, ugy tunik, senkinek sem akarozott irni a mult penteki nemes
esemenyrol. Nekem is csak most lett idom, de ha eddig senki nem irt,
megteszem en.

Talalkozo 07h00-kor:
brutalisan koran volt, de azert felsorakoztunk. En meg felalomban
voltam, amikor valaki kitalalta, hogy vezessem en a sort... hogy
miert... ma sem tudom. Annal is inkabb, mert talan csak nekem nem volt
utleirasom, csak amit reggel olvastam mail-ben, volt a fejemben...
Mindegy. Gyonyoru utvonalon ertuk el Esztergom elejet. Na, ott nemi
konzultacio utan ujra elindultunk (mar lattuk a gyarat...:-) Az
utleirasban szereplo "erdekes balkanyar"-t sikerul rosszul
abszolvalnunk (b@+, osszevissza keresztezodes faval a kozepen es
vissza-balra kellett volna menni. Rohej.), de legalabb megneztuk
Esztergom uj korforgalmat. :-) Isten hata mogott van a gyar, igazan
kitablazhattak volna, dolgoznak egy paran ott (vagy azok ugyis csukott
szemmel is odatalalnak - a japan-szagra mennek?)

Nemi traccsparti utan (egymillio szuzuki a parkoloban, rettenetes!)
jelentkeztunk atlatszo Rambo-szemuvegert a bejaratnal. Hosszuarcu
Bezbolsatyis Jeno es Villogoszemu Szoszi volt a 2 ga'jdunk. A veluk
erkezo idosebb holgy a velunk becsekkolo oviscsoportot vette
kezelesbe.

A gyarban en voltam az egyetlen huje, aki jegyzetelt... gondolom azt
hittek, disszertaciot irok beloluk. :-) Egyedi modon jegyzeteltem,
engem ugyanis inkabb a logisztikai resze erdekelt a dolgoknak.

Az egy oras latogatasbol a HIX-csapatunk 2 orat csinalt. Ekozben a
leheto leglehetetlenebb helyekre szorodtunk el, es masztunk fel- es
be. A Szoszi agybajt kapott. Persze villogott a szeme ezerrel, mint a
szemafornak!


MOTTO:
Kicsi - Keves - Konnyu - Szep. (Megjegyzesem: ez mindent elarul...)

Mit gyartanak:
* Swift 3a es 5a 1.0 es 1.3
* Sedan 1.3 es 1.6
* Justy (Subaru) 3a 1.3 4WD
* WagonR+ 1.3 16V
* Agila (Opel) kasznielemek
* preszeriak: WagonR+ 1.0 16V es 1.3 16V 4WD - kuldik Japanba

Mi jon Japanbol:
* minden motor ("bejaratas": feltoltes utan 30-40 perc jaratas klf
fordulaton, aztan olaj le)
* minden valto
* nehany futomuelem

A dolgok menete:
==> 2 db presgep (3000 es 2500 TONNA nyomoero!!): Kasznielemekbol 4
nap puffer-raktarkeszlet. Akkor pont pres-elemcserehez keszulodtek (a
2 preselem 1-1.5 tonna sulyu). Horganyzott acellemezek sorakoztak a
polcon 0.4 / 0.7 / 0.8 / 1.0 / 1.3 mm vastagsagban.
==> Hegesztes: majdnem MINDEN kezzel. Ijesztoen vekonyak az elemek!!
Szop@s munka...
==> Festes: meritessel, 4 reteg. Rogzites egetessel. Ide nem
mehettunk.
==> Osszeszereles: szep hosszu sor, hol lent, hol fent, ahogy szukseg
van. Ez a leglatvanyosabb!! Osszesen kb 1200 alkatresz kerul fel az
autokra. Folyadekkal feltoltes (kenoanyag-beszallito: Total)
==> Vegellenorzes: sajat labon. Fenyszorok+kormany, kerekosszetartas,
ford.koratmero, dinamikus proba PADON!, tropusi esoztetes,
ellenorzes-vegszereles (antenna), viaszolas.
==> Gyarudvarra: TELE vannak, nem fernek el.
Ez idaig osszesen 5,5-6 ora. (VW Golf 3 ora IMHO)
==> Szallitas: Mo-n kereskedokhoz Lagermax, egyebkent vagonirozas.

Selejt:
pres: 10-15% (nagyon sok!!)
hegesztes: max 5%

**************************************
sorlimit miatt folytatas masik mail-ben.
+ - Re: re : VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz kedves ismeretlen!

Nem vagy egy kicsit elszállva magadtól meg a papírvékony 23,50 Ft-os buzukidtól
, amire legjobb esetben is 3 kilót fizettél be a többit meg életed végéig nyögö
d havi részletekben?
Nem tudom te hogy vagy vele, de elég szar lehet minden reggel kisírt szemekkel 
érkezni a munkahelyre.
Egyszóval igazán büszke lehetsz....vettél egy jó szar és értéktelen tömegautót.
 :-DDDDDDDDD

Üdv: egy II-es golfos
 
Ui.: a legyorsulásról----> találkozunk a ringen .

1000 köbcenti, vicc, he-he-heeee!!!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gw.bcs.hu)
+ - Re: autobehozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szinyei Csaba irta:
: ma erdeklodtem meg, hogy aki privatszemelykent itt vesz autot, az nem 
: igenyelheti semmifelekepenn vissza a mwst-t.

Ez szerintem csak akkor igaz, ha az aru az EU-n belul marad.

: ezt a hivatalos helyen mondtak.

Ezekkel a hivatalnokokkal szemben legyel szkeptikus! Nekem itt hivatalos
helyen azt mondtak 5-6 eve, hogy Magyarorszag EU tagallam...

: regen a commodore-ra mindenki visszaigenyelte...autora nem lehet?

Kb. '92-ben bukosisakra meg visszaszereztem a MWSt-t (az itteni
kereskedonel, akkoriban nem volt a hataron meg ilyen ceg, aki par %
sa'pe'rt helyben elintezte volna).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Ingyen merci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo hallo !
Genf mellett van a 123-as kombi mercim beallt motorral. Ha valakit erdekel
ingyert, aki epp erre trelerezik, vigye.  17-edike, csutortok estig elviheto
onnan, de Lausanneben kell felvenni a kulcsot es a pontos fellelhetoseg
infojat. Az itteni telefonszamom: 0041 21 6527120. A kocsi kulonben
egyben van es cuccokat haza kene vele vinni. Udv, Agoston
+ - Kulfoldi rendszammal olcsobb ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>  [Hungary] irta:

(...)
>>Behozni draga lesz, de van egy trukk amivel meg lehet 
>>oldani. Ha van nemet munkavallalasid, alapitanod kell egy 
>>nemet veget es annak a nevere megveheted, majd
>>eljohetsz vele Mo-ra es evente vagy felevente elmesz a 
>>hatarig. az egyik cimbim ig yhozott maganak Accord Type R-
>>t. A dolog hibaja, hogy nemet rendszam marad
>>, ami kiemelt a  tolvajok szemeben.

Masik hiba: Mo.-n nem kothesz ra biztositast, a CASCO-t es 
a kotelezot is kint kell fizetned. Kar eseten minden 
ugyintezes Nemeto.-ban var rad. Plusz: Ha a vamkommando 
megallit (ez Pesten gyakran megesik kulfoldi rendszammal), 
ellenorizni akarjak majd, valtottal-e auto utlevelet a 
hataron. Ha nem, magyar allampolgarkent 
devizabuncselekmenyt kovettel el, a kocsit lefoglalhatjak. 
Szerintem egyszerubb, ha varsz egy fel evet, akkor 20%-al 
olcsobban megveheted a gepet (No.-ban is eleg nagy az uj 
kocsik ertekvesztese), raadasul a vamolas 
sokkal "szubjektivabb" lehet...
+ - BMW Mon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]-tol:

>>Sziasztok!
>>
>>Dehogy fogja megerteni a BMW-s, akinek lerugtad a 
>>tukret... Sajnos Magyarorszag on ez igy alakult ki, 
>>nagyreszt ez a tipus vesz BMW-t. Nem igazan kulon kaszt,
>>hanem kulon fajta. Nemetorszagban senki nem erti, amikor 
>>megkerdi az ember, hogy a BMW-sek maskeppen 
>>vezetnek/viselkednek-e, mint a tobbi autos.

"Ez a tipus veszi" - amennyibe a BMW realerteken Mo-n 
kerul, meg hosszu ideig ez a tipus fogja venni. Itthon 
realisan csak bunozo, vagy qrva szerencses vallalati vezeto 
tud BMWt fenntartani (utobbi sem a fizujabol, hanem a ceg 
penzebol). En ugy gondolom, hogy igenis kulon kasztot kepez 
azok kore, akik tizmillio forintot boven meghalado osszeget 
tudnak egy auto beszerzesere aldozni, majd evi egymilliot a 
biztositasra es a szervizekre kolteni. Tavaly ez a kaszt 
kb. 1500 emberbol allt az eladasi statisztikak szerint...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS