Microsoft Mail v3.0 (MAPI 1.0 Transport) IPM.Microsoft Mail.Note
From: Szabo Andrasne
To: 'Kultura1'
Subject: Szepsegverseny
Date: 1997-06-03 09:21
Priority: 3
Message ID: AA96EC7AEADBD0118B6C0020AFEB91A6
Conversation ID: Szepsegverseny
LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Kedves Mindenki !
Masodszor kerul megrendezesre a Miss Cyberspace Hungary verseny. Aki
kivancsi az indulokra es netan meg szavazni is akar, az a
www.datanet.hu/artnet/beauty/cimlap.htm
cimen talalhatja meg. (Azt csak igy zarojelben jegyzem meg, hogy a lanyom
is indult, Diana a neve. Mielott barki is felhaborodna, nem azt kerem,
hogy a maximalis ponttal szavazzatok ra, mivel mindenki maga donti el,
hogy melyik lany tetszik neki. Amennyiben valaki megis pontot ad neki,
azt elore is megkoszonom a neveben.)
Tudom, hogy nem szorosan kapcsolodik a kultura temakorebe, de talan
valakit megis erdekel.
Tamara
|
Tess irja valaszul a multkori irasomra:
> A felveteli-centrikus oktatas jelenleg egy nagyon hosszu zsakutcaban
> halad. Ebbol adodoan ket alternativa letezik. Megvarhatjuk azt, mig
> elerunk a zsakutca vegere es teljesen bekorlatozzuk a tizenevesek
> erdeklodesi koret es kulturaltsagi szintjet vagy lebontunk nehany
> falat es regi epuletet, helyukre pedig tereket, parkokat telepitunk.
> Az oktatasnak az egesz rendszeret meg kellene reformalni ahhoz, hogy
> a regi, elavult szemleletet kioljuk. Nem tudom, hogy peldaul a NAT
> megfogalmazza-e az oktatasi celokat? Nem hiszem, hogy ujat mondana
> ebben a temaban...
Nos, ha ilyen nagy az egyetertes az elozo irasommal akkor kenytelen
vagyok valtoztatni a velemenyemen :-))))) (Azert nem olyan nagyon).
Szoval szerintem tenyleg baj a kozepiskolai oktatasban sok szempontbol a
felvetelicentrikussag, de azert ovatosan bannek az olyan altalanos
kijelentesekkel hogy 'az egeszet ugy ahogy van, gyokeresen meg kell
reformalni'. Ugyanis egy gyokeres reform magaban kell hogy foglalja a
felveteli rendszer eltorleset, ezzel automatikusan az egesz egyetemi
oktatasi rendszer megvaltoztatasat (megpedig gyokeresen, fel kell
keszulni otszor-tizszer annyi elsoeves hallgatora es ezek 90%-anak
vegleges kirugdalasara az elso nehany evben), minden bizonnyal a
tandijrendszer alapos megvaltoztatasat, ahhoz pedig hogy egy nyugati
tipusu tandijrendsezr mukodjon nyugati tipusu tarsadalom is kellene (ahol
pl. egy tanar a fizetesebol siman le tudja torleszteni kamatostul azt a
bankhitelt amit a tandijra vett vel hallgatokent). Szoval azert ez egy
nagyon bonyolult ugy, az egesz orszag mukodik valahogy, jol vagy rosszul,
es ennek a mukodesnek a resze az oktatas is annak minden elonyevel es
hibajaval. Es hiaba lenne jobb elvileg egy nem felveteli vizsgan alapulo
egyetemi rendszer, ha nem illeszkedik bele az egesz tarsadalom mukodesenek
logikajaba akkor gyakorlatilag megiscsak rosszabb lenne. Ahogy az egyik
egyetemi oktatom mondta anna idejen, a kalacsbol nem lehet csak a
mazsolat atvenni. Itt van peldanak a viszonylag uj PhD rendszer, (talan
ezzel most nem aratok olyan altalanos egyetertest mint az elozo irasommal :-)
aminek a bevezetesekor legfobb ervkent mindig azt hallottam emlegetni
hogy 'Mert Nyugaton is ez mukodik'. Igen, Nyugaton ez tenyleg mukodik.
Namost a felvetelicentrikussaggal kapcsolatos bajok egy resze szerintem
konnyen (vagy epp nagyon nehezen??) orvosolhato, mert abbol ered hogy nem
igazan szeretunk gondolkozni, egyszerubb mechanikus semak szerint elni.
Ez a felveteli anyag, ezt kell tudni es kesz. Es igy meg valamelyest fair
is a dolog, ezt a gyerek ugyanis mar a gimi elejen is tudhatja. Es igy
egyszeru is merni az embereket a vizsgan, aki 92 pontos matek felvetelit
irt (mert a javitasi utmutato az altala felig megoldott pelda adott
reszeredmenyere 3 pontot ir) az jobb mint aki 91 pontot ir (mert az o
reszeredmenye ugyanezen javitasi utmutato szerint csak 2 pont). A
felelosseg is le van veve mindenki vallarol, nem X javitonak kell emberek
sorsarol direktben dontenie. Sokkal macerasabb dolog azt mondani, hogy en
kerem egy egyetemi tanar vagyok matematikabol, es ertek annyit az
emberekhez meg a matematikahoz hogy egy elbeszelgetes alapjan meg tudjam
allapitani, ki kepes ugy gondolkodni hogy alkalmas legyen
mernoknek/kozgazdasznak/ akarminek es ki nem. Mindenkinek nehezebb, a
professzornak es a diaknak is, akit pedig nem vesznek fel annak meg
sokkal nehezebb elfogadni hogy o ide nem fert be. Es tag teret engedne
a korrupcionak is az ilyen rendszer, termeszetesen. Pedig valoszinuleg
sokkal jobban lehetne merni hogy ki alkalmas egy adott palyara es ki nem.
(Es akkor nem is szoltam olyasmirol, hogy pl. orvosoknak, tanaroknak a
targyi, szakmai tudas mellett bizonyos emberi tulajdonsagokkal is
rendelkezniuk kell, amit valoszinuleg sose, de a felvetelin biztos nem
vizsgalnak.)
Ami meg a kozepiskolai oktatast, eredeti temankat illeti, ott arrol van
szo szerintem, hogy van egy alapfeladata a kozepiskolanak, megpedig az
hogy intelligens embereket neveljen. Intelligens alatt pedig nem azt
ertem hogy tudja az austerlitzi csata datumat, fejbol a tizenket pontot
es a Maxwell-egyenleteket, hanem hogy erti valamennyire a vilagot maga
korul, gondolkodni tud rola es velemenyt alkotni. Es amig a felveteli
vizsgan nem ilyesmit mernek, addig ott van a kiegeszito feladata, hogy az
erre keszuloket a megfelelo ket targybol felkeszitse a felveetli vizsga
sikeres megirasara. Ehhez azonban mindenkit kicsit szemelyre szabottan
kell(ene) tanitani, figyelni arra hogy miert tanul irodalmat Jozsika es
miert Pistike, mire fogja hasznalni az angoltudasat X es mire Y, stb.
(Megintcsak egy kozepiskolas emlek: angol dolgozatosztas negyedik vegen.
Tanar: Rettenetes, borzaszto, micsoda dolgozat. Otos, de nem erdemli. Mi
lesz igy az erettsegin????? diak: De tanar ur kerem, en nem erettsegizem
angolbol. Tanar: Nem erettsegizik? Gratulalok, igen jo dolgozat.)
Ennel azonban egyszerubb, kevesebb gondolkodast es odafigyelest igenylo
dolog azt mondani hogy aki nem felvetelizik az ugyis erettsegizik (ahol
megintcsak nem a fenti ertelemben vett intelligenciarol kell szamot
adnia, hanem bemagolt ismeretekrol), ugyhogy van kerem a torzsanyag, azt
tudni kell, megpedig azert kell tudni mert torzsanyag, es maris ott
vagyunk a magolos iskolanal.
Elnezest a hosszura nyult levelert, udv mindenkinek:
Pali (a fiatalabb :-)))
|
> Felado : =?iso-8859-1?Q?B=E1r=E1nyi?= =?iso-8859-1?Q?_?=
> E-mail : [Hungary]
> Temakor: Re: *** KULTURA *** #307 ( 270 sor )
> Idopont: Mon Jun 2 15:31:15 EDT 1997 KULTURA #308
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Hello!
> Ha az alabbi level ( mind a 226 soraval ) megjelenhetett a HIX
> KULTURA-ban, akkor koszonom, en ezt a KULTURA-t nem kerem tobbe!
>
>
> Csurtus
Kedves Csurtus!
Senki sem szereti, ha internet-reklam-szemettel teletomik a postaladajat.
Ezeket gepek kuldik automatikusan szet, es eleg nehez ellenuk vedekezni.
Azt talan tudod, hogy a KULTURA nem moderalt, tehat egy szerver
osszefuzi a beerkezett leveleket es szetkuldi az "ujsagot".
Teljesen felesleges tehat visszakuldeni azt a szemetet, amit szerintem a
tisztelt kozonseg soraibol senki sem olvasott el. Leveledbol en me'g
egyfajta fenyegetozest is erzek: " ha nekem nem tetszik a forum,
akkor mashova viszem az olvasoeromet!".
Harom megoldas van:
1. ha valami nem tetszik ---> Page Down
2. reagalsz, vitazol (persze csak ha van ertelme, egy geppel pl. nincs)
3. Irsz egy levelet az cimre, amiben jo kemenyen
odamondassz, es ide meg azt a tobb szaz sort is nyugodtan bekuldheted, ami
nem teszik.
Udv,
Andras
|