Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX KORNYESZ 593
Copyright (C) HIX
1998-12-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bicajos kerdes (mind)  11 sor     (cikkei)
2 tarifaegysegesites (mind)  21 sor     (cikkei)
3 EMIL 1.62: Zold Pok Halozat Joo Ferenc (mind)  46 sor     (cikkei)
4 EMIL 1.62: Zold Pok Halozat Joo Ferenc (mind)  53 sor     (cikkei)
5 Eb (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Re: Napelem, kuka (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Re: Bicigli Bp-n (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - bicajos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudja-e valaki, hogy keszult-e felmeres, miert bicikliznek
inkabb a hollandok, danok stb, ahelyett, hogy kocsival,
busszal, robogoval, akarmivel jarnanak? Pl. a kinaiak is
foleg bicajjal jarnak, megsem hiszem, hogy ugyanazok
lennenek az okok.
Engem nagyon erdekelne, hogy miert? Mindennapi torna?
Anyagi kenyszer? Tud valaki tenyekkel szolgalni?

Tisztelettel

Csussz
+ - tarifaegysegesites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kornyeszok!!

Elszomorito hirt kozolt ma a TV. Konnyen lehet, hogy egysegesitik az
elektromos aram tarifait. Ha eddig meg nem tunt volna fel nektek, akkor
elarom, hogy most harom tarifa letezik: 50 kWh -ig viszonylag keveset,
50-300 kWh kozt tobbet es 300 kWh felett meg tobbet kell fizetni 1 kWh-t. Ez
a rendszer szorgalmazza a takarekossagot, mivel ha kisebb savba tudod
tornazni az aram fogyasztasod, akkor meg kevesebbet kell fizetned. Egyben
arra is osztokel, hogy kornyezetbaratabb modon elj (huu de nagy szavak!!).
Nem tudom mennyire elt az e rendszert bevezeto fejeben a kornyezetvedelem
szemlelete, de akarattal vagy anelkul megis egy modern, Nyugat-europai
orszagokban szeles korben bevett eszkozt alkalmazott a kornyezet megovasa
erdekeben. Most ezt kivanjak megszuntetni. Mar az is elszomorito, hogy csak
csigalassusaggal haladunk elore a kornyezetvedelem teruleten, de az mar
elkeserito, ha ezen a teren mar vissza is lepunk, es azt is megvaltoztatjuk,
ami kivetelesen eddig jo volt.
Ha valaki tud egy bennfentes E-mail cimet az Aramszolgaltatok Szovetsegenel
vagy a Gazdasagi Miniszteriumnal, akkor irja meg, hogy neki is elsirhassam
banatom.

Balint Tamas
+ - EMIL 1.62: Zold Pok Halozat Joo Ferenc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Subject: Re: Bicigli Bp-n
X-Charset: HUN1;
X-Char-Esc: 29;

> Es azon gondolkoztal-e, hogy milyen osszefugges van a buszok dugoban
> allasa (a dugok kialakulasa) es a volan mogott zenet hallgatok szama
> kozott?

Egyike kedvenc temaimnak. Koszonom, hogy bevontatok.

> Es az autozas mukodik? Meddig? Hany auto fer meg el Budapesten?

Evente 4%-kal no a Bp-en bejegyzett gepkocsik szama.
20 evvel ezelott egy autora 60 negyzetmeter utfelulet jutott, ma mar csak 
fele.

> Az, hogy nem hallottal egyetlen olyan javaslatot sem, ami egycsapasra
> megoldana a jelenegi problemakat

Sajnos egycsapasra nem. A tomegkozlekedest lehet forgalmi elonyben 
reszesiteni, de erre evente a Fovarosi Onkormanyzat csak 100 millio Forintot 
ad a BKV-nak. Hogy lassatok ez mire eleg, ime egy adat: a Bimbo utca es 
Margit krt sarkan a kozepso (peronos) buszmegallo kialakitasa kozel 30 
millio forintba kerult, mert nem csak jardaszigetet kellett epiteni, hanem 
kicserelni a jelzolampa automatikat, stb.

> A 4-es metrovonal epitesevel szerintem is az a baj, hogy olyan sokba
> kerul, ami evekre elvonja a tomegkozlekedesre fordithato penzeket
> nemcsak Budapestrol, hanem videkrol is. A felszini kozlekedes
> fejlesztesevel, az elovarosi vasutak-nak a fovarosi tomegkozlekedesbe
> valo szerves bekapcsolasaval es meg nehany modon sokkal kevesebb
> penzbol sokkal tobb problemat lehet megoldani.

Igen. Felteszem a mai nap e temaban tartott sajtotajekoztatonk hatteranyagat 
a kozlekedes rovatba.

> Olvastam a beruhzas elotti idoszakban ezekrol nagyon meggyozo
> gazdasagi szamitasokat es terveket, remelem, hogy hamarosan a Kornyesz
> olvasoival is megosztjak, akik keszit(t)ettek oket.

Ha megnevezed konkretan melyekrol van szo, minden tovabbi nelkul. Anelkul is 
tudunk anyagokat felrakni, de nem biztos, hogy pont azokat sikerul, amire Te 
gondolsz. Udv,

Joo Feri
Magyar Kozlekedesi Klub
+ - EMIL 1.62: Zold Pok Halozat Joo Ferenc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

X-Charset: HUN1;
X-Char-Esc: 29;

Idezet a Zold Pokrol:

***************************

NewsGroups: zpok.kozlekedes
Path: mkk.zpok.hu!mkk.zpok.hu,
Date: Fri, 27 Nov 98 21:05:10 +0100
From:  (Joo Ferenc)
Message-ID: >
Subject: Re:Metrorol a Kornyesz-ben
Lines: 39


> Ugy gondolom, hogy azok az emberek, akik most del-Budarol autoval jarnak at
> Pestre, azok soha nem fognak atszallni a 7-es buszra, barhogy is fejlesztik
> azt, hiszen ugyanolyan lassu mint az auto (ugyanbban a dugoban all, tudom, 
> itt jon be az ordogi kor), es semmivel sem kenyelmesebb. 

Ago mar megirta a Kornyeszben neked, hogy a 4-es metro megepitese elvonna a 
forrasokat a meglebo tomegkozlekedes elol. A 7-es buszrol meg annyit, hogy a 
Korter meg a Gellert ter kozott oldalankent 100-100 auto parkol a kulso 
savban, de naponta tobb tizezer ember utazik arra a 7-es buszon. A Fovarosi 
Onkormanyzat eddig elutasitotta a buszsav kialakitasanak gondolatat.

Ha van kedvetek ezzel szemben fellepni, annak orulnenk es gondolkodas nelkul 
elkezdhetnenk a kampanyt, csak mondjatok meg miben tudtok segiteni!

> Viszont ha lenne 
> egy esetleg ugyan kevesbe kenyelmes, de lenyegesen gyorsabb es olcsobb 
> lehetoseg (pld 4-es metro)

Miert lenne a metro olcsobb? Nagyon draga a megepitese, de a fenntartasa es 
uzemeltetese is. Alagutas letesitmenyrol leven szo olyan biztonsagi 
intezkedesekre es berendezesekre van szukseg, amirol a legtobb ember talan 
meg nem is hallott. Mindemellett a nagyobb apport ertekcsokkenese (
konyvelestechnikailag) nagyobb veszteseget okozna a BKV-nak, es szakertoink 
szerint az uzemeltetes biztositasara es a Vilagbankkal kotott megallapodas 
megtartasara -mely szerint 2000-re a BKV osszes koltsegenek 50%-at a 
jegyeladasokbol szarmazo bevetelekbol kell fedezni- a menetdijakot AZ 
INFLACION FELUL 70%-kal kellene emelni, az egesz halozaton.

A gyors megoldasrol annyit, hogy egy uj, alacsonypadlos villamosra szolo 
tender kiirasa es a legyartasa kozott 2 ev telik el, de hasonlo a helyzet 
egy kedvezo dontes utan a tarifakozosseg letrehozasaval.

Mik a tovabbi konkret kerdeseitek?
Udv,

Joo Feri
Magyar Kozlekedesi Klub
+ - Eb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Harom nagyon kedves, virgonc kutyakolyoknek keresek gazdat. Anyjuk
dobermann, apjuk nemet juhasz, mindketten orkutyak - a kicsik egy
munkahelyi szerelem gyumolcsei :-), nem szerepeltek az eves tervben, de
ha mar igy alakult, nem szivesen engednem oket a menhelyre, mert nem
szeretnem, ha kutyaeledel lenne beloluk. (Persze nem tudom, mi igaz a
remhirekbol, de allitolag ha egy hetig nem talalnak gazdara,
elpusztitjak oket.)
Ha ismertek valakit, akinek pont rajuk van szuksege, irjatok maganban.
Elore is koszonom.


Udv
Agi
+ - Re: Napelem, kuka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es meg tudna nekem valaki mondani, hogy a MEH(vagy a megfelelo utod)
>hogy fizet mondjuk az uveg,aluminium, papir, muanyag  tonnajaert?

Ajanlom figyelmedbe a magyarorszagi hulladekatvevok adatbazisat,
melyben eppen ezeket az adatokat gyujtotte ossze a HuMuSz.
http://www.zpok.hu/humusz

Nagy Agoston
+ - Re: Bicigli Bp-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ...es dugokban a busz ugyanugy all mint a kocsi, sot meg jobban.
> ...nem tudom mi jobb dugoban ulni a volan mogott es zenet hallgatni
>vagy fuldokolva allni egy zsufolt buszon.

Es azon gondolkoztal-e, hogy milyen osszefugges van a buszok dugoban
allasa (a dugok kialakulasa) es a volan mogott zenet hallgatok szama
kozott?

>Szep dolog ez a tomeges bringazas, csak itt es most nem mukodik.

Es az autozas mukodik? Meddig? Hany auto fer meg el Budapesten?
Es ha azok is megerkeznek, akkor mi fog mukodni szerinted?
Az, hogy nem hallottal egyetlen olyan javaslatot sem, ami egycsapasra
megoldana a jelenegi problemakat, semmilyen logika szerint sem
igazolhatja azt, hogy a fennallo helyzet jo.

A 4-es metrovonal epitesevel szerintem is az a baj, hogy olyan sokba
kerul, ami evekre elvonja a tomegkozlekedesre fordithato penzeket
nemcsak Budapestrol, hanem videkrol is. A felszini kozlekedes
fejlesztesevel, az elovarosi vasutak-nak a fovarosi tomegkozlekedesbe
valo szerves bekapcsolasaval es meg nehany modon sokkal kevesebb
penzbol sokkal tobb problemat lehet megoldani.

Olvastam a beruhzas elotti idoszakban ezekrol nagyon meggyozo
gazdasagi szamitasokat es terveket, remelem, hogy hamarosan a Kornyesz
olvasoival is megosztjak, akik keszit(t)ettek oket.

Nagy Agoston

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS