Sziasztok,
Most penteken jott ki (Travolta/Cage jatszik benne). Roviden: nagyon
gyengusnak talaltam. Az alapotlet 'nagyon ismeros' volt (nemreg lattam
egy Depardieu filmet, talan 'Machine' volt a cime). Rendezesileg
talan a 'Fugitive'-hez hasonlit. Tele van (szerintem) logikatlansaggal,
blod mozzanatokkal. Szoval en majdnem megbantam, hogy megneztem. Azert
csak majdnem, mert ez volt az elso eset, hogy drive-in moziban jartam.
Csodas hangulat volt, igaz, ez nem a filmnek volt koszonheto. A ket szinesz
lehet, hogy jol jatszotta, amit kellett (csak eppen nem volt mit).
Minosites: 2 (azaz nem jottem ki rola, csak majdnem).
Gyula
|
Bingo (?)
Tolnay Klari varat magara. Eloszor csak a hangjat halljuk, ahogy telefonba
zokogja, leegett a haza, szallasra lenne szuksege. Mig megerkezik, sokat
beszelnek vermes termeszeterol, hogy a fianak eskuvojen kessel vagy
tortalapattal kergette meg a menyasszony nagy darab apjat, aki azota is
tart tole. Harcias debella helyett azonban egy madarcsontú tunemeny all
az ajtoban, ket nejlonszatyorral es egy jatekmajommal a kezeben. A jol
elokeszitett, varva vart belepot termeszetesen taps jutalmazza, amit az
unnepelt prima donna huncut mosollyal nyugtaz. Decens uriholgy helyett
ezuttal mamuszban tipego cserfes anyoka jelenik meg elottunk, aki nem
csipkeben, barsonyban, egyenes tartassal libben a szinpadra, hanem
piros nadragban es vagany simlederes sapkaban sertepertel.
A faradhatatlan jatekkedvű es vitalitasu Tolnay Klarinak ismet
szerepet keresett a Madach Szinhaz. A cel erdekeben elokotort darab -
Marshall Karp Oromszulok cimű vigjateka - ugyan nem vonul be a
szinmuirodalom aranykonyvebe, am arra alkalmas, hogy a nyari
szezonban harmincszor adjak elo a legkondicionalt Kamaraban. A
jutalomjatekhoz partnereket is talaltak - akik szerencsere jobbak, mint a
darab. Kellemes meglepetest jelent Avar Istvan Walter Matthaura
emlekezteto, remekul kitalalt figuraja, aki szerepe szerint csak akkor
boldog, ha kiveszekedheti magat. Az oromszulok tobbnyire szellemes
civakodasahoz "gyerekeik", a harmincas eveikben jaro hazaspart alakito
Toth Eniko es Czvetko Sandor adogatjak a vegszavakat, kisse halatlan
szerepuk egy-egy villanasaval azt is bizonyitva: ha olykor labdahoz jutnak,
ok is jo jatekostarsak. Crespo Rodrigo feltalalja magat pici
epizodszerepeben es jellemet formaz, Pasztor Erzsi pedig rutinosan
jeleniti meg az undok noszemelyt az ujszulott dadajakent.
Csak megfelelo, profi koritesrol nem gondoskodott a szinhaz. Gotz
Bela penetransan ronda diszletehez kifosztotta a kellektarat, de meg
veletlenul sem talalt ket osszeillo butordarabot. Nem hinnem, hogy a meno
ugyvednonek es reklamdalszerzo ferjenek ilyen pocsek lakberendezoje
lenne. A legnagyobb baj azonban az, hogy Huszti Peter rendezese nem
sok otlettel gyarapitja a verbo komedianak nem nevezheto darabot, a
figurak es szituaciok tobbsege megoldhatatlan feladatot jelent szamara. S
ez az nemtorodomseg meltatlan helyzetbe hozza a szineszt es a nezot
egyarant. A Madach nem pusztan jotetemenybol szerepelteti Tolnay Klarit,
az o szemelye, jatekanak baja garantalja a telt hazat, s ez sok penzt hoz a
szinhaznak.
A fonyeremenyt illene jobban megbecsulni.
(Tovabbi eloadasok: julius 1.,3.,4.,5.,6.,7., 9., 11.,12.,12.,13.,
15.,16.,17.,18.,19., 21.,23., 24.,25.,26.,27.)
|