Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 723
Copyright (C) HIX
2000-04-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Husvet (mind)  6 sor     (cikkei)
2 gumi (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: uj 2-es (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Re: talalkozo (#722) (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Autosparty (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Lengescsill. (mind)  4 sor     (cikkei)
7 Re: tagas Tipo (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Talalka (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Skoda fek (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Kia vs Tipo (mind)  27 sor     (cikkei)
11 tagas Tipo (mind)  15 sor     (cikkei)
12 16valve GolfI + autowetel (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Hutogomba allo helyzetben (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Golf 16V, szerelo is tevedhet (mind)  44 sor     (cikkei)
15 ABS, talalka (mind)  50 sor     (cikkei)
16 biztosito, barkacs, clio ii, pirelli, kipufogo, abs, vo (mind)  141 sor     (cikkei)
17 P6000 , roncstelepek N.O.-ban ? (mind)  31 sor     (cikkei)
18 sko rugo+ lassulas (mind)  33 sor     (cikkei)
19 Semperit (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Re:Pirelli P6000 (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Husvet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Minden keddves autostarsamnak, kellemes husveti unnepeket kivanok.

Frigyes
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Van valakinek tapasztalata a Semperittel?

Hat a fekezesi verseny gyoztesen is Semperit volt. Na meg az en
joszagomon is. Korrekt gumi, csak egy kicsit gyorsnak talalom a kopasat.
Nehez leblokkoltatni a Barumhoz kepest, ami elotte volt, mert jol tapad.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Ha tegnap valaki a biztositoval kapcsolatban magara ismert, az a
veletlen muve
+ - Re: uj 2-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok! 

Ma jartam a 2/A- n es csuda dolgot lattam! 
Az M3-asrol szepen lehajtottam, es neztem a tablakat: 
  60 Km/h a lehajto elejen 
  40 Km/h a kanyar elejen 
  80 Km/h a kanyar utan 

A foti Cora fele a lehajtonal a kovetkezo tablakat figyeltem meg: 
  40 Km/h
  __Autout vege__ tablat 

Ezek szerint van egy (egyenlore) jo minosegu, 2 savos autout(?), 
amin 80 a max sebesseg.
Igazabol 2 dolgot tudok elkepzelni: 

1.Elfelejtettek kitenni az autout kezdete tablat :-)) 
2. Vak vagyok es nem lattam azt. 


Udv: Peter 
       
+ - Re: talalkozo (#722) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Itt mindenki biztos abban, hogy az ABS szaraz uton roviditi a fektavot? Meg

En nem.

> soha nem probaltam (nincs ABS-es autom), de mintha hallottam volna, hogy
> _gyakorlatilag_ rovidebb uton megall az auto allo kerekkel
> (_de_nem_kormanyozhato_), mint naggyabol csuszashataron tartva. Az okot ott
> magyaraztak, hogy pl az ABS is (meg Ti is, ha kezzel ill labbal akarjatok
> utanozni az abs-t) visszaenged a fekbol akkor is, ha csak egy kerek is
> megcsuszott, pedig akkor a masik harom meg messze van a csuszashatartol,

Ez viszont attol fugg, hogy hany csatornas az ABS. Ahany csatorna, annyi
fuggetlen szabalyozas. Ha negycsatornas, akkor mind a negy kereken
fuggetlenul allithatja a fekerot. 

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Autosparty (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, nem volt egy nagy durranas a mai rendezveny. A leghasznosabb a
lengescsill. merese volt. A "tesztvezetes" annyit jelentett, hogy be
lehetett ulni ket New Beetle-be, az egyik jo, a masik 50%-os allapotu
lengescsillapitokkal, es a soforok korbevittek egy szlalommal kombinalt
palyan. Volt kulonbseg a ketto kozott, az ketsegtelen. Mikor mondtam, hogy
most akkor csereljunk helyet, csak vigyorgott az urge. Aztan mondta, hogy
talan este, de nem tudja, meddig lesznek ott. A gokart egy nagy 0 volt. A
palya alakja is ezen szamra hasonlitott, semmi kanyargossag, meg kicsi is
volt. Nem lett volna erdemes 4 percert 500 Ft-ot otthagyni. 

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Lengescsill. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintetek kell cserelni a hatso lengescsillapitokat, ha folynak, de a
meres szerint 68, ill. 69%-os allapotuak?

  Ed
+ - Re: tagas Tipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Ez utobbi egy legendasan tagas Tipo utan 
> >kulonosen feltuno lehet. 
> 
> Nem tudom, honnan ez az informacio, en mar 3 eve szenvedek
> a Tipo kicsi csomagtartojaval. Szinte semmi nem fer bele,
> az a 350 liter nagyon keves. 

OK, de a Clio-e csak 225 liter! A Felicia-e 272 liter, de 
az Auto Piac szerint ez mar "a kategoria atlaganal 
nagyobb." Szoval, ha autot valtasz, az a 125 liter nagyon 
fog hianyozni!

Udv, 
Stevie







Mas kerdes, hogy ha lehajtom
> a hatso ulest, akkor meg 2 bicikli is befer :)) (elso
> kerek kiszedve) Nem lehetsz nagyon igenyes, ha szamodra a
> Tipo tagas :))) Viszont ha az elso ulesekre gondoltal,
> akkor igazad van, ott van hely eleg, es a kategoriahoz
> kepest tagasnak mondhato.
> 
> Csaba
+ - Talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Cgonci-nek igaza van. Legyen Pozsony.
>Ha meredek, akkor legyen Galanta,
>vagy valami hasonlo.
>Igy olyan tagok is ott lennenek,
>akiknek idaig gond volt lemenni,
>es akik nagyon szivesen ott lettek volna.
>Gondolok itt a felvideki testvereitekre.
>Mit szoltok hozza? CGonci, megszervezed?

Nem rossz otlet (elvegre tolem szarmazik :))), de nem nagyon
hiszem, hogy van realis alapja, hisz igy a legtobbeknek
nagyon megnonek a kiadasaik :( Nagyon szeretnem pl. latni
az Oldsmobile-t, de kotve hiszem, hogy Balazs eljonne ilyen
tavolsagra is. A Pozsonyt eredetileg csak viccnek szantam,
erzekeltetve, hogy mar jo lenne valamilyen kompromisszum,
mert az eddigi talalkak mint nagyon messze voltak... BP
kornyeki hotelekkel pedig mar van tapasztalatom :((
Kulfoldieknek min. 60 DM...

Ami a szervezest illeti - ha eljonnenek 20-25-en (nem fo, hanem
kocsi), en meg is szerveznem.... Kb 10 km-re Pozsonytol van
gokart is, meg ezt azt azert talalnank :))) unalom nem lenne :)

Csaba
+ - Skoda fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> 3. UGYE HOGY JO FEKJE VAN A SKODANAK??!?! 
> Eh-hehehehh... eheheh... :)  (Csaba? :)))

Hiszem ha latom.... Egyebkent meg kiragadni egy tuningolt
feket a tobb szazezer meg futo skodri kozul nem nagyon fair.
Az utakon ugyanis olyan ritka a tuningolt feku skodri, mint
a betonalvazu Volga. (mindkettorol hallottunk, egyiket sem
lattuk) :))))

Cs.
+ - Kia vs Tipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Bocsass meg, de par kiigazitast kell tennem az irasoddal 
>kapcsolatban. Feltehetoleg egy KIA Sephia I-gyel versenyeztel a 
>multkor, ugyanis abban volt GLX jelu es felszereltsegu valtozat. 

Akkor nem volt GLX, mert a hatso lampa elosztasa szerint
Sephia II volt (beepitett gombolyu tolatolampa). A Sephia I-et
ismerem, a kollegamnak van egy mintapeldany belole...
Az 1597 ccm, 88 LE.

>csak azert, mert a regebbi Sephiaban mas tipusu motoork voltak, mint 
>a Sephia II-ben. A GLX-ben 1.600-as motor volt 8 szeleppel, aminek 
>sajnos nem tudom fejbol az adatait, de gyengebbek, mint az uj modell 
>16 szelepes motorjanak.

A 65 kW mennyivel erosebb, mint a 88 LE? Masfel - ket kW-al...

>A Sephia II adatait szepen felsoroltad, de a nyomatekot valamiert 
>elirtad, ugyanis 120 Nm helyett a gyari ismertetokben 138 Nm 

Nem irtam el, valaki mas: http://www.kia.sk/modelss.htm
Ez ugyebar official website, ezert vettem keszpenznek.
Egyebkent a http://www.auto.cz szerint a nyomateka 135 Nm/4000
Ha viszont igazad van, akkor meg edesebb a siker :))))

Csaba
+ - tagas Tipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

:
>meghazudtolni. Ez utobbi egy legendasan tagas Tipo utan 
>kulonosen feltuno lehet. 

Nem tudom, honnan ez az informacio, en mar 3 eve szenvedek
a Tipo kicsi csomagtartojaval. Szinte semmi nem fer bele, az
a 350 liter nagyon keves. Mas kerdes, hogy ha lehajtom a
hatso ulest, akkor meg 2 bicikli is befer :)) (elso kerek kiszedve)
Nem lehetsz nagyon igenyes, ha szamodra a Tipo tagas :)))
Viszont ha az elso ulesekre gondoltal, akkor igazad van, ott van
hely eleg, es a kategoriahoz kepest tagasnak mondhato.

Csaba
+ - 16valve GolfI + autowetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-ek! Udv Teeby!

 Golf I 1.6 GTI, 16 szelepes hengerfejjel?Pedig nem is csinaltak olyat.

  Lapozd fel a Revue Technik Automobilt es lathatod!!! Gyari autokent
jott ki!!! Evekkel ezelott meg megvolt a muhelyben a fenymasolat.
Ottinger fele _gyari_ tuning....

 Szerintem aki szerelo nelkul megy autot nezni, ugy hogy nem ert hozza,
az meg is erdemli azt az autot. Zalaegerszeg mellol hoztam el majdnem
egyszer egy autot. 

 Es amikor azt mondja a szerelo, ezt az autot nyugotan vedd meg, aztan
kb.2 honap mulva meg ugy hirdeted meg eladasra, hogy motorhibas??? Blokk
erepedt es agyongyuruzott volt, noha meg kompersziot is mertek a vetel
elott :-(((
--
 Udv:
     Levente
+ - Hutogomba allo helyzetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Allo motornal is hul valamelyest a motor.
Ugyanis a termosztat nyitva van. Es hiaba nem jar a motor,
ahomersekletkulonbseg a hutorendszeren keresztul, a
homersekletkulonbsegbol kifolyolag diffuziot (keveredest) hoz letre.
Tehat az alacsonyabb homersekletu vizbe aramlik a magasab homersekletu.
Igy aztan a hokiegyenlitodes megtortenteig a motorblokk is hutve van.
De mivel a ventillator ilyenkor (a kapcsologomba hatasara) a kritikus
homerseklet ala huti a folyadekot, igy a kiegyenlitodesi hatar is kisebb
erteket fog kepviselni. Onnantol meg a motornak mar nem lesz semmi baja.

Teeby

Boldog husveti unnepeket mindenkinek!!!
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Golf 16V, szerelo is tevedhet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Szia Levente!

A 16V-s Golf I mint irtad tuning (Ottinger).
De szeriaban is keszult ilyen?
En ugy tudom I-esbol nem. Amugy a 8 szelepes is jo a maga 110 koruli
pacijaval. Ahhoz kepest amilyen primitiv befecsoja van. Na de ez csak
megjegyzes.

De most a masik tema.
Valoban igazad van, hogy a szerelo sem lathatja az anyaghibakat, a rossz
minoseget, es a helytelen karbantartas tovabbi kovetkezmenyeit.
De!
Sokminden megelozheto. Pl. uzemkozbeni karternyomast meg lehet nezni =>
kopott motor. Hang alapjan is sokminden megallapithato. Meg kell
tapintani szagolni az olajat. Sokmindent elarula a motorrol.
Van rengeteg trukk, de akinek ez sem eleg, annak javaslom, hogy irjanak
garanciaidoszakot az adasvetelibe.
Mert ugye abban benne van, hogy az elado minden hibat kozolt satobbi.
Ezt a reszt ki lehet egesziteni azzal, hogy ha valami megis ugy
tortenne, akkor 2 heten belul az eladohoz panasszal lehet fordulni. Aki
ezt nem hajlando alairni, attol ovatosan erdemes kocsit venni.
Mert sokszor amiket hirdetnek, friss muszakival, frissen igy-ugy
felujitva... ezek mellett nyugodt szivvel alairhatnak a 2 hetet.
Szerintem.

Azert mondjuk a vevoket sem kell sajnalni.
Mert nagyon keves aki korrekt vasarlokent kozeledik egy autohoz. Tel
elejen meghirdettem az automat egyeb elgondolasbol. Hat nem sokan
jottek, de aki jott ra az csak fikazta folyamatosan. Egyiknek meg is
mondtam, hogy ezzel a hozzaallassal nem sok helyen kap autot. A hatso
futomu kifele dolesere (jellegzetes trabant jelenseg) meg rafogta azt
is, hogy karambolos volt az auto, es eszi a hatsogumikat. (mert latta a
teli kezifekezesek nyomait)
Szoval azert a vevoket sem kell felteni. Nehez olyan vevot talalni,
akivel korrekt alkut lehet folytatni.

Kicsit alkanyarodtam. :-) Nem is indexeltem az uj temanal. :-)

Udv!
Teeby
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - ABS, talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Talan meg nem felejtettek el, de az utobbi ket honapban (es az
elkovetkezendo het honapban) hazafias kotelezettsegeimnek teszek
eleget a katonasag keretein belul, igy marhamod elmaradtam az AUTO
olvasasaval, es csak mostanra dolgoztam fel a hatranyomat

KI ) irta:
>Mar nem birom a bogyomben tartani, toljatok le nyugodtan, ha
>hulyeseget irok.
>Itt mindenki biztos abban, hogy az ABS szaraz uton roviditi a
>fektavot? Meg soha nem probaltam (nincs ABS-es autom), de
>mintha hallottam volna, hogy _gyakorlatilag_ rovidebb uton 
>megall az auto allo kerekkel (_de_nem_kormanyozhato_), 
>mint naggyabol csuszashataron tartva. Az okot ott
>magyaraztak, hogy pl az ABS is (meg Ti is, ha kezzel ill 
>labbal akarjatok utanozni az abs-t) visszaenged a fekbol 
>akkor is, ha csak egy kerek is megcsuszott, pedig akkor a 
>masik harom meg messze van a csuszashatartol,
>tehat meg rosszabbul fekez, mintha csuszna. Es ugye 
>haromszor sokkal rosszabb + egyszer jobb az roszabb, mint 
>negyszer kicsit rosszabb. Na ez aztan ertheto.
>Velemeny? Vagy van aki ki tudja(van kikapcsolhato ABS),  
>akarja (gumikopas) probalni?

Ez egy nagyon regi teveszme. A legelso generacios ABS-ek idejen meg
elofordulhatott, hogy rosszabb fekhatast produkalt, mint ABS nelkul,
de ez mar nagyon regen nem igaz. Az ABS nem ugyanazt a fekerot allitja
be mindegyik kereken, hanem mindegyiket a megcsuszasi hataron tartja,
meg akkor is, ha feltetelezzuk, hogy az egyik oldala az autonak
mondjuk lecsuszott a lefagyott padkara, mig a masik a viszonylag
szaraz uton halad. Blokkolo kerekkel legelabb 15%-os, de inkabb
nagyobb fekhatas romlas tapasztalhato, mintha az ABS mukodne.
Kikapcsolhato ABS-rol nem tudok, en inkabb a nehezgepjarmuvekkel
foglalkoztam, igy nem tudom, hogy szgk.-nal elofordul-e, de nem
hiszem.

Remelem, mindenki jol erezte magat a talakozon, amelyre szegyen es
gyalazat, de nem mentem el, mert elotte valo napon adtam le a 24 oras
orszolgalatom, igy hazaerve csak beajultam az agyamba, es
megfeledkeztem arrol, hogy talalkozo van. Mindenesetre a
legkozelebbire igyekszem elmenni, amiben az is segithet, hogy ket het
mulva mar csak munkahelyszeruen kell bejarnom oda, ahova kivezenyelnek
(valoszinuleg a HM-ba kerulok), de mar nem merek igerni semmit. (:-)

    Sziasztok! Sok locsolot mindenkinek! (:-)

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - biztosito, barkacs, clio ii, pirelli, kipufogo, abs, vo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar - The Saint
> Temakor: Biztosito besorolgat kategoriakba

> Tapasztalat: Chevy Van szakit ezerrel, megcsuszik a kanyarban, lefordul
> az egyik gumi,keresztben csuszik tovabb, hatalmas arkot szant az
> alufelni az aszfaltba, kidont!!! egy beton villanyoszlopot, aztan benez
> egy lakohazba oldalrol. Szemtanuja voltam. Ugyanezt ketlem, hogy egy
> zsigulival is megcsinalod.
>
> Ezert a biztosito, altalanositva kategoriakat hoz letre.

Mar meg ne haragudj Teeby, de szerintem igen nagy zoldsegeket irsz.
Az ok-okozati osszefugges nem igazan stimmel. A biztosito nem azert
fizettet veled magasabb sarcot a BMW-dre, mert a nagyobb tomegevel
jobban le tudod vele zuzni a Trabikat, hanem mert azert vetted, mert
szeretsz szaguldozni. Vagy legalabbis, ha mar BMW-t vettel, biztos
nem teszel tavtartot a gazpedal ala. Egy Chevy Van-t, barmilyen
robusztus kocsi is, nem hiszem, hogy rosszabb kategoriaba sorolnanak
a biztositonal, mint barmilyen mas hasonlo menetteljesitmenyu autot.
Pedig ugye nagyobb arkot tud vajni az aszfaltba, mint irtad...

> Felado : Simon Templar - The Saint
> Temakor: Helyettesito alkatreszek
>
> Szerintem annyira nem remes a helyzet, mint az elso hallasra (latasra)
> tunik.
> Ugyanis a kormanymu szinte ugyanaz, es kivancsi vagyok melyik
> autovasarlo az aki megmondja a kulonbseget. Szoval Golf II vagy III
> szerintem oly mindegy. A kormanymuvon szinte minden ugyanaz. Az
> osszekotok, a gombfejek, minden.

Az a 'szinte' eleg fontos lehet... Massz be egy korai es egy kesei
farmotoros Skoda ala. Szinte ugyanaz, nem? Vagy szedj szet egy Favorit
es egy 120-as motort. Szinte ugyanaz, nem? Csak azert irok Skodas
peldakat, mert en par evvel ezelott empirikus uton ezeken tanultam
meg, hogy ami majdnem az, az nem az.

> Attol meg lehet jo, hogy nem minden a gyari rajta, sot epp ez a lenyege
> a tuningnak is nem? A szeria feletti kepessegek. Es nem minden tuning
> tezi tonkre az autot.

Szeria feletti kepessegek, az jo, persze. De azert kicsit mas az, hogy
te a Trabantodba applikalsz egy Golf GTI ulest, mint hogy egy BMW-be
berakod az elozo szeria szervojat, meg ablakmoso tartalyat, vagy akarmilyet.
Te a jovobe nyulsz, o meg a multba.
En sem vagyok hive az effajta barkacsolas-ganyolasnak. Egy BMW-be nem
tennek Lada alkatreszt soha. Forditva esetleg, de azt is csak akkor, ha
bizonyitottan erdemes.

> Felado : 
> Temakor: Re: Clio II
>
> a kollegamtol ajanlatot kaptam egy Renault Clio II
> megvetelere. A kocsi 2 eves lesz, aranyszinu, 27000 km,
> fogalma sincs milyen motorja van. Az ara 600.000 Ft + 14
> honapig meg fizetni 58 ezret.... vagyis 1.4 millio.

Az arat szerintem mi nem nagyon tudjuk megitelni, de az
autorol en speciel csupa szepet es jot hallottam. Nagyszeru
a futomuve, kormanyzasa, motorjai, a minosege is jo,
nekem az uj kisautok kozul az egyik legszebb (mondjuk csak
viszonylagosan, mert alapvetoen szerintem minden uj auto
ronda - ez a gombolyu korszak nekem nagyon nem jon be).
Ha kenyelmesnek talalod, megfelel a merete, es jol erzed
magad benne, akkor tedd bele magad... az egyeb kvalitasai
miatt aligha kell aggodnod. Plane metal-aranyszinben...
nagyon ott lesz!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: P6000 ( 39 sor )
>
[...]
> Szoval mielott barmi/barki felett is palcat torunk, azert kicsit el kellene
> gondolkozni, mit is irunk le, nem?

Most ezzel mi a baj? Korrektul leirta, hogy neki az adott korulmenyek
kozott nem valt be. O ezt tapasztalta. Te meg leirhatod, hogy a te
korulmenyeid kozott viszont nagyon bevalt. Ez egy autos forum, konyorgom!
A rosszat is irja le mindenki, utalom a diplomatikus sallangot. Igenis
nyissatok fel a szemem, ha teves kepzeteim vannak valami autos temaban.
Azert iratkoztam fel, hogy kritikat halljak barmirol, ami az autozassal
kapcsolatos.

> Felado : Somogyi Istvan
> Temakor: Fekezestechnika ( 29 sor )

> >2. Soma nagyon ott van fekezestechnikai tekintetben.
> >(Ha a Ladaban ABS is volt, akkor visszavonom.)
> Nincs benne ABS, viszont 175-os papucsokon gurul az auto. Gondolom
> ez is szamit.

Szerintem nem sokat. Jobb egy picivel, biztos merheto is, de most 18.7
meter vagy 19, ritkan van jelentosege. Az ABS-t termeszetesen csak
poenbol irtam, nem hiszem, hogy kockaladaba rendelheto volt... :)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Sportkipuff ( 21 sor )
>
> >Eg es fold a kulombseg! Bar eddig se ment tul rosszul... :))
> >Ha van ra mod, akkor a leomloket is csereltesd ki valami szep ivesre.
> Hat inkabb ne az ivet nezegesd, hanem hogy mennyi teljesitmenyt produkal:))

Hoppsza, egy kerdes! Lehet-e tobblet penz- es helyraforditassal olyan
kipufogodobot keszittetni, ami csondesebb, mint gyari, viszont nem fojt
le semmit a teljesitmenybol?

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: talalkozo ( 21 sor )
>
> > wrote in message news:...
>
> > 2. Soma nagyon ott van fekezestechnikai tekintetben. (Ha a Ladaban ABS
> > is volt, akkor visszavonom.)
> >
> Mar nem birom a bogyomben tartani, toljatok le nyugodtan, ha hulyeseget
> irok.
> Itt mindenki biztos abban, hogy az ABS szaraz uton roviditi a fektavot?

Dehogy! En nem irtam es nem is gondoltam ilyet. A lassulasi versenyben
egy Skoda nyert, ABS nelkul. En itt azt csodaltam, hogy Soma blokkolas
nelkul (ABS-szeruen fekezve) allt meg alig hosszabb uton, mint az M5-os
(es nyilvan ABS-es) BMW. Az ABS termeszetesen egy picivel megnyujtja
a fektavot, viszont veszfekezes eseten is kormanyozhato marad az auto,
ahogy az Te is irtad, teljesen korrektul.

A Ventoban ABS van, erezhetoen nehezebben is all meg a fekut vege fele,
mint a Skoda, de mig az utobbival egy kanyarban mar felhajtottam blokkolva
a jardara, addig a Ventoval siman bevettem fekezes kozben is. Az ABS a
csekely fekut-novekedest *bosegesen* ellensulyozza eme kepessegevel.

Mas: Mar valaki kerdezte, de en is megkerdezem: a Volner Jani koztunk
van meg, vagy miutan bemutatta, hogy is kellene kanyarodni, eltavozott?
Csak tudni szeretnem.

Offtopic: Latom, Redei Balint es Kaczmarek Edvard is jart a Gold Comp-ban...
Balint, ha szoltal volna, olcsobban kaptad volna a mobil rack ventillatort :)

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan ---  --- www.kimwilde.com ]
+ - P6000 , roncstelepek N.O.-ban ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autostarsak !

Tobb cikk foglalkozott a P6000 gumival .
Nekem is ez van a kocsimon es meg vagyok vele elgedve .
A most leirtakat egy kazettan lattam mely a Pirellit mutatja be .
A kazettan elmondottakat egy Lamborgini Diabloval szemleltettek
 eleg hitelt erdemlo modon!
"Ez a gumi nem a tartossagarol hires ,hanem a turokepessegerol hiszen erre
lett kifejlesztve.
Tartosan nagy sebessegnel mutatja meg igazi voltat. Nem lehet ,olyan sok
km-t futni
vele ,mint egy atlagos gumival ,de a szelsosegeknel megallja a helyet.
Szaraz ,meleg idoben kituno ,vizes uton kozepesen csuszik ,egy kis
ugyesseggel nem jelent gondot
a nagy sebesseg sem , telen meg jobb ,ha lecsereljuk !"
Es ez igy is van ,mert en is ezeket tapasztaltam miota megvan.
Szaraz ,meleg idoben nagyon jo minden helyzetben ,esoben oda kell figyelni
foleg
 a kanyarokban ,mert egy kisebb gazadasra mar csusztatja az auto  segget.
Telen ,viszont kesz remalom  !
Csak porogtem az uton a kocsival ,se elore ,se hatra ,csak korbe-korbe !
Egesz telen harmasbol indultam ,hogy lehetoleg oldalazas nelkul el tudjak
indulni.
Szoval jol gondolja meg az illeto ,hogy mi a fontosabb szamara :
TARTOSSAG vagy TUROKEPESSEG ?
 Allando kerdesem : KI TUD RONCSTELEPEKET N.O. -ban ?
 Valaszokat kernem maganba!

 Üdvözlettel\ Mit Freundlichen Grüßen:

                           Peter Balatincz
+ - sko rugo+ lassulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Ha kemenyebb, akkor viszont en nem javasolnam. Nem celszerubb akkor mar
> inkabb eredeti Skoda rugot venni, vagy a regit ujraedzetni-nyujtatni
> valahol?
> Igy csak rosszabb lesz a rugozasi kenyelem.
>
Az igaz...  De az uttartas sokkal jobb lesz megfelelo gatlokkal, ami
azert nem egy rossz dolog...

> Egyebkent ha jol ertettem, eredetileg arrol volt szo, hogy a hatso kerekek
> *kifele* dolnek az ominozus auton, nem pedig terpeszben allnak. A negativ
> kerekdoles meg csak nem is feltetlenul hatrany - vegulis alacsonyabbra kerul
> a sulypont es kanyarban jobban ratamaszkodik az auto az ivkulso kerekekre.
> Rosszul latom?
>

A gumikat meg eszi, de rendesen....



> Valamint az ilyen tudatos fekezesek nem adnak pontos
> osszehasonlitasi alapot. Mivelhogy fel vagyok ra keszulve. Tehat
> az emberi reflex kimarad a mokabol.
>

Szerintem meg pont ez a jo...  Ui itt az emberek eltero reakcioidejet
nem kell beleszamolni, hanem tisztan a gepet.


Udv..Adam
+ - Semperit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

 kerdezte.
>Van valakinek tapasztalata a Semperittel?
>Mit bir vizen? Kanyarban? Vizen kanyarban?

Volt ket evvel ezelott egy Ritmo 105 TC -m arra vettem Semperit Sport Life
tipusu gumikat. Elotte ket evig Firestone 6XX -el jartam (ja mindegyik
185/60 14) ugyhogy ehhez tudom hasonlitani. Ar/ tartossag aranyban nalam a
Semperit volt a nyero. Sem szaraz sem vizes uton nem volt vele gond, telen
viszont felejtsd el. Ami nekem nem tetszett hogy kanyarban nagyon konnyen
megcsuszott (idegesitett is mert mindig nyekergett).Kisebb teljesitmenyu
autora  nyugodtan merem ajanlani, de szaguldozasra nekem nem valt be.

Jo utat es kellemes unnepeket:

                        Janos
           
+ - Re:Pirelli P6000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bar Peter listatarsunk a VW Sciroccojan nagyon dicserte a Semperit
>Sport Life-ot (vagy Directiont?)
>Van valakinek tapasztalata a Semperittel?
>Mit bir vizen? Kanyarban? Vizen kanyarban?

En egy hete vettem ilyen gumikat a Clio-mra (Sport Life), de sajnos(?) azota
meg nem volt alkalmam kiprobalni vizen. Mindenesetre a gumis nagyon dicserte
es megmutatta a sajat autojat, azon is ilyen volt. Ha ez jelent valamit.
Majd beszamolok a vizes tesztjerol, ha tul leszunk rajta. A mintazata
mindenesetre nem lehet rossz.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS