Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1924
Copyright (C) HIX
2003-08-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:leptetomotor (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Boxer (mind)  18 sor     (cikkei)
3 PDTDI olaj (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Re: Re:Vegyes (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Kenmentes es JTS (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Simson es V-Power (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Mazda klima (mind)  16 sor     (cikkei)
8 elado Thalia (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Re: Re:Vegyes (mind)  42 sor     (cikkei)
10 Re: surlodasok (mind)  99 sor     (cikkei)
11 Re: Corsa fogyi (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Triznyak (mind)  74 sor     (cikkei)
13 re: Opel alapjarat (mind)  9 sor     (cikkei)
14 ez+az (mind)  21 sor     (cikkei)
15 diagnosztika (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Re:leptetomotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy telejesen mindegy
>  az, hogy mekkora motorja van, ugyanis alapjárati léptetőmotor
>  minden típusban van csak a tengely végén lévő kúp más.
-----------
Azt javasolnam, hogy erre egyenlore meg ne vegyel MERGET!!!!!
( kulonosen EcoTec motorok eseteben!)
---
>  Nagyon egyszerűen lehet a tengely pozícióját állítani:
>  amikor ki van szedve a léptetőmotor akkor a jelkábelt vissza
>  kell rá dugni majd gyújtást be kell kapcsolni. Ekkor úgy 20
>  másodperced van arra, hogy a tengelyt a már korábban írt miliméter re
>  beállítsd. Azért van ennek az értéknek a pontos beállítására mert ez
>  egy kalibrációs pozíc ió az autó vezérlőegységének. Hát
>  ennyi... Árpi
-----------
Ez az allitas nagysagrendileg annyira fedi a valosagot, mintha azt 
bizonygatnad hogy vattabol van a hoember. :-( :-P

Udv,  Triznyak
+ - Boxer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > 12 hengeres motor erdekessege az volt, hogy minden hengerben > ket
> > dugattyu volt, az egyik felulrol lefele, a masik pedig alulrol
> > folfele

>  Na ebbol kellene egy jo szeles, 15 cm magas boxert kesziteni, es
>  bedugni a padlolemezebe!
>KI
-------------
A 12hengerest ,( aminek 24 dugattyuja van) ugy hivjak, hogy 
ellendugattyus motor.
Altalaban ( hajokon foleg) ketutemu feltoltos dieselek voltak ezek a 
motorok. Kozuti jarmuvek hajtasara nem alkalmas az ilyen, mert nem 
szereti a fordulatszam valtozasokat es az alacsony fordulatot ( 
alapjarat ). Beinditani sem egyszeru feladat, magasnyomasu suritett 
levegovel  lehet eletre kelteni.
A boxerrel a belsoegesen ( meg dugattyus) kivul semmilyen rokonsagban sincs.

Udv,   Triznyak
+ - PDTDI olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > A nagyon hosszu csere periodus miatt irjak elo a specialis olajat.
> > A motorban kulonleges kenest kivano alkatresz nincs.

>  Ez sajnos nem lehet a kizarolagos indok, hiszen pl. a Renault es az
>  Opel ugyanugy 30 000 km / 2 eves ciklust ir elo, mint IMO a VW. Es
>  ezek az autok siman elmuzsikalnak ACEA A3/B3-mal. djtiszy
------------
Lehet hogy tevedek, de nekem ugy remlik, a PDTDI-ben ezt az Aral olajat 
50000km-kent, ido megkotes nelkul kell cserelni.   ??? :-\
---
>  Lustasag fel egeszseg!
>djtiszy
-----------
Ebbol kovetkezik, hogy az egeszseg = dupla lustasag :-\


Udv,  Triznyak
+ - Re: Re:Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom, hogy jo helyen keresgelek-e, de nekem olyasmit szokott csinálni az a
utom, hogy üzemmeleg motornal, ha pl. megallok a piros lampanal, akkor elkezd a
z alapjarat hullamozni. Nem kicsit, kb. rendes alapjarattol felgazig. Ezt a hul
lamzast megcsinalja 4x, 5x, aztan szepen rendesen visszaall alapjaratra. Az aut
o egy '97-es Opel Astra 1,4 GL, ez meg kozponti befecskendezos. Julius vegen cs
ereltettem benne vez.muszijat, olajat, olajszurot. Akkor mondtam a szervizes em
bernek, hogy mi a problemam, o ratette a kis hibaolvasojat, de azt mondta, hogy
 nincs semmi baja az alapjaratnak, de en is a leptetomotorra gyanakszom. Mivel 
itt a listan vannak hozzaerto emberek, oket szeretnem megkerdezni a velemenyukr
ol. 
Udvozlettel: 
Pepe

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ncecc2.ford.com)
+ - Kenmentes es JTS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash,

eloszor is hello! Reg "beszeltunk".
Irtad, hogy az Alfa JTS az egyetlen direkt befecsis motor, amely nem 
igenyel kenmentes uzemanyagot. Miert van ez? Illetve, hogy lehet ez?

Az uj 2.4 JTD (175 LE) mint nagynyomasu td szinten megel 
hagyomanyos benzinen?

Olaj temahoz: en 5W 50-est hasznalok. 

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Simson es V-Power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Gyula irta:
: Anugy meg en egyet ertek a jelenlegi szabalyozassal. Segedmotort
: igazabol barki vezethet, akinek barmire van jogsija, 14 eves kortol,
: stb. Ez szerintem nem eleg ahhoz, hogy valaki 80-nal dongessen, ahhoz
: tessek komolyan megtanulni, vizsgazni, stb. Azaz tessek A jogsit
: csinaltatni. Szemelyszallitas se lehessen hozza nem ertes nelkul.

Nem tudom, hogy manapsag hogy van, de amig motorkerekpar-vizsgan
kinyujtott karral kell indexelni, viszont utassal nem kell vezetni, addig
fabatkat sem er az egesz. B kategorias jogsival vihetek max. 8 utast
kisbuszban, ez szerintem eleg felelossegerzet. A Simsonok ulese,
labtartoi, stb. meg eleve ugy voltak kitalalva, hogy ketszemelyes.

A negysebesseges Simsonert miert szolt a rendor? A csaladban volt SR-50B
(a robogo), 4-sebesseges, viszont a motorblokkon kipufogocsonk
keresztmetszete a felere volt szukitve az anno max. 40 km/h betartasa
erdekeben.

: Legutobbi ADAC (nemet autoklub) ujsag bevizsgalta a Shell V-power
: csodat. Eredmeny: maximum 1-2 % javulas, nehol romlas teljesitmenyben,
: gyorsulasban. Harom kulonbozo kocsin, koztuk atlag (talan Golf 1.4)
: illetve sportkocsi is (Porsche). Mint fizikus azt mondanam, hogy
: sarkanyfu szintjen mukodik a dolog (1-2 % nem igazan merheto ki).

Ha jol emlexem, az ADAC klubmagazinjaban ezt meg is irta, hogy az egesz a
meresi pontossag alatt van.


Udv,
marky
+ - Mazda klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autos lista!

Mazda 626, (5 eves) klimaval van problemam.  Nem hut,
illetve hut, 
de nem eleg hatekonyan.  Klimas srac szerint a klima OK  
(a motorterben meno csove eleg hideg), szerinte "hocserelo" (?) 
elkoszolodott.

Mondjuk a ventillator elegge keves levegot fuj szerintem, elozo
(10 eves) 626-hoz kepest.

Szerintetek mi lehet ez? Mit kell szetszedni, hol, hogyan?

Koszonom a segitseget,

Udvozlettel,   AJ
+ - elado Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy alakultak a dolgaim, hogy ido elott elado sorba
kerul a Kicsikem :(

2001. 2. havi Renault Thalia RT, 1400 cm3
36e km, 
ABS, legkondi, metalfeny, riaszto es az RT
felszereltseg reszei: 
2 legzsak, elektromos ablak, szervo, kodlampa,
taviranyitos kozponti zar, kormanyrol vezerelheto
radio, miegymas.
Vezetett szervizkonyv, jo allapot.
Nyugodt szivvel ajanlom Nektek!
Iranyar: 2 M Ft.

Érdeklődni: 06-20/485-9685 vagy a
poppec_kvar`kukac`yahoo.com cimen.
Nehany kep a Kicsikemrol:
http://www.nexus.hu/tarnaip/Thalia/Thalia_szembol
http://www.nexus.hu/tarnaip/Thalia/th2.jpg
http://www.nexus.hu/tarnaip/Thalia/Thalia_hatulrol

Udv,
Peter
Thalia 1.4 RT

=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia!

__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Re: Re:Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >  diagnozis ismereteben szinte mindenki tud javitani. Mivel az esetek
> >  70%-aban cseredarabos a javitas. Manapsag mar nem igazan a javitas a
> >  tudomany.

:)))
Es persze mindenkinel figyel otthon szereloakna, nagyemelo, celszerszamok,
meromuszerek, szakkonyvek, ugyhogy lazan nekiallhat az ut szelen kuplungot
cserelni vagy fotengelyt esztergalni :)

Persze meg ha fel is tesszuk, hogy szakertelem meg muhely nem kell hozza,
attol meg tobbnyire koszos es idoigenyes munka marad, es a hatam kozepere
sem hianyzik az autoszereles pupnak...

> >  Ugyan miert? 80-as temponal? Teszem azt 100kg-al konnyebben szelvedo
> >  nelkul? Folyamatos haladas eseten?
> ---------
> Elfelejtetted megemliteni a hatszelet, a 3meterrel elotte halado kamion
> vontato hatasat, es a folyamatosan, Budapestig lejto ut, fogyasztasra
> gyakorolt jotekony hatasat!!!!!!! Ezt a szelvedo nelkult hogyan talaltad ki?

Ha most itt meg mindig arrol van szo, hogy a BMW hogyan evett 5 litert
autopalyan 90-nel, hat az nem lehetetlen eppen. Magyarazat: ha nem
gyorsit, a tomege nem szamit.

Gyorsitashoz a tomeggel aranyos erot kell kifejteni, ami azonos hatasfokot
feltetelezve a tomeggel aranyos fogyasztast eredmenyez (jellemzoen varosi
kozlekedes).

De ha valaki nem gyorsit (autopalyan 90-nel menve pl.), akkor csak a
sebesseget kell tartani, es ahhoz joforman csak a legellenallasbol eredo
erot kell kiegyenliteni. Ez lehet ugyanakkora egy 800 kilos es egy 2
tonnas kocsi eseteben is, mert tisztan a formatenyezon es a hatasos
feluleten mulik.

Fixen 90-nel menve egy jo formatenyezoju kocsinal a legellenallas eleg
kicsi, saccra 10 loerovel legyozheto. Ekkora hatalmas erokifejteshez
meg talan meg egy BMW-nek sincs szuksege 10l/100km-re :)

Bocs, ha ezt mar valaki megirta, lusta vagyok vegigolvasni a listat, csak
szemezgetek.

Gumo
+ - Re: surlodasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>1. Haladaskor a kerekekre a gordulesi surlodas hat, amely nem
>>tul nagy ertek.
>Nem. az egyes feluletelemek tapadasi surlodasos viszonyt letesitenek 
>egymassal.
De igen!
A tapadasi surlodasi ero reakcioero es a feluletek egymashoz kepesti
elmozdulasat okozo ero ellen hat. Van egy maximuma, ennel nagyobb 
erteket nem vehet fel.
Egyenletesen halado autonal a gumit minimalis ero probalja csuszasra
kenyszeriteni, ezert gyakorlatilag ilyenkor keptelen megcsuszni.
A gordulesi ellenallas az, amely ilyenkor hat. Vegyel elo egy
fizika konyvet.
http://zeus.szif.hu/ejegyzet/ejegyzet/zvikli/kt0804.htm

>>2. Gyorsitaskor, vagy lassitaskor a tapadasi surlodas, amely
>>maximalis erteket tullepve kovetkezik be a czuszas.
>Nem. A tapadas folyamatosan jelen van, mellette megjelenik a szakitas 
>es nyiras jellegu igenybevetel. Csuszas csak olyan helyeken jon letre, 
>ahol a szilard burkolat ellenere sem marad feknyom (jeg, vizes >aszfalt...)
Csuszas alatt azt ertem, amikor a gumi es az aszfalt kozott csuszo
mozgas van. (kiporog a kerek, vagy blokkol)
Amit irtal, azt nem ertem.
Kiporgo kerek felulete _csuszik_ az aszfalton, es nyomot is hagy!
Tehat nem igaz amit irtal.

>>3. Kanyarodaskor a kerekekre a centrifugalis (centripetalis) ero hat,
>>amely a kanyarodasi if sugaraban hat.
>Nem. "Centrifugalis" ero tkp nincs is. Centripetalis ero az van, ez az >az 
>ero, ami a "v" sebesseggel (amugy egyenes vonalban) halado targyat 
>folyamatosan korpalyara kenyszeriti. A koznyelv szerint a centrifugalis 
>ero ennek az ellentete (ellenereje), holott mindossze arrol van szo, 
>hogy a centrifuga dobja gyakorolja a centripetalis erot a ruhara, a >vizre 
>meg nem, igy a viz erinto iranyban egyenesen kirepul. NEM 
>sugariranyban, mert gyakorlatilag a ruha kanyarodik ki a viz alol... 
>A gumi oldalfalaban van centripetalis ero, ez tartja allando atmeron a 
>kereket. Az ivmeneti haladas viszont mindossze annyiban kulonbozik 
>egy gyorsitastol/lassitastol, hogy a gumi es az abroncs kozott ebredo 
>erohatas eredoje nem parhuzamos a kocsi haladasi iranyaval. Ettol 
>fuggetlenul viszont ez ugyanugy egy surlodas-nyiras-szakitas tortenet, 
>mint a fekezes. 

Azert irtam centrifugali erot, mert a koznyelv ezt ismeri. Centrifugalis
erorol gyorsulo rendszerekben beszelunk es az kenyszerero.
Amennyiben a gyorsulo rendszer a vonatkoztatasi rendszer, akkor ebben
a rendszerben centrifugalis erorol beszelunk.
Tehat a centripetalis ero igenis sugariranyban hat, hiszen ez az ero
tartja korpalyan az autot. 
A parittya kormozgast vegez. A kezed es a vege kozott madzag 
van, amelyben _csak_ sugariranyu ero kepes ebredni es pont ez a
centripetalis ero.


>Nem szabad osszekeverni a dolgokat. Az 1-2 pontokban a gumiabroncs 
>felulete es az aszfalt felulete kozotti jelensegekrol beszelsz, a 3.ban 
>meg mar az "auto", mint szilard test az elemzesed targya. 
>Ha azt 1-2 pontokat is igy irnank le, akkor az egyenes vonalu 
>egyenletes haladas egy nyugalmi allapot, a kocsira hato osszes ero 
>tokeletesen kiegyensulyozza, kioltja egymast. A fekezes-gyorsitas 
>eseten meg egy ero ebred, ami a haladas iranyaban, vagy az ellen 
>hatva gyorsitja/lassitja az autot.
>
>Ezen megkozelites szempontjabol viszont mindegy, hogy a gyorsito 
>erot sugarhajtomubol eredo toloero, vagy a gumi es az aszfalt kozti 
>surlodas hozza-e letre...
>Fogash

Kanyarodaskor milyen ero tartja az autot korpalyan? Sugarhajtomu?
Ha nem, akkor valoszinuleg csak az aszfalt es a gumi kozott lephet
fel valami ero nem???

A 
http://zeus.szif.hu/ejegyzet/ejegyzet/zvikli/
oldalon pontosan le van irva minden.

http://zeus.szif.hu/ejegyzet/ejegyzet/zvikli/kt0807.htm#7.3
Felhivom a figyelmet a b) pontra

b) Forgalombiztonsági szempontból ekkora tapadási tényezot az útburkolat
és a gumiabroncs között normál esetben, esos idoben is fel lehet
tételezni, sot, ennél nagyobb súrlódást is ki lehet használni. Igen
fontos azonban, hogy ___ívben való haladáskor fékezés ne történjék___,
mert ekkor a haladási irányban a tapadás jelentos része felemésztodik, s
csak egy jóval kisebb érték marad az oldalirányú tapadásra (lásd a
tapadási tényezo két komponensét ábrázoló 20. ábrát!). 

A fajlagos oldalero (a kerékterhelésre vonatkoztatott oldalirányú ero)
és a kerék szlipje közötti kapcsolatot az 23. ábra mutatja. Látható hogy
minél nagyobb a szlip, annál kisebb oldalerot képes a kerék felvenni.A
kerék csúszásakor (szlip = 1) az oldalero felvétele teljesen megszunik.
___Ez magyarázza azt a régi közlekedési tapasztalatot, hogy kanyarban
intenzíven fékezni nem ajánlatos___. 

A fenti egy foiskolai jegyzet, minden benne van, sot meg tobb is.

Ezennel a temat lezartam. A tudatlansaghoz mindenkiek joga van,
csak kotelezove ne tegyek!

udv,
Attila
+ - Re: Corsa fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 21 August 2003 18:34, mgeza wrote:
> Teged  erdekel,  en  viszont nem erre vettem. Ha szaguldozni
> akarok,   akkor  azt  vizen  egy  katamarannal  teszem.  Ott
> 40-45-el mar barkinek kakissa tudom tenni a bugyijat. Akar a

Foleg ha ilyenkor megkered hogy ugyan mar tartsal ellensulyt :-))

-- 
Udv, Sandor
+ - Triznyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Triznyak!

>Es mi a rakert volna igazuk!???? Mikor almottad mindezt?

Lehet hogy pityeregni fogsz de vannak helyek, ahol ez gyakorlat. Mert nem
szeretik, ha a draga muszeruket arra hasznaljak, hogy par forintert
diagnozist mondatnak. Utana meg a nagy boltot, a javitast mas viszi el.
Majd ha neked is lesz penzed ilyen eszkozokre meg eszed, akkor majd te is
tudszdiagnosztizalni. Akkor majd javithatod is ezeket.
Mert a penz nem a hibamegallapitasban van. Az ilyen eszkozok pedig nem
termelo eszkozok. Foleg nem akkor, ha a vele attetelesen elvegezheto
munkabol mas profital.

>Es hogyan oldjak meg a
>"nem kozlest", ha naluk javittatod?

Megint csak konnybe labado szemmel fogsz szomoruan nezni.
Munkalap!
Ha pedig naluk javittatod miert ne kozolnek. Amint alirod a javitasi
megrendelo lapot mar el is mondjak.
Csak azt ne mondd, hogy ha te sdajat szervizzel rendelkeznel, a tobbmillas
digamuszereidet 2 ezer forintos meresekre hasznalnad. Az eredmeny
ismereteben a munkat pedig elkuldened mashova. Nonszensz. Vagy te ezert
fektetsz be penzt, hogy masoknak keress vele?
A termelo tevekenyseget osszekevered a jotekonysagi rendezvenyekkel.

-----

>Elfelejtetted megemliteni a hatszelet, a 3meterrel elotte halado kamion
>vontato hatasat, es a folyamatosan, Budapestig lejto ut, fogyasztasra
>gyakorolt jotekony hatasat!!!!!!! Ezt a szelvedo nelkult hogyan talaltad
ki?

Ez egy szimpla kotekedo mondat. A valosaghoz es az allaspontod igazolasahoz
oly keves koze van. Informaciotartalma vegkepp semmi.
Ugyanugy a kovetkezo is.


