Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3654
Copyright (C) HIX
2008-01-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 maglev (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - maglev (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Miki, irod:
: A gázvezetékek is n-ezer km hosszúak, nyomás alatt. Sztem fenntartható

Tulnyomas sokkal konnyebben fonntarthato mint alulnyomas, pl. a szivargas muszakilag nem erdekes.

: Miért időigényes? Vonat beáll a helyére, csövet előtte és utána lezárni,
: ajtók nyílhatnak.
Vonat beall a megalloba, csovet elotte es utana lezarni, csovet lassan folengedni levegovel, csovet megnyitni a beszallashoz. Csovet bezarni, levegot kiszivattyuzni, csovet a vonat elott kinyitni. A kiszivattyuzott resz legnyomasat precizen beallitani a cso tobbi reszenek legnyomasertekere, kulonben a zsilip nyitasakor fellepo lokeshullam a csoben ossze-vissza rezonalhat.

: Milyen vészhelyzet lehet?
Tuz a vonaton es mondjuk nincsen kedvuk meg 20 percet menniuk a kovetkezo allomasig. Tuz az allomason es nem lehet beallni. Aum-szekta gaztamadasa.

: Nem látom ugye okát, hogy miért akarna megállni Lasd fonn. Egyebkent te folulnel egy 500km/h-val kozlekedo jarmure, amin nincsen sem uzemi fek, sem veszfek?

: A nagy kérdésem az is, hogy miért is nem állandó mágneseken lebeg a
: vonat? Vagy legalább a súlya nagy részét tarthatnák.
A permanens magneses gerjesztesu szinkrongeneratorok valahol 5kW korul vegzodnek, tobbet ugy latszik, nem lehet/nem erdemes kihozni beloluk. A japanok elektrodinamikus maglevvel mukodnek, azaz valami 150km/h-ig normal vonat, folotte szupravezeto magnessel lebeg.

: De hát mégiscsak őrültség, hogy egy gravitáció szempontjából
: ekvipotenciális felületen évi sokmillió tonna üzemanyagot szánunk
: közlekedésre.
Oke. Viszont a vakumcsoben "meglokom es elkapom"  szinten nonszensz.
Tegyuk fol, hogy meg akarjuk orizni a jarmu vonat jelleget (nem kell biztonsagi ov, menet kozben szabadon lehet jarkalni, a poggyaszt nem vilagitjak at beszallas elott, stb.). Ebbol eredendoen egyreszt mas biztonsagi rendszerek kellenek, mint repulon (sokkal egyszerubb valami disznosagot muvelni), ezert kell a veszfek.  Masreszt pedig a max. uzemi gyorsulas/lassulas valahol 0,5...1m/s^2 kozott kell legyen. Nem vagyok rola meggyozodve, hogy vakuum helyett 0,2bar nyomas eloallitasa mondjuk 300km/h alatt is energiatakarekosabb az 1 bar legellenallasahoz kepest. Ez azt jelenti, hogy 3,5...7km-es gyorsito ill. lassito szakaszokra van szukseg. Tehat mivel akarod meglokni/elkapni a vonatot ekkora szakaszon?

Szabalyozastechnikai alapigazsag, hogy A-bol B-be minimalis energiaval eljutashoz az a legjobb algoritmus, ha el sem indulunk (0 energia felhasznalas), elvegre vegtelen sok idonk van. Ugyanigy mehetsz gyalog is mindenfele koolajszarmazek felhasznalasa nelkul (leszamitva a cipod gumitalpat, a muszalas ruhazatodat, az aszfaltozott jardat, stb.).

Veges ido alatt A-bol B-be eljutashoz a tudomany mai allasa szerint valamilyen tagabb ertelemben vett surlodast kell lekuzdeni. Ha vakuumcsoben megy a maglev, akkor is van ellenindukcio (plusz a lebegtetes es a vakuumszivattyu energiaigenye). Az infrastruktura megepitese is CO2-be kerul, ugyhogy ennek fenyeben szeretnem latni az alabbi kategorikus allitasod bizonyitasat!

: A vákuumban mágnesen lebegő garantáltan tisztább mint akár a fapados,
: akár a Maglev.

Egyebkent mar irtam, hogy nem csak a muszaki megoldas szepsege erdekes, hanem az eladhatosaga is. Legy szives ezt is figyelembe venni.


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS