Ahoj!
Sajnos most is ellent kell mondjak néhány részletnek!
> akkor nincs az az ellenor, aki megmondja neked hogy a vizsgalt
> autoban az eredeti motor-e van benne vagy egy ugyanolyan tipusu, de
> mar egy masik.
Vannak esetek, amikor ez működik, (sőt) de, ha a mostani vita tárgyát
nézzük, márpedig itt és most ez a beszéd tárgya, akkor ez hangzott el:
> már lenne is egy vevö, aki viszont nem tipusazonos autóba építené,
> kpm engedéllyel.
Ez esetben, legalábbis szerintem, a fenti elgondolás nem működik, sőt
"bukta" lenne belőle. Mondjuk, azt nem tudjuk pontosan, mit jelent a
_nem tipusazonos_, de mindegy is, hiszen engedélyt kér rá, azaz
_igazolnia kell_ a származást.
> Igy motorszam hianyaban a motor kap egy AF-et es szevasz nem igen
> kell igazolni, honnan van.......
Az AF, és a motorszám kötelező azonosítóként való használata _2001. 01.
01._ -én megszűnt!!!!
Azóta sem motorba, sem alvázszám pótlásra nem használják az "AF"-et.
Ezzel mindössze az a baj, hogy olyan magyarosan sikerült ezt is
megalkotni, azaz, ha a forgalmiban van motorszám, akkor ezzel
megegyezőnek _kötelezően kell lennie_ a motorban is. Ha a forgalmiban
csak motorkód van, akkor a motorban _nem lehet motorszám_. Ha a
motorban nem olvasható a motorszám, és annak hiánya nem vezethető vissza
szándékosságra, akkor némi apróért az NKH megállapítja a motorkódot,
majd ez alapján az okmányiroda kicseréli a forgalmit olyanra, amiben
csak a kód szerepel. A motorba semmit sem ütnek be!!!!! Elvileg
ilyenkor eredetiség vizsgálatot is kell csinálni, bár, hogy milyen
logika szerint, az homályos. Ettől kezdve, azonos kódú motort bármikor
lehet cserélni minden procedúra és fizetnivaló nélkül, DE a motorokban
NEM LEHET motorszám!!!!!!!!!!!! Ha bármely ellenőrzésnél számot találnak
benne, az bűncselekmény gyanúját veti fel.
> Igy amit Triznyak mester elmondott, az a szabalyok szerinti hivatalos
> eljaras,......
Így igaz, és mindezt azért, mert a kérdés egy hivatalosan engedélyezett
átalakításról szólt, ebből adódóan legálissá tenni is csak a hivatalos
módon lehet.
Természetesen értem, hogy miről beszélsz, és sok esetben értelmesebb is
úgy csinálni, de csak akkor, ha már az eredeti motorral lejátszották az
"elkorrodált" számot, forgalmi cserét, különben könnyen baj lehet
belőle. Minden legenda ellenére, nem buták az NKH emberei.
Üdv, Triznyak
|