>>>magasabb fordulatszamon kevesbe kell a gazpedalt nyomni. (raadasul a

>>  Magasabb fordulatszamon a gazpedal helyzete 80 Km/h alatt kozel
>>  megegyezo a megfelelo fordulatszamhoz. Jelentos kulonbseg nincs.
>---------
>Ez meg nemi finomitasra szorulna!!! Tulajdonkeppen mirol van itt szo?

Az elso mondatra vonatkozott. A megfelelo fordulatszamhoz megfelelo
gazpedalal allas szukseges. Terhelestol fuggoen lehet elteres de nem
jelentos. De olyan nincs hogy a 3.000-hez 3-ban felso pedalallas szukseges.
Az 1.200-hoz 5-ben meg tovig nyomott gaz. Ezt remelem te sem hiszed el. Vagy
pedig finomitasra szorul amit mondtal. Es akkor en is megkerdem, tulkeppen
mirol van szo?

>Hol tud az falsot szivni?? Milyen tengelyrol beszelsz? Lattal mar ilyen
>kutyut belulrol? Vagy csak elmeletileg vagod a temat?

Tudom, hogy ez megnyugtat. Ugyhogy nem vagom a temat. Meg elmeletileg sem.

>A "porlasztorendszer tisztitokat" az uzemanyagba kell
>onteni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igen, bizony. Es vannak olyanok is, amik spray formaban leteznek. Kivaloan
hasznalhato az u.n. porlasztok tisztisara.

>A fektisztitoval helyileg kell/lehet a kormot
eltavolitani!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>Erdekes lenne az a fektisztito amelyik megtamadja a gumi alkatreszeket!

Rendben. Ebben megint szakerto vagy. Es meg tedd hozza, hogy mekkora
tapasztalatod van fektisztito spray fujkalasban. Vagy a kannas fektisztito
lotyogeteseben. Es hogy mindez nem csak elmelet. De attol meg nem fogod
tudni mibol van a fektisztito. Ha megnezed a bizt. tech. adatlapjat (ha
kaptal hozza egyaltalan) azon van egy keves informacio.

Teeby
+ - re: Opel alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 185 ezret futott Toyota Corrolla VVT-i gépem csinált ilyeneket. Végül
egyszerűen
kifogyott az ereje, nem bírt felpörögni, még terhelés nélkül (értsd:
üresjáratban) sem.
(Ne kezdjetek szapulni, járni lehetett vele, mert gázüzemben nem
gyengélkedett.)
A levegőadagoló érzékelőjét tisztították meg, az megoldotta a kérdést.
Üdv
kg
+ - ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Z.:
> Oh, Laci, az okot mar meg sem kerdezem, mert felek, hogy abbol 
valami
> ujabb dilettans valasz szuletne,

_Ujabb_ valasz?.... miert melyik valaszaimra gondolsz?
Nem keversz valakivel?
Amugy megnyugtat, hogy nem veszel komolyan.... :-)
Felteve, hogy nem leszek a kozeledben, amikor megtapasztalod a 
magad,
vagy autod korlatait....

Valahogy tul gyakran latok az utakon "sportolokat", akik azt hiszik
a sportkocsi vizes macskakovon is kiraly.... meg akik a kanyarban
jonnek ra, hogy az a sebesseg sok volt, mas meg mentse az eletet...
Mert sportkocsija van, amivel akkor es akkorat fekez, amekkorat
akar...

G.Laci
+ - diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>> Hmmm.. azt hiszem pont 96 ota hasznalja a GM az uj OBD2 
szabvanyt.
> Eppen abban a leirasban van benne, amire a linket adtad, hogy az
> Astraknal 96-97-ig mukodik a modszer.

Epp az, hogy en ugy tudtam generikusan 96-tol alkalmazzak az uj
rendszert, de abban a dokuban Astrara van 98 is, masra meg 2000
is... Gondoltam, van aki biztosabbat tud...
Peldaul, hogy az X18XE motorhoz Simtec 56.5 ECU tartozik az F
Astrakban, akkor ugyanez a motor egy G Astraban mas vezorlovel
jott-e ki? Ha ugyanezzel, akkor a kodkiolvasast is tudnia kell?

G.Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS