Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX VITA 2853
Copyright (C) HIX
2006-07-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: irany (mind)  72 sor     (cikkei)
2 Re: * #2852 (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - re: irany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt nem ertem pontosan. Hogy erted azt, hogy az
>ausztral terkepeken  a "lent fent van"?
http://www.globecorner.com/t/t41/20776.php

Megneztem a fenti terkepet, es az valoban "forditott".
Az is igaz, hogy Ausztraliaban keszult. De
altalanositani nem lehet; ez csak egy erdekesseg. 32
eves ittletem alatt meg sehol sem lattam ilyen
terkepet, meg specialis terkepuzletben sem, pedig
"ujkoromban" sokat nezegettem mindenfele terkepet. Az
autoterkepeket pedig meg most is hasznalom.


>Ez abbol jon, hogy Ausztralia es Uj-Zeland a
>foldgomb also reszen van, az egyenlito alatt, mivel a
>foldgomb eszaki resze van "felul".
Viszonyitas kerdese :-)
Ha jol tudom az elso terkepek "fejen alltak", csak a
hajozas
elterjedesevel fordultak meg es kerult europa kozepre.

Lehetseges, de ez szazevekkel ezelott volt (marmint a
"fejenallo" terkepek). Az viszont nem veletlen, hogy
Europa kozepre kerult az EUROPAI terkepeken. :-) Az
ausztral terkepeken Ausztralia, az amerikai terkepeken
Amerika van a kozepen. :-) Hjah, mindenki azt hiszi,
hogy o van a vilag kozepen. :-)


>Az elozoekbol kovetkezoen nem a fold forgasiranyarol,
>hanem a polusok konvencionalis helyzeterol
A lenyeg ua. Ha megforditod a polusokat, a forgasirany
is megfordul.

Ebben egyetertunk. Csak en nem gondoltam arra, hogy te
a foldgombot meg akarod forditani. :-)


>(eszaki sark "felul", a deli sark "alul" van minden
foldgombon)
Ausztral kollega asztalan lattam olyan foldgombot amin
a deli sark
van felul. Es valojaban semmi torveny nem irja elo
hogy eszaknak
kell felul lenni, egyszeruen igy szoktuk meg.

Ebben is egyetertunk, valoban csak a megszokas
kovetkezmenye, hogy eszak felul van. De erre is az
vonatkozik, mint amit a terkepekre mondtam: Meg soha
nem lattam olyan foldgombot, amelyen a deli sark lenne
felul. Ez is csak erdekesseg lehet, mint pl az olyan
ora, amelyen a szamok ellenkezo iranyban novekednek.
:-)


En pl. egyszerubben tudok ugy terkepen navigalni, hogy
a haladasi
irany van felfele, meg ha fejjel lefele kell is
tartanom a terkepet.

Ez nem egyertelmu, mert ha kanyarogsz, akkor egyik
irany sem jobb. Es ha fejjel lefele hasznalod a
terkepet, akkor a feliratok is forditottak, amely
viszont mar nem kellemes.

Sot a legtobb gps-en is beallithato hogy forgassa a
terkepet.

Igen, de ebben az esetben a feiratok is megfordulnak
az olvaso iranyaba, nem ugy mint a terkepnel.

gergo
+ - Re: * #2852 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tamas soraira;
Az automobil nem szennyez ha nem hajtod. Ami nem 24/7/365.
De az epuletek elektromos szolgaltatasara allandoan szukseges az energia
fejlesztese,meg ha nem is hasznaljak teljes mertekben.De az eromuvek
mukodni szukseges 24/7/365,ugy a sznnyezes kibocsatasaik is.
S ami a hutes es futest illeti, abban az acel es beton a leheto leg
minimumabb hoszigetelok. S az megy (hutes-futes) 24/7/365.  Nagy energia
vesztessegeket kell allandoan potolni.

<<...hovezetesi tenyezoje jobb mint a fa magaban..>>

Nem a "hovezetese' a mi szamit, hanem a ho-ellenallasa, a
ho-szigetelese. S a fa a betonhoz 16 szorossa.
Mas szoval egy coll fa , egyenlo ho-ellenallast /ho-szigetelest jelent
mint 16 coll beton.
Az uveg meg annal is rosszabb, s nem lehet tobb colos uveg-kulso falak.

Hogy a Finnek miert nem epitik hazaikat fabol?
Eszak Amerikaban(USA-Canada)Oroszban, Scandinaviaban, ahol van fa boven
a ,maganhazaikat fabol epitik,ill. epitetek a multban mindeg.
Ma Europaban a tomeglakasok a  cel es szukseglet, ami fokent a politikai
es a koltseg az okai. Ami beton,acel, uveg.
A Finneknek meg a fat, ill. fa-anyagot,de fokent a papirt
exportaljak,amiert valutat kapnak.
A hazai hasznaluknal a fat pocsolasnak velnek, de mikor exportaljak az
aranyat er.

S ne feledd azt sem, hogy az europai orszagokban oriasi az ado mindenen.
Az u.n. 'value-added-tax' . Ami okozza ,hogy sajat termekeik dragabbak
otthon mint  ahol az export. Pl. Mikor Europaban utaztan megdobbentett
,hogy az en nemet keszitmenyu villanyborotvam (amikor meg olyat
hasznaltam) olcsobban vettem itt ,mint volt nemetorszagban az
uzletekben.
Sot hallotam pl. Finneket,megdobbentek mikor lattak hogy a Finn sajt es
vaj olcsobb volt Hollandiaban mint Helsinkiben. Nem is emlitve ,hogy
Europaban az allam helyetesito fizeteseket nyujt a termeloknek az
adofizetok penzebol hogy termekeiket olcsobba ,ill. versenykepesebbe
tegye az export piacon.

Az  epito kozka ( building blck) cinder-salakbol preselve,olyan mint a
szivacs. Azert esik darabokra a tuz eseten.

A Boston-i 'nagy-luk' -kal tobb baj is van. Most kezdtek a
felulvizsgalasait. Habar uj , de nem volt problema amig a homerseklet
nem ment fel F. 95-100 fokkra.
Soha sehol nem volt problema a tunnel-okkal.
Sporolt dollarok?  Ezer millio dollar km. kent?

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS