Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1801
Copyright (C) HIX
2003-04-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 nyomatekgorbe csucsan :) (mind)  20 sor     (cikkei)
2 EPROM programmer for URGENT sale (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Re: idealis fogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Re: 324.000 Km pocc-roff (mind)  42 sor     (cikkei)
5 Re: Corevette (mind)  30 sor     (cikkei)
6 Re: BMW (mind)  36 sor     (cikkei)
7 Re: Corvette (mind)  91 sor     (cikkei)
8 Re: Corvette (mind)  27 sor     (cikkei)
9 re: Uj auto vs ABS (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Re. Feklampa (mind)  35 sor     (cikkei)
11 Re: Legjobb auto (mind)  5 sor     (cikkei)
12 Tobb henger - nagyobb nyomatek (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Re: idealis fogyasztas (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - nyomatekgorbe csucsan :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:50 2003. 04. 20. +0000, you wrote:
>Kimesz  az  ures  orszagutra,  gyorsitasz,  felpakolod  a  legmagasabb
>fokozatba  es  tartod  a  fordulatot  a nyomatekgorbe csucsan. A celba
>erkezesig  igy  fogy el a legkevesebb uzemanyagod. Mehetsz gyorsabban,
>vagy  lassabban,  hamarabb, vagy kesobb ersz celba, de mindket esetben
>uresebb lesz a tankod.

Ahamm, tehat az integranal valahol 190 környékén kellett ehhez menni..
Hat oszinte leszek, ott volt az a pont ahol NEM a legkevesebb uzemanyag 
fogyott :)
a suzukinal meg az 5osben a nyomatekgorbe csucsa padlogazzal erheto el. 
olyankor 9-10 litert berantott, ellenben 4 literrel is lehetett jarni, sot 
a szlovak hegyekben igen "sportos" valtogatos vezetes mellett 6 literrel 
mozgott el a gep, mig ha 5osben a nyomatekgorbe csucsat kerestem 50% 
tobbletfogyasztast ertem el..

Szoval eben a meghatározásban nekem valami nem stimmel, én lehet hogy 
figyelembe venném a nyomaték mellett a levegő ellenállását is :))

Ant
+ - EPROM programmer for URGENT sale (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

I offer for sale a complet system for programming the car EPROM

system EPROM EMP 20 with a number of accessories
( virgin flea,...)

simply to use,
manual of utilization,
more of 1000 types of vehicles preprogrammed

for more information, contact me to the address  and
visit my site to the address http://claude.barbe1.free.fr
or phone/fax in France at (33) 4 74 90 48 12

price on request

-°-°-°-°

ŕ vendre, URGENT

coffret de programmation d'EPROM EMP 20 avec de nombreux accessoires
(puce vierge,...)

tres simple d'utilisation,
manuel d'utilisation,
plus de 1000 types de véhicules préprogrammés

pour plus d'information, contactez moi ŕ l'adresse  et
visitez mon site ŕ l'adresse http://claude.barbe1.free.fr

prix sur demande

contact  ou visitez mon site ŕ l'adresse
http://claude.barbe1.free.fr
ou tel/fax en France (33) 4 74 90 48 12
+ - Re: idealis fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ha nem ott eszik legkevesebbet, akkor mitol ideális ????

> wrote in message news:...
> > lehet huje a kerdes, de mit jelent az idealis fogyasztas? milyen
> > szempontbol idealis?
> Kimesz  az  ures  orszagutra,  gyorsitasz,  felpakolod  a  legmagasabb
> fokozatba  es  tartod  a  fordulatot  a nyomatekgorbe csucsan. A celba
> erkezesig  igy  fogy el a legkevesebb uzemanyagod. Mehetsz gyorsabban,
> vagy  lassabban,  hamarabb, vagy kesobb ersz celba, de mindket esetben
> uresebb lesz a tankod.
> --
> Meszaros Geza
>
+ - Re: 324.000 Km pocc-roff (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

vagy nissan pickupot :)) az van nekünk is .. igaz 92 es, és még csak 230 e
km van benne :)) de nagyon bizakodóan megy :))
jah.. itt van ccm arány:))) 2.4 liter benzines 115 lovas :)) szóval senki ne
mondja hogy japcsik nem csinálnak távra autókat...
és, hogy ne legyen technológiáról szó
ugyanekkor gyártották a nissan sx, zx, nx eket is...

üdv

> wrote in message
news:...
> Most tunt fel, hogy az egyik ceges szivodiesel Toyota Hiluxban, melyet
> mostanaban nyuzok 324.000 Km van.
> Ez nem is lenne magaban olyan erdekes, ha nehany tenyt nem vennek
> figyelembe.
> Pl:  itt Kazahsztanban telen sokkal hidegebb van mint otthon.
> Melegites nelkul eppen aki kapja marja alapon utjuk hidegen evek ota,
> nagyon gyakran egesz nap alapjaraton jar, mivel senki sem akar hideg
> kocsiba ulni,
> ceges auto meg birja....    Sok az onjelolt rallyeversenyzo kollegam,
> otthon autoja nincsen,
> itt meg aztan kielheti magat.
> Na jo, 1x 2x en is.. Itt nincsenek fak, a turbos meg mar egesz szepen
> tolja a farat a homokon.
> Nyaron sokkal melegebb van mint otthon, hitvany orosz minosegu olajat
> kap cserekor,
>  a szurocsereket pedig nagyon ritkan ejtik meg. Ehhez jon meg a jokis
> felsivatagi homok.
> A turbosok nem tudom fogjak-e birni eddig. Azok sokkal "kenyelmesebbek,
> es erosebbek."
> Osszegezve, ha valaki Terepjaro pickup valasztas elott all, es nem a
> flanc a lenyeg, hanem az elnyuhetetlenseg,
> akkor ezt a tipust nagyon ajanlom.
>
> Minszk tipusu kerekpart viszont ne vegyetek, hetfon kaptam 1-et, de
> visszavittem a raktarba,
> mert minden este szereltem, megis mindig logott, lotyogott szetpergett
> valami rajta.
>
> Richie
>
>
+ - Re: Corevette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

opelgeri irta:

>hosszu evek ota csak garazsban van (kb. 2-3000 km van benne
>asszem ha jol emlexem). Csak egy-egy talalkozora veszi elo a 
>tulaj evente, nehogy elromoljon... A hulye buzija! Barcsak meg-
>tehetnem, hogy egy draga kocsim "csak ugy" alljon a garzsban es
>evente 1x inditsam be... Szoval ezek az amcsik nagy barmok.

Ejnye, azert ez egy kisse durva volt. Nem tudom jartal-e mar valaha
Amerikaban, de ugy tunik halvany fogalmad sincs az ottani eletformarol. 
Nezd, Amerikaban jol keresnek az emberek. Ezert mgegengedhetik maguknak, 
hogy egy kocsit csak hobbibol tartsanak, es egy masikkal jarjanak munkaba.

A hobbi auto  arra szolgal hogy kieljek a tuningolasi hajlamaikat, es
kisebb-nagyobb versenyeken es talalkozokon merik osze oket. Sokszor 
beleolnek sok tizezer dollart is a hobbi autoba. 
Lehet hogy teged irrital ha valakinek sok penze van, ez maganugy. 
De ha buzi baromnak nevezel valakit azert mert az a hobbija hogy autokat 
tuningoljon (es meg penze is van ra), hat mit mondjak, ezzel magadrol 
allitasz ki szegenysegi bizonyitvanyt. Vagy talan ez a "savanyu a szolo"
tipikus esete? 
G.




__________________________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo
http://search.yahoo.com
+ - Re: BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. 53900 feklampa kapcsolo
>2. 81800 klimakompresszor e. lengescsill.
>3. 124500 stab. gombfej
>4. 133800 elso lengescsill.huto csere
>5. 149800 ablakemelo motor, also lengokar
>6. 160300 akkummulator, hatso lengescsill.kuplungtarcsa
>7. 177730 termosztat
>8. 180130 vizpumpa (ez 2 orara megallitott)
>9. 183680 generator csapagyazas, ventillator kuplung
>10. 198050 futes rasegito szivattyu, bitz ov magassag allito bowden
>11. 204300 szelepfedel tom. tolatolampa kapcs., ajtonyitashatarolo
>
>Ezek alapjan ki-ki dontse el maga, hogy ez jo vagy rossz, minden esetre a
>4. tipusu BMW-s ennyit elnez azert amit vezetesi elmenyben kap.

No, hat en egy "megbizhato" autotol kb. azt varom el, hogy 200-ezer km-ig
semmi ne romoljon el rajta, es az eloirt karbantartason felul semmit se 
kelljen rajta javitani. Egy-ket kisebb hiba esetleg belefer, de a fenti 
dolgok mar nem. Ezt egy jobbfajta japan auto meg is teszi (Toyota Camry, 
Honda Accord kategoria). Lehet hogy sokak szamara hihetetlen hogy ilyen
egyaltalan letezik, de tapasztalatbol mondom hogy igenis van ilyen. 
A sajat autom elso 200-ezer km-en csak az egyik 
gyujtotrafot kellett cserelni 40-ezer korul es a generatort 190-ezer 
kornyeken. Tudom, egy BMW meg egy Toyota nem ugyanaz a "feeling", es el is

fogadom  ezt az ervelest. De akkor ne magyarazzuk a bizonyitvanyunkat, 
hanem mondjuk ki hogy a BMW elodleges celja a vezetesi elmeny, es ezert 
cserebe elfogadjuk a gyenegebb megbizhatosagot. 
G.



__________________________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo
http://search.yahoo.com
+ - Re: Corvette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

---Valasz GERInek

> Mult nap a Spektrum TV adon lattam egy amerikai doksifilmet.
> Valami Corvette-buzik gyulekezete volt a film lenyege. Latta valaki?
> Azert ott mas az autohoz valo viszony, csak ugy ropkodtek a 
> 6-8-10.000 kobcentik...

----Valakit azert mert szeret egy markat, tipust es eljar ezek 
talalkozoira, valamint sajat penzebol kedvere alakitja autojat,
LEBUZIZNI, BAROMNAK titulalni nagyfoku BUTASAG.
Ilyen alapon Mi europaiak is buzi barmok lehetnenk az amik szemeben,
mikor azt latjak, hogy 50-70ezer ember bamul es orjong egy stadionban
22, kerek borlabdat kergeto, ember lattan.

> Ezek az amcsik orultek.

----Nem orultebbek azok sem jobban mint MI.
Egyszeruen csak maskent gondolkodnak mint errefele. Illetve masok a 
lehetosegeik es az igenyeik.

> Oszinten: nem mindegy hogy utcan 3 vagy 6 mp alat
> vagy 100-on?

----Azert a 6 mp sem kutya!!!!

> A motorhazbol logtak ki a mocik felul, szinte nem is
> latta a sofor az utat. Annyira korcsok voltak azok a gepek
> arra a kb. 400 meteres gyorsulasi versenyre kihegyezve, hogy
> egyszeruen undorito!

----Amit mocinak lattal az a feltoltokompresszor volt. Arrafele az
terjedt el jobban, nem a turbo. A sofor meg pont annyit lat amennyire 
szuksege van. Rajtlampa, egyenes ut, celvonal. Neked undorito, masnak 
meg tetszik!! Es megsem mondja Rad hogy buzi vagy.

> gyorsulasi verseny szerintem csak annak jo, aki benne
>  ul.

----Ez a jatek pont errol szol!! (Meg persze a penzrol!)

> Visszaterve: szep autok is voltak, de volt egy qrva bika gep,
> egy csomo gyorsulasi versenyt nyertek vele annak idejen, de
> hosszu evek ota csak garazsban van (kb. 2-3000 km van benne
> asszem ha jol emlexem). Csak egy-egy talalkozora veszi elo a 
> tulaj evente, nehogy elromoljon... A hulye buzija! Barcsak meg-
> tehetnem, hogy egy draga kocsim "csak ugy" alljon a garzsban es
> evente 1x inditsam be... Szoval ezek az amcsik nagy barmok.

----Tegyel erte, hogy Te is megtehesd!! Persze lebarmozni joval 
egyszerubb es konnyebb.( Egy gyorsulasi vrsenyre atalakitott kocsival 
utcan kozlekedni nagy baromsag lenne!)

> (Ez most altalanositas, nem akarok senkit megserteni)

----Ez egy logikai bukfenc! Ha altalanositas, akkor mindenkit megsertesz!

> Latszik, hogy jolet van meg occso' az uzemanyag.

-----A joletet maguknak teremtettek meg! Gondolj bele, alig tobb mint 
200 ev alatt fejlodtek iparilag a mai szintre. Nekunk volt ra 1000 
evunk! (Jo tudom a modszereiken lehet vitatkozni, meg a Mi lehetosegeink 
sem voltak mindig idealisak.)

> Olvastam 1x,
> hogy a vilag energiatermelesenek asszem kb. 80 szazalekat 
> amerika hasznalja fel...

----Ezt vegyuk koltoi tulzasnak!

> Hat, egyre unszimpatikusabb az amcsi
> eletstilus, olyan mint amikor egy gyerek beszabadul a cukraszdaba
> es ehet amennyi bele fer, minden nap.

----Azert nem olyan rossz az.

> hogy mennyi barom el amerikaban is, hat szornyu... Az egyik nem
> becsuli a kocsijat, csak hajtja, nem szereti kulonosebben, a masik meg
> csak ugy tart egypar kocsit, mert tetszik neki, de nem megy vele....
> SZORNYUUUUUU!!!!!!!!!!!!!

----Most akkor mit tegyen a "BAROM" ami? Ha megy vele az a baj, ha meg 
nem megy vele az is baj? Ha szereti is barom, meg ha nem akkor is?

   SZORNYUUUU!!!

   Termeszetesen nem a velemenyeddel van a problema, hanem a 
megfogalmazassal!! Talan elkelne egy adag tolerancia, a kisse maskent 
gondolkodok iranyaba.


Udv,   Triznyak
+ - Re: Corvette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Geri!

>Mult nap a Spektrum TV adon lattam egy amerikai doksifilmet.
Csunya szin a sarga, meg rajtad is.
En is lattam a filmet es nekem sem tetszett egy-egy 
oldtimer gep de inkabb szubjetiv okokbol, pl idetlen ha kocsi
oldalvonala elol, csucsban es kb 20-re a szekrenytol kilogva 
indul. A film is eleg felszines volt. Tobb technikai adatot
tehettek volna bele. 

Emlexