Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3784
Copyright (C) HIX
2011-05-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: vizsgaztatas (mind)  40 sor     (cikkei)
2 Re: motorhang, fólia (mind)  77 sor     (cikkei)

+ - Re: vizsgaztatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Fóliázás. Én úgy tudom, hogy elöl 75% fényáteresztő képességnek kell
>> >  meglenni.
> Mármint az első oldalablakokon. Én is így tudom. A szélvédőn semmi
> sem lehet.
>

De, lehet. Az előírás csak százalékokról beszél. Nekem az első szélvédő 
teljes felületén is ugyanez a hővédő van, nem szóltak érte. Ha jól 
megnézzük, látszik is. Viszont a szélvédő nincs sötétítve, ezért ezzel 
a 
világos fóliával együtt sem lehet határérték alatti.

> Az /első/ (két első ajtó és a szélvédő, kivéve a szélvédő
> tetejére helyezhető sötétítő csíkot) üvegeknek a fény 75%-át át
> kell engedniük az előírás szerint.
Meglep, hogy Te is 75-re emlékszel. Változott ez az utóbbi időben? A 
netes találatok mind 70%-ot mondanak.

> Az utóbbi vagy 25 évben nem
> készült autó aminek víztiszta lenne az üvegezése

Van erre valami adatbázis, amit lehet lobogtatni? Odavinném neki, hogy 
ilyen és ilyen típus, nesze 80% a gyári érték, ebből csinált a fólia 
76%-ot, pofabe... Vagy rögtön tudnám, hogy nekem van pofabe, mert eleve 
70 alatti az üveg.
Szőrszálhasogatásnak tűnhet, de valóban 3-4%-on múlhat a dolog, nekem 
meg tízezrekbe fáj.

Másik autóra is gondolkodtunk ilyen hővédelmen, mert az aztán full 
fapados, világos üvegekkel. Ennek a sztorinak a fényében viszont nem 
biztos hogy belevágunk.

>   az üvegeket fényképezniük kell és megy azonnal on-line a központi
> adatbázisba

És a fotón mi látszik? Nekem az üveg sarkában levő feliraton vették 
észre. (domború betűk)

üdv
Hunter
+ - Re: motorhang, fólia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>          A nyitottabb, vagy hangosabb rendszernek az az elonye, hogy
> altalaban elobb eszreveszik,

Hát egyébként ez igaz. Vannak olyan közlekedők, akiket így lehet csak 
felébreszteni. Viszont vannak sokan (a normális emberek), akik egyébként 
is észreveszik a motorost is, főleg ha nem 300-zal húzza neki a 
gyalogátkelőn. Ha már motorozás, én főleg az erdei motorosokra tennék 
hangtompítót. Ha valahova nem való a nagy zaj, akkor az az erdő.
Én sem vagyok híve a hangoskodásnak, de az én kipum is hangos. Így 
vettem az autót, és nem mentség, de az elmúlt 1 évben nem volt $kedvem$ 
költeni rá, mert nem volt vele gond.
Nem mértem zajszintet, nem is tudok. Ezt találtam: 
http://hix.hu/uTxIc-eur-lex.europa.eu
Lehet hogy ehhez hasonló szabályozás van érvényben, vagy épp ez. (?)

> - Na ezt maskepp eli meg az ember egy autoban legzsakokkal es bekotve
> mint motoron lebego hatso kerekkel manoverezve.
Ez kényes téma, vita lesz belőle, vagy már van is... Én sosem 
motoroztam, valószínűleg nem is fogok, de biciklivel mögöttem van 50.000 
km. Sokszor volt fékezéskor levegőben a hátsó kerekem, többnyire 
állatkodás közben, de előfordult forgalomban is (mert gyorsabban mentem, 
mint arra számíthatott a másik közlekedő). Ritkán valóban mások okozta 
vészfékezés miatt. Állítom, hogy a forgalomban lebegő hátsó kerék a 
gyorshajtás miatt van. Ez nem ítélet, én is notórius gyorshajtó vagyok, 
de próbálom ésszel kompenzálni. Én is kanyarodtam már ki 70-es táblánál 
valaki elé, akiről aztán kiderült, hogy igencsak gyorsan jött, és nem 
szándékozott lassítani egyáltalán. Nem emlékszem, hogy hangos volt-e...

> Fóliázás. Én úgy tudom, hogy elöl 75% fényáteresztő képességnek kell
> meglenni.

Megtaláltam:
(7) A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:
     a) ha [...]  a vezetőtéri oldalablakok üvegei esetében (amelyeken 
keresztül a
jármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a
visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra
történő hátralátás biztosítva van) a mérték legalább 70%; [...]


Már csak az a kérdés, hogy hivatalosan ki tudja ezt nekem megmérni.
Ha mérni nem lehet (vagy nincs elfogadott mérési bizonylat), akkor a gyári 
sötétítés % értékből számolható, met a fólia 95%-os (ennél világosabb állítólag 
nincs - llumar).
Az gond lehet, hogy a világos fóliához nem kaptam műbizonylatot. Valahol 
olvastam, hogy a fólia és az üveg közé is be kell rakni egy matricát felhelyezé
s
kor, nekem ez sincs.
Röhej, hogy ha az ablaküveg gyárilag sötétebb a bűvös 70%-nál, akkor az 
elfogadható. Ha én szakműhelyben (nem házilag) a fóliával pl 73%-ról 69%-ra 
csökkentem, akkor az szabálytalan.
A vizsgahelyi gyakorlat szerint ha fóliával a gyári 75%-ról 71%-ra csökkentem, 
akkor nem engedik át: "biztosan szabálytalan", mert _VAN_ rajta fólia. 
De 
hogy 
milyen???



> ha hővédős az üveg akkor rakass rá sima tök átlátszó fóliát.
Hát olyan van rajta. Az üveg nem hővédős (vagy nem eléggé), ezért van a 
fólia.

> Törés esetén az is jó.

Közben máshol olvasom, hogy beszorulásnál viszont pont nem jó, mert nem 
tudod 
kitörni az üveget.


> A plusz lámpákat prizmákat ragazd le a rákba öntapadós feketével oszt 
kész.
> Utánna leszeded.
Épp megvettem a fóliát. .)  Nem lesz szép, de ha ez kell...

üdv
Hunter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS