Kedves Laci,
Nem volt szandekom reszletekbe menoen vitatkozni az olajkeszletek
nagysagarol, de ugy tunik, hogy eleg sokan vannak akiket erdekel
a tema es akik ertenek hozza.
En csak arra szerettem volna fehivni a figyelmet, hogy bar a
keszletek minden adott idopontban vegesek, ez nem jelenti azt,
hogy a mindenkori keszletek egy monoton csokkeno sorozatot
alkotnak.
Azok a nyersanyagok melyeknek megkutatasa jelentos befektetessel
jar, mindig veges a keszlettel rendelkeznek, s igy az ismert
keszletek is csak veges idore elegendoek.
- Azok szamara, akik a keszletek vegessege miatt aggodnak,
teljesen mindegy, hogy ez a veges ido 30 vagy 50 ev,
ok nyugtalankodni fognak.
- Azok szamara viszont, akiknek a befektetesrol kell donteniuk,
nagyon nem mindegy, hogy a jelenleg ismert keszletek mennyi
idore elegendoek es mennyibe kerul a termelesuk. 30 vagy 50
evre elegendo keszlet eseten nagyon meggondoljak, hogy mibe
fektetnek, mert nem valoszinu, hogy a le nem termelt keszletek
csokkenese miatt rovid idon belul emelkedne a nyersanyag ara.
A tobbi altalad fevetett kerdesek erdekesek, de fuggetlenek
az olajkeszletek mennyisegetol. Gyakorlati szempontbol az olaj
mennyisege vegtelen: hosszu evek atlagaban mindig talaltak
annyit, amennyi gazdasagosan helyettesiti a letermelt mennyiseget.
De errol kesobb, mert ugy tunik, hogy ez hosszabb vitanak
igerkezik.
Udvozlettel,
Sanyi
|
zero emission
Kedves Mindenki!
Ugy emlekszem, hogy iden januar elsejevel kellett eletbe lepnie
Kalifornia Allamban annak a torvenynek, ami eloirta, hogy a forgalomba
hozott autok 2 szazalekanak zero kibocsajtasunak kell lennie, azaz
praktikusan elektromos autonak. Emlekszem, hogy a vezeto autogyarak
eloszor minden kovet megmozgattak, hogy ervenytelenittessek a torvenyt,
majd amikor belattak, hogy Kalifornia Allam - nagyon helyesen -
hajthatatlan, akkor sorra jelentettek be, hogy meglesz az elektromos
auto
az eloirt hataridore.
Kerdezem, hogy valoban eletbe lepett-e a torveny, es ha igen, akkor mik
az elso tapasztalatok?
Udvozlettel
Bela
|