Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX FILOZOFIA 546
Copyright (C) HIX
2000-10-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: keresztenyseg es tortenelem (mind)  183 sor     (cikkei)
2 Isten akaratanak a megismerese (mind)  477 sor     (cikkei)
3 Keresztenyseg es tortenelem (mind)  41 sor     (cikkei)
4 ujsyovetsegi teologia (mind)  43 sor     (cikkei)

+ - Re: keresztenyseg es tortenelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
Szolt irasara:
>Temakor: Keresztenyseg es tortenelem ( 30 sor )
Keresztenyseg? Tortenelem? 
Szerintem egyelore egyik sem : )
Irasod mero spekulacio. Lentebb kifejtem. De biztosan 
reagalnak masok is erre a "muremek"-re.

>Az egyik nagy problema Jezus szemelyisegeben talalhato.
>A megszokott kep egy csondes, profetai alkatot rajzol fol,
Egy profeta sem volt csondes. Annyira kihivoak voltak, hogy 
megoltek oket is, mint Jezust.

>aki csak neha beszel, de olyankor magvasakat mond.
Ezt olvasod? Szerintem Jezus egy karizmatikus alkat, aki a 
beszedevel es a cselekedetevel a kozeppontba kerul, tobb 
tizezrek jelennek meg a hirre, ha csak egy varoshoz 
kozelit. Sot, elvonulni is nehezen tud. 
Jezus sokezer beteget meggyogyit (aki hozza megy, mindet!), 
gonosz szellemek sokasagait kiuzi az emberekbol. 
A varosokba szolgalatanak megkezdese utan rovid idovel nem 
tud bemenni, a pusztakon, kozeli hegyeken tanit. A nep oda 
ul le, hogy hallgassa a Mestert, a Rabbit, aki nem ugy 
beszel mint a tobbiek: erovel, hatalommal beszel. 
Márk. 1.22
És * elálmélkodának az ő tanításán; mert úgy tanítja vala 
őket, mint a kinek hatalma van, és nem úgy mint az 
írástudók.

Az egesznapos beszed utan ha besotetedik, megvendegeli a 
sokasagot, mint a zsidokat mannaval a pusztaban.
 
Kereszthalalat sokezren vegignezik, de a tanitvanyai ekkor 
szetszelednek.
Halala utan 120-an gyulnek ossze a felhazban, es veszik a 
Szent Szellemet "megreszegedve", profetalva. Meg aznap egy 
szolasra 3000 ember banja meg, hogy passzivan egyetertett 
Jezus megoletesevel. 
Az egesz varosban futotuzkent terjed, hogy Jezus feltamadt 
a halalbol. Annyira, hogy megtiltjak az eloljarok, hogy 
ebben a nevben (Jezus) szoljanak.
Ennek ellenere erre a nevre jelek es nyilvanvalo csodak 
tortennek...
Ahol Peter szokott jarni reggelente a Templomba imadkozni, 
az ut szelen betegek sokasaga tulekedik a helyekert, hogy 
csak Peter arnyeka rajuk vetodjon, mert azok 
meggyogyulnak.  
Csel. 5.15,16
Úgyannyira, hogy az utczákra hozák ki a betegeket, * és 
letevék ágyakon és nyoszolyákon, hogy az arra menő Péternek 
csak árnyéka is érje valamelyiket közülök,
És a szomszéd városok sokasága is Jeruzsálembe gyűlt, hozva 
betegeket és tisztátalan lelkektől gyötretteket: kik mind 
meggyógyulának.

A feltamadott Jezus tovabb cselekszik...

>Maskor peldazatokat gyart, amik bizonyos konyvekben,
>`evangeliumokban', szo szerint megtalalhatoak, masokbol
>viszont teljesseggel hianyoznak (tekozlo fiu, irgalmas
>szamaritanus, meg ilyenek).
 Emezek nem konyvek, hanem peldazatok, amelyek szinten az 
evangeliumi konyvekben talalhato. Ezert (en szamomra 
legalabbis) teljesen erthetetlen, mit akarsz ezzel.

Masreszt: nem peldazatokat gyart, hanem pl. peldazatokkal 
tanit.

>Neha duhongo derviskent viselkedik (az arusok kiuzetese),
>maskor viszont szentimentalis  (`engedjetek hozzam a
>kisdedeket'). 
Zsolt. 45.8
Szereted az igazságot, gyűlölöd a gonoszságot, azért kent 
fel Isten, a te Istened öröm * olajával társaid fölé.
 
Aki varta a Messiast es olvasta az idevago irasokat, nem 
lepodhetett meg.
Aki mas Messiast var...erre mondjak, a hiba az On 
keszulekeben van : )
 
>Gyakran fenyegetozik a tulvilaggal (`lesz majd
>ottan fogaknak csikorgatasa'), illetve evilagi vegidokkel
>(a `gazda' jon es mindenkinek kiosztja amit erdemel),
>mintha maga sem tudna eldonteni, melyik sikon
>hasznosabb fenyegetozni.
Ez szerintem nem fenyegetozes, mivel tenyleg ugy lesznek. 
(Jezus vissza fog jonni, mint a gazda, es meglatja, mit 
tettek azzal, amit itthagyott az elso latogataskor. Es az 
orokkevalosagban is meg fog itelni minden embert, a 
hitetleneket is. Csak nekik meglepetes lesz!)
A szolas csak figyelmeztetes, hogy mi dontjuk el, milyen a 
hozzaallasunk, melyik kategoriaba tartozunk majd akkor.
Es mivel meg kell lenniuk, a figyelmeztetes szeretetbol 
fakad.

>Mikozben sajat szemelyet illetoen nagyzasi hobortja van
>szarmazasa miatt, masoktol elvarja hogy porig alazkodjanak
>elotte (`az utolsokbol lesznek elsok').
???
 
Fil. 2.6-9
Aki (Jézus Krisztus), mikor Istennek formájában vala, nem 
tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő, *
Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, 
emberekhez hasonlóvá lévén; *
És mikor olyan állapotban találtatott mint ember, megalázta 
magát, engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának 
haláláig. *
Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza 
néki oly nevet, a mely minden név fölött való; *

Zsid. 10.5,7
Azért (Jézus) a világba bejövetelekor így szól: Áldozatot 
és ajándékot * nem akartál, de testet alkottál nékem,
Ímé itt vagyok, (a könyv fejezetében írva vagyon rólam), 
hogy cselekedjem óh Isten a te akaratodat. *

Ján. 5.19
Felele azért Jézus, és monda nékik: Bizony, bizony mondom 
néktek: a Fiú semmit sem tehet * önmagától, hanem ha látja 
+ cselekedni az Atyát, mert a miket az cselekszik, 
ugyanazokat hasonlatosképen a Fiú is cselekszi.

Mát. 20.25-28
Jézus pedig előszólítván őket, monda: Tudjátok, hogy a 
pogányok fejedelmei * uralkodnak azokon, és a nagyok 
hatalmaskodnak rajtok.
De ne így legyen közöttetek; hanem a ki közöttetek nagy * 
akar lenni, legyen a ti szolgátok;
És a ki közöttetek első akar lenni, legyen a * ti szolgátok.
Valamint az embernek Fia nem azért jött, hogy néki 
szolgáljanak, hanem hogy ő * szolgáljon, és adja az ő 
életét + váltságul sokakért.
 
>Lehetne meg sorolni a kulonbozo ellentmondasos vonasokat.
Fentiekbol is lathato, hogy az Iras egyseges es egyertelmu:
Jezus alazatos, engedelmes volt, mindenkit szolgalt. Isten 
ezert (is) emelte fel es tette urra minden munkajan. 
Az ellentmondas inkabb a te hozzaallasodban van.
 
>Ezeket az ellentmondasokat nem lehet egyseges szemelyiseg-
>kepbe rendezni. 
Szerintem lehet: egy ember, aki Isten fia, a Messias.
Meg lehet Ot ismerni!
 
>Olyan Jezus, amelyik mindeme vonasoknak
>tenylegesen megfelelt, szinte bizonyosan nem letezett.
Marpedig Jezus Krisztus elete, foldi letezese tortenelmi 
teny.  
A te teves elkepzeleseid Jezusa tenyleg nem letezik. A 
biblia szerinti Krisztus pedig feltamadott es el!

>javasolhato a torteneti magyarazat: Jezus alakjat
>egymassal vetelkedo hivei tortenetileg epitettek fol.
Javasolhato sok ertelmetlen hazugsag mindezek mellett, de 
semmire nem hasznalhato.
De ha mar iteletrol van szo:
Ján. 5.22-
Mert az Atya nem ítél senkit, hanem az * ítéletet egészen a 
Fiúnak adta;
Hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút, miként tisztelik az 
Atyát. A ki nem tiszteli * a Fiút, nem tiszteli az Atyát, a 
ki elküldte őt.
Bizony, bizony mondom néktek, hogy a ki az én beszédemet 
hallja és hisz * annak, a ki engem elbocsátott, örök élete 
van; és nem megy a kárhozatra, hanem + általment a halálból 
az életre.
És hatalmat ada néki az ítélettételre is, mivelhogy 
embernek fia.
Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, a melyben 
mindazok, a kik a koporsókban vannak, meghallják * az ő 
szavát,
És kijőnek; * a kik a jót cselekedték, az élet 
feltámadására; a kik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat 
feltámadására.
Én semmit sem * cselekedhetem magamtól; a mint hallok, úgy 
ítélek, és az én ítéletem igazságos; mert nem a magam 
akaratát keresem, hanem annak + akaratát, a ki elküldött 
engem, az Atyáét.

Sziasztok,
Maci
+ - Isten akaratanak a megismerese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mathnak:
>praktikusan nem lehet kotelezo templomba jarni, es nem 
kotelezo 
>elallni a zuhano tegla alol sem.
Igen, a bun olyan, mintha zuhano tegla alatt allnal: csak 
ido kerdese... : ))

>2) azonban megis megfogalmazhato az, hogy mi tekintheto 
megalapozottan
>igaznak, mi nem tekintheto megalapozottan igaznak. aki a 
megalpozottan
>igaznak tekintheto dolgokra monjda, hogy velemenye szerint 
igaz, azt
>okosnak mondjak, aki nem, azt butanak mondjak. akkor is, 
ha nem
>bizonyoithato kenyszerito erovel.
Alljon meg a menet: Egy normalis hivo a fizikai vagy 
termeszetes anyagi eletben ismeri, elfogadja es alkalmazza 
az ismert torvenyeket. Pl. labdazaskor, epitkezeskor, stb.
A szoveged akkor allna meg, ha imadkozna a cement 
beepitese_helyett_peldaul. Ez hiba lenne.
 
Ha valaki a termeszetes dolgoknal alkalmazza a term. 
torvenyeket, es meg imadkozik is, es az eletceljat, stb. 
(amit a term. torveny nem ir elo) Isten Igejehez alakitja, 
ahhoz egy szavad nem lehet, hogy butasag!
 
Abban ORIASIT TEVEDTEK, hogy azt gondoljatok, mi csak a 
bibliat olvassuk, pedig jobb leiras a vilagrol pl. egy 
fizikakonyv.
A biblia remenysege tulmutat a foldi eleten, ez a 
sulypontja, ezert "vetelytarsa" nem a tudomany, hanem a 
hamis hitek, hazug vallasok.
A termeszeti torvenyeket pedig nem cafolja a biblia, mert 
nem errol szol.
(Masreszt Isten sem, hiszen O hozta letre ezeket : )  )
 
A hit arrol szol, hogy Isten teremtett es o adta az eletet, 
neki kell elszamolni, es Omiatta is erkolcsosen kell elni.
Ennek a lathato vetulete is teljesen pozitiv, es nemhogy 
bolondsag, hanem bolcsesseg. : )
Ha valaki becsuletes, nem a masikat becsapni akarja, 
meglopni, hanem tisztesseges modon viszonyul....
 
Az istenfelelemnek nem a fizika tankonyv az ellentete!!!! 
Vagy a logikai dedukcio.
De: A fizikakonyvvel, sot meg a dedukcioval sem tudod 
megtalalni Istent. Mert nem arra valo. Errol irtam Juannak 
a multkor. 
A lenyege: hit nelkul nem tudsz hozzaferni Istenhez. Csak 
akik keresik Ot, akik akarjak, akik megfizetik az arat, 
azoknak jelenti ki Magat!
A dedukciosok maradnak ahol vannak : )
 
Megegyszer: a tudomany jo dolog, hasznos, en is hasznalom a 
vivmanyait ha porszivozok stb., de CSAK ESZKOZ, ES NEM CEL.

>pelda: a paranoias akkor is elmebeteg, ha nem 
bizonyithato, hogy a
>paranoiast nem uldozik, sot, meg akkor is az, ha 
eppenseggel uldozik.
>forditva: attol, hogy valaki paranoias, meg nem biztos, 
hogy nem
>uldozik.
>mindket esettol fuggetlenul nagyon hatarozottan 
megmondhato, hogy ki
>paranoias, es ki nem, tehat nem minden nezet egyenerteku.
Igen. Jezus is gyogyitott ilyen embereket : )
 
A hivo elet csak a teljes hitetlenseg es tagadas hamis 
bizonyossagabol abnormalis. Ha logikailag fennall a 
lehetosege (ahogy van is, ebben megegyeztunk), hogy amit a 
Biblia mond, az igaz, akkor lasd a tegla (bun) alatt 
allast: aki el nem ugrik, konnyen az lehet a bolond. 
Raadasul ingyen van, nem kell fizetni erte, csak atvenni a 
bunbocsanatot, amiert Jezus draga arat fizetett, helyettunk.
A hivok szamara eldolt a kerdes, O szamukra Isten kijelenti 
az igazsagot.
De egy hitetlen sem mondhatja, hogy: tuti nincs Isten, azt 
csinalok es olyan hazugsagot terjesztek, amit akarok.
Bizony szamot ad mindenki minden hivalkodo beszedert : )
Mát. 12.35,36
A jó ember az ő szívének jó kincseiből hozza elő a jókat; 
és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincseiből hozza elő 
a gonoszokat.
De mondom néktek: Minden hivalkodó beszédért, a mit 
beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján.
 
>> Egyeni szinten szerintem a helyes az, ha mindenki
>> szemelyesen dontheti el hogy mit hisz, melyik taborba 
all,
>> vagyis nincs kulso kenyszer.
>ertelmesnek csak bizonyos donteseket mondunk. a tobbi 
embert be szoktak
>zarni a dilihazba, pedig szabadsagaban all azt hinni, amit 
akar.
Ez bizony hazugsag. A hit Jezusban nem a dilihazba vezet. 
Ha igaz lenne, akkor minden hivo a dilihazban lenne. 
Marpedig nem igy van. Meg is vizsgaltathatod a hivoket: aki 
Jezusban hisz, nyugodtabb, stabilabb, egeszsegesebb 
mentalisan. : )
 
>> Es itt mar a szemelyes bizonyitekok, benyomasok a 
fontosak.
>lenyeges kerdesben nem fontosak. Isten nagy hatoereju 
dolognak van
>mondva, tehat nem szuksegesek a szemelyes benyomasok.

Isten nem ad objektiv bizonyitekot a hitetlennek, csak aki 
megtort szivvel ot keresi.
Nagyobb idokozonkent Isten nagy hordereju beavatkozassal 
megmutatja magat, aztan var, hogy az emberek lereagaljak.
Pl. a Voros-tenger szetnyitasa, tizcsapas egyiptomban, nagy 
csodak a pusztaban, es legutobb Jezus Krisztus foldi 
szolgalata. A tapasztalat az, hogy csak a csodak idoleges 
latvanya nem tesz tartos hivove. Izraelt is 
megszabaditotta, ok megtertek, kesobb ujra elhajlottak, 
hitetlenek lettek. Jezus csodai utan Kapernaum es 
kornyekenek nagy itelete lett. Ma nem latod a varost, csak 
a romjait. 
 
Szemelyesen kell megragadni Isten beszedet, a szivedben. 
Ehhez nem kell latni semmit, csak hallani az evangeliumot, 
Isten beszedet, es elfogadni. 
 
Ján. 20.29
Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: 
boldogok, a kik nem látnak * és hisznek. 
 
1 Pét. 1.8
A kit, noha nem láttatok, szerettek; a kiben, noha most nem 
látjátok, de hisztek benne, kibeszélhetetlen és dicsőült 
örömmel örvendeztek: *
 
Ha nem latsz, es hiszel az igazsagnak, nagy orom az 
eredmenye! : )
 
>a tanyer leves finomsagat racionalisan lehet szamomra 
igazolni, bar
>bizonyitani nem lehet. 
Tudom hogyan: mas, hozzad hasonlo embernek izlik.
 
Zsolt. 34.9
Ízleljétek * és lássátok meg, hogy jó az Úr! Boldog az az + 
ember, a ki ő benne bízik. 
 
Mi ezt tettük, es: nagyon izlik!  : ))
 
>> Szoval igy nem tudsz elni. : ) Ha igy elnel, kotekedo,
>> gyanakvo, nehez termeszetu ember lennel.
>peldaul azt ahipotezist, hogy a leves finom, de
>mergezett szepen tudom ellenorizni ugy, hogy Te kostolod 
meg elobb.
De ugye nem igy teszel minden vendegsegben? : )

Megis bizalmat adsz??

>> Adhato egyfajta
>> megelolegezett bizalom, es ha megall, akkor megtobb.
>> Istenhez is igy lehet kozeledni. O nem akar teged kisebbe
>> tenni, vagy rosszat tenni veled. A bunt veszi el, es orok
>> eletet, sajat magat osztja meg.
>a megismeresben nincs szukseg elolegezett bizalomra. 
racionalis
>megalapozasra van szukseg. 
Isten egy szemely, nem egy targy. O maskepp nem mutatja meg 
magat.
A felesegedhez is tisztelettel kozeledsz, nem? : )
Akarhogy nem megy.
 
>a megelolegezett bizalom lehet onigazolas,
>vegleges tevedes lehetosege, zsakutca lehet. 
Elmeletileg lehet. Ezert ne higgy barminek.
 
>pelda; elolegezzel meg egy
>kis bizalmat az LSD-nek, igazolni fogja magat.
En mar nem, mert bun : )
 
Kezdelek erteni: Igazad van, leteznek rossz hitek, 
oncsalasok, zsakutcak. Igen.
Aki elkezdi, annak eltorzul a vilagkepe, es nem tud szabad 
lenni tole, anyagfuggo lesz. (Kabitoszer, alkohol, stb.)
De itt nem errol beszelunk! Jezusrol van szo, aki 
mindezekbol megszabadit.
Jezus megmutatja, mi a jo hit, es mi a zsakutca.
Pl. kabitoszer, ami bubajossag, nem jo. Regen is volt ilyen.
 
Nem azonosithatsz a Koran hivek buneivel, az ongyilkos 
szektakkal vagy a keresztes haborukkal sem. Jezus egyikben 
sincs benne. A bibliaban sem olvasol, hogy ez kovetendo 
volna, hanem ellenkezoleg.
 
(Es azt sem mondhatod, hogy emiatt el kell vetni az 
egeszet. Az autovezetes is veszelyes, aki nem tartja be a 
jatekszabalyokat, bizony meghalhat.)

>> Es azt is tudom, hogy akik Jezusrol szolnak neked, azok 
sem
>> artani akarnak neked...
>nem vagyok paranoias, persze, hogy nem akarnak artani 
nekem,lehet, hogy
>csak magukat akarjak igazolni. pszichologiailag ez 
rendkivul osszetett.
En nem akarom. Mas, pl. Tommyca, de egyikunk sem. Lehetunk 
mas szemeben oncsalok, tevelygok, bolondok... ezeket mind 
felretesszuk. Masra nezunk.
 
Jezus sem magat igazolta a kereszten...

>> Nem igy van. A feltamadott Jezussal fel lehet venni a
>> kapcsolatot.
>> Csak tudomanyos modon nem lehet ezt kifele igazolni.
>nem latom, hogy miert. ha van kapcsolat, akkor 
tudomanyosan igazolhatonak
>kellene lennie.
A kapcsolat elsosorban szellemi szinten van meg, amirol a 
tudomany azt se tudja, mi az. 
Nem is tudhatja, lasd fent.

> Nem-nem. Aki Jezussal el, az nem a bunok rabja.
> Ezek kizarjak egymast. Vagy ez, vagy az.
> Ha valaki nyilvanvalo bunokben van, az nem Jezuse, O
> ugyanis szent, bunnel nem vallal kozosseget.
> Es forditva: aki nem ismeri Jezust, az rabsagban el. Nem
> tud szabad lenni a buntol.
> Lehet emberi mercevel jo ember, de a bibliahoz merve (pl.
> tizparancsolat): bunos.
a Biblia szerint minden ember bunos. tehat senki nem el 
Jezussal QED.
itt ellentmondasba keveredtel.
Rosszul tudod. 
1 Pét. 2.22-

A ki (Jézus) bűnt nem cselekedett, sem a szájában álnokság 
nem találtatott: *
A ki szidalmaztatván, viszont nem szidalmazott, szenvedvén 
nem fenyegetőzött; hanem hagyta az igazságosan ítélőre: A 
ki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a 
bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk.
 
A Messias halalarol elore szolt a profeta:
Ésa. 53.2-9
és néztünk reá, de nem vala ábrázata kivánatos!
Útált és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak férfia és 
betegség ismerője! mint a ki elől orczánkat elrejtjük, 
útált volt; * és nem gondoltunk vele.
Pedig betegséginket * ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, 
és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és 
kínoztatik Istentől!
És ő megsebesíttetett * bűneinkért, megrontatott a mi 
vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő 
sebeivel gyógyulánk meg.
Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az ő útára 
tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét * ő reá veté.
Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta 
meg, * mint bárány, mely mészárszékre vitetik, és mint juh, 
mely megnémul az őt nyírők előtt; és száját nem nyitotta 
meg!
A fogságból és ítéletből ragadtatott el, és kortársainál ki 
gondolt arra, hogy kivágatott az élők földéből, hogy népem 
bűnéért lőn rajta * vereség?!
És a gonoszok közt adtak sírt néki, és a gazdagok mellé 
jutott kínos halál után: pedig nem cselekedett hamisságot, 
és álnokság * sem találtatott szájában.

Jézus semmi bűnt nem követett el. Ok nélkül gyűlölték, és a 
mi bűneink büntetése volt rajta, emiatt szenvedett, ebbe 
halt bele.
 
Róm. 3.23-
Mert mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten 
dicsősége nélkül.
Megigazulván ingyen az ő kegyelméből * a Krisztus Jézusban 
való váltság által,
Kit az Isten eleve rendelt * engesztelő áldozatul, hit 
által, az ő vérében, hogy megmutassa az ő igazságát az 
előbb elkövetett bűnöknek elnézése miatt,
hogy megigazítsa azt, a ki a Jézus hitéből való.

Róm. 4.8
Boldog ember az, a kinek az Úr bűnt nem tulajdonít.
Van ilyen : )
 
Róm. 4.24
Hanem mi érettünk is, a kiknek majd tulajdoníttatik, 
azoknak tudniillik, a kik hisznek Abban, a ki 
feltámasztotta a mi * Urunkat a Jézust a halálból,
Ki a mi * bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott + 
a mi megigazulásunkért.
Megigazulván azért hit által, békességünk van Istennel, a 
mi Urunk Jézus Krisztus által,
A ki által van a menetelünk is hitben ahhoz a kegyelemhez, 
* a melyben állunk.
 
Jezus a mi buneinket elvette, es aki hisz Jezus 
aldozataban, annak a Jezus igazsaga tulajdonittatik 
igazsagul. 
Vagyis O fizetett helyettunk, nekunk mar nem kell.
 
Es Jezus ad uj termeszetet, ami szereti az igazsagot, 
gyuloli es nem cselekszi a bunt.
Akik hisznek, tobbe nem a bun rabsagaban ulnek, 
felszabadultak, kegyelem torvenye ala kerulnek.
 
Róm. 5.8-
Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta 
meg, hogy mikor még bűnösök voltunk, Krisztus érettünk * 
meghalt... megigazultunk az ő vére által ...megbékéltünk 
Istennel az ő Fiának halála által
 
Róm. 6.17
jóllehet a bűn szolgái voltatok...
Felszabadultatok pedig a bűn alól...
 
A hivo kijott a bun (es a halal) uralma alol, batran mehet 
Istenhez. Ez az engeszteles lenyege: Isten nem haragszik, 
Jezus kifolyt vere miatt.
 
QED mit jelent?

>> Akit Jezus megszabadit, az valosaggal szabad.
>> Ez azt jelenti, hogy Isten a szivebe (hustablaba) irja a
>> torvenyet, es nem kulso parancsolat, amitol fel, hanem
>> szivbol teszi a jot.
>> Jezus legeloszor megbocsatja a buneidet, es
>> megtisztitja a lelkiismeretedet.
>egy autonom vilagi erkolcsrendszer ennel sokkal 
hatekonyabb. speciel
>peldaul abban, hogy nem csak a lelkiismeret megtisztitasat 
celozza
>meg, hanem a problemak megoldasat. mindent a maga 
forrasabol old meg, es
>nem transzcendens attetellel.
Csakhat a forras a rossz termeszet. Ezert az egyetlen 
megoldas a valosagos ujjaszuletes, es a regi termeszet 
halalba adasa. 
A tobbi csak mazolas-meszeles.
Egy bunost akarhogy okitod, bunos termeszetu marad, es 
ezert koveti el a bunt. Jarhat barmilyen tanfolyamra.. 
megtanulhatja elmeben, mi a jo... a szive rossz marad.
(A merce nem a humanizmus, hanem a tizparancsolat)

>(Egy vallas) elterjedeseben egyetlen dolog a mervado, 
mennyire talalekony
>marketing szempontbol, nem szuksegkeppen van
>koze ahhoz, hogy igaz-e.
Mondtam: lehetnek, es vannak hazug vallasok, pl. iszlam, 
buddhizmus.
Es vagy egy igaz vallas is : ) 
A kulcs: JEZUS

>az is lehet, hogy valojaban Isten szandeka pont forditott, 
a naivakat
>akarja kirostalni, ezert bedobott egy-ket csodat, ami nem 
objektiv
>igazolas, es isten a mervado, racionalis, nem naiv, 
ertelmes embereket
>akarja kivalasztani. a hitetlenek fognak a mennyorszagban 
ulni, a naivak
>pedig a pokolban.:)
Te biztosan igy rendezned. Magadat a legmagasabb helyre : )
De lassuk az igazsagot:
Ámós. 3.7
Mert semmit sem cselekszik az én Uram, az Úr, * míg meg nem 
jelenti titkát az ő szolgáinak
Tehat elvarhato, hogy eloszor szol, aztan aszerint tesz a 
Mindenhato.
 
Es mit szolt eddig errol Jezus?
hirdessétek az evangéliumot minden teremtésnek.
A ki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül; a ki pedig nem 
hisz, elkárhozik.(Márk. 16.15)
 
1 Kor. 15.1
Eszetekbe juttatom * továbbá, atyámfiai, az evangyéliomot, 
melyet hirdettem néktek, melyet be + is vettetek, 
A mely által üdvözültök is, * ha megtartjátok

Ha valaki hallja, beveszi a szivebe az evangeliumot, hisz 
benne, az üdvözül. Az ev. rovid leirasa pedig:
1 Kor. 15.3
..a Krisztus meghalt a mi bűneinkért 
És hogy eltemettetett; és hogy feltámadott a harmadik napon 
az írások * szerint;

 
Ján. 4.42
tudjuk, hogy bizonnyal ez a világ idvezítője, a Krisztus.
 
Csel. 16.30,31
Uraim, mit kell nékem cselekednem, * hogy idvezüljek?
Azok pedig mondának: Higyj az Úr Jézus Krisztusban, és 
idvezülsz mind te, mind a te házadnépe!

Tit. 2.11
Mert megjelent az Isten idvezítő kegyelme * minden 
embernek, +
A mely arra tanít minket, hogy megtagadván a hitetlenséget 
és a világi kivánságokat, mértékletesen, igazán és szentül 
éljünk a jelenvaló világon:
 
Zsid. 7.25
Ő (Jezus Krisztus) mindenképen idvezítheti is azokat, a kik 
ő * általa járulnak Istenhez.
 
Jel. 21.8
A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és 
gyilkosoknak, * és paráznáknak és bűbájosoknak, és 
bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a 
tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, a mi a második + halál.
 
Jel. 21.27
És nem megy abba be semmi tisztátalan, * sem a ki 
útálatosságot és hazugságot cselekszik, hanem csak a kik 
beírattak az + élet könyvébe, a mely a Bárányé. (Jézusé)

Jel. 22.11
A ki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és a ki 
fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és a ki igaz, legyen 
igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is.
És ímé hamar * eljövök; és az én jutalmam velem van, hogy 
megfizessek mindenkinek, a mint az ő cselekedete lesz. +
Én vagyok az Alfa * és az Omega, a kezdet és a vég, az első 
+ és utolsó.
Boldogok, a kik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk 
legyen az életnek fájához, * és bemehessenek a kapukon + a 
városba.
De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák * és 
a gyilkosok, és a bálványimádók és mind a ki szereti és 
szólja a hazugságot.
Én Jézus küldöttem az én * angyalomat, hogy ezekről 
bizonyságot tegyen néktek.

Mind kinn marad, aki szereti es szolja a hazugsagot.

>> Kerlek, ne vetitsd ki az elvarasodat Istenre, mert azok a
>> (teves *) vilagnezetedbol szarmaznak.
>en ilyen vagyok, nem tudok mas lenni, istennek kell 
megoldast
>talalnia.:) ahhoz pedig oneki kell az en elvarasaimhoz 
alkalmazkodnia.
>igenyek es feltetelek kerdese. "szabad akaratom" van.
Meg kell terned ahhoz, hogy el ne karhozzal. Ez csak a te 
javadat szolgalja. 
Jezus meghalt erted, es feltamadt.
 
A szabad akaratbol valasztott bun, gonoszsag kovetkezmenye 
a buntetes. 
Ha akarod, Jezus vere eros, hogy megtisztitson.
Ha nem, egy szavad nem lehet majd... 

>> Mindketten vallasos zsido csaladba szulettek, de
>> fellazadtak apaik hagyomanya ellen.
>ez elmondhato Jezusrol is.:)
Nem talalt. 
Gal. 3.24
A törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett.
 
Mát. 5.17-
(Jézus:) Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a 
prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, * 
hanem inkább, hogy betöltsem.
Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, * a 
törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a 
míg minden be nem teljesedik.
Valaki azért * csak egyet is megront e legkisebb 
parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a 
mennyeknek országában a legkisebb lészen; valaki pedig 
cselekszi és úgy tanít, az a mennyeknek országában nagy 
lészen.

Hogy van hat? A torveny Krisztusra mutat, Jezus Krisztus 
pedig a torvenyre : )
 
Szia Matyi,
sziasztok,
Maci
+ - Keresztenyseg es tortenelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jezus iratok altal kirajzolt szemelyisegenek egyik leglatvanyosabb 
ellentmondasa az un. `kettos termeszet': ugymond isteni es emberi.
Ez a `kettos termeszet'  ideologia eredetileg olyan inherens, 
a torteneti es a transzcendens `nem evilagi' Jezus kepenek
egymassal valo szembenallasabol fakado problemak megoldasara 
talaltatott ki, mint peldaul,  hogy 

 -- Jezus miert nem viselkedett ugy, mint akinek hatalma van, 
    ha _tenyleg_ volt hatalma;
 -- miert nem tett csodakat, mikor szuksege lett volna ra, ha
    _tenyleg_ kepes volt csodakat tenni;
 -- miert nem jott le a keresztrol, ha _tenyleg_ lejohetett volna;
 -- miert valasztotta a sok hokusz-pokusszal jaro megoldast, 
    az emberiseg ugymond `megvaltasaban', ha mindenhatokent 
    egyszerubb modon is intezkedhetett volna;
 -- stb. stb.

Tipikus modon, a keresztenyseg kialakulasa soran ezek a problemak
nem rogton jelentkeztek, mert csupan kesobb, a kereszteny tanok 
torteneti fejlodesenek egy kesobbi fokan nyerhettek egyaltalan ertelmet!
A `kettos termeszet' ideologia pl. sok korai kereszteny irasbol 
egyszeruen hianyzik. Nem tudtak rola.

A `kettos termeszet' ideologiajanak kesoi megjeleneseben 
erhetjuk leginkabb tetten a kereszteny tanok tortenelmi 
konstrukciojanak folyamatat. A kesoi kereszteny irasok a maguk 
folfogasaval ugyanis olyan korabbi iratokat allitanak onmaguk 
alapjaul, amiktol ez a `kettos termeszet' folfogas teljesseggel idegen. 

Igy jon letre Jezus szemelyisegeben a fololdhatatlan belso 
ellentmondas:

Egyik oldalrol az apro csodatevesekkel operalo ember lepteku 
profeta a korai iratokban -- pl a szinoptikusoknal akiknek meg 
fogalmuk sem volt hogy Jezus maga lenne a megtestesult isten. 

Masik oldalrol a grandiozus szarmazasi igenyekkel follepo, elet 
es halal dolgaiban csaknem teljhatalmu isteni figura a kesobbi
irasokban -- pl. Janos konyveben aki megalapozta Jezus 
gnosztikus, nem evilagi lenyenek `isteni' alakjat.
szolt
+ - ujsyovetsegi teologia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tommyca!

>Gondolom,
>hogy egyikunk szamara sem kerdeses, hogy a megteres szukseges, de
>nem a keresztseg vagy a konfirmacio elegtelensege teszi azza,
>hanem Jezus maga.

Ugyhogy a problema termeszetesen nem a megteres, hanem az, hogy mi a
keresztseg es a konfirmacio jelentosege megteres nelkul (vagy
szelidebben fogalmazva: elott).

>Ugyanakkor nagyon erdekelne a velemenyed abban, hogyan is all a
>kulonbseg a gyermek- ill. felnottkeresztseg teren. Ugyanis nekem
>az egyik problemam-kerdesem, hogy tudtommal a felnottkeresztseg
>sem oldotta meg azt az alapproblemat, ami miatt hangsulyozni
>szoktak. Pl. baptistaknal is tudok arrol, hogy a hivo szulok
>gyereke nem azert keresztelkedik meg, mert o annyira ugy erzi,
>hogy eljott az ideje, hanem mert hat az a 'termeszetes elvaras' a
>gyulekezetben, hogy felnotte erve bemeritkezik -- es persze
>vallalja mindazt, amit ez formailag magaval von, pl.
>bizonysagtetelt is. Ertem en, hogy azert ez minden bizonnyal joval
>ritkabb 'abusust' okozhat, minta gyermekkeresztsegnel, viszont azt
>hiszem, hogy a kerdes nem statisztikai gyakorisag kerdese, hanem
>elvi.

A felvetett problema valoban sulyos. Azt hiszem, a gyokere abban van,
hogy a lenyegileg apokaliptikus iranyultsagu keresztenyseg a paruzia
keslekedese miatt folyamatosan valik intezmenyesult vallassa,
tarsadalmi szervezette. Megoldast csak az allando megujulasban
kereshetunk. (Egyebkent a problema megoldhatatlansagara utal az a teny
is, hogy a tarsadalmi korulmenyek hatasara nemhogy a keresztseget vagy
a konfirmaciot, de meg a megterest is szoktak szinlelni.)

>Mindamellett, hogy magam nem igy ertelmezem, elfogadom, mint sajat
>allaspontodat, mint lehetseges ertelmezest -- nem hinnem, hogy az
>orokkevalosag agyilag amugy is megfoghatatlan ertelmezeseben itt
>lenyeges teruletet talalnank. Nem ez az evangelium lenyege. A
>lenyegben pedig a jelexerint egyetertunk.

Azt hiszem, egyetertunk.


Salom-Eirene-Pax, Udv: Ferenc

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS