Gumo írta:
>Aszinkron motort írtam, erre idemásolsz egy részletet a szinkron gépek...
Ha elolvasod, nem szinkron géprol, hanem a generátor és a hálózat
"szinkronizációjáról" van szó! Tehát pillanatnyi üzemállapotról írtam!
Ez utóbbi megléte szükséges ahhoz, hogy váltakozóáramú hálózatra energiát
vissza lehessen táplálni! Ennek a teljesítése pedig nem cumi!
Gejza
|
Sziasztok!
: A gyorsítási/fékezési nyomatékot sem a forgórész fordulatszámával
: szabályozzuk (ti. egy járművön ennek pont az ellenkezője a cél), hanem a
: forgórész rövidrezárásának mértékével (indítóellenállások ill. teljes
: rövidzár).
Ez Kando koraban igy volt, de manapsag nem ez a divat hatasfok miatt.
Nezzuk meg pl. a nemet ICE 3. generaciojat: a 15kV / 16.7Hz -es feszultseget
2 szekundertekerccsel egyenkent 1.1kV-ra letranszformaljak, egyeniranyitjak
2.8kV-ra, majd egy haromfazisu valtoiranyitoval 2kV 0..200Hz feszultseget
allitanak elo 4 egymassal parhuzamosan kapcsolt 500kW-os aszinkronmotornak.
Ebbol az egeszbol van 4 egy vonaton (8MW nevleges teljesitmeny). Eppen ezert
indulaskor nem disszipalnak el megawattokat a rotor kapcsolt ellenallasain
(megsporolva ezzel a csuszoerintkezoket is), hanem a valtoiranyitoval
alacsony frekvenciat allitanak elo. A fentiekbol latszik, hogy a rekuperacio
nem trivialis.
Nem tudom biztosra, de azt hiszem, az ICE-ken nincs is. Fekezoellenallas
helyett (8MW-ot nem tudna eldisszipalni) is orvenyaramfekje van.
Ahol van rekuperacio, az a Transrapid (magnesvasut), linearis
szinkronmotorral.
Oslorol olvastam egyszer, hogy az ottani metro rekuperal, de csak a sajat
halozatba, ezert a menetrend ott ugy van megszerkesztve, hogy egy szerelveny
indulasakor egy masik eppen erkezik egy allomashoz.
Udv,
marky
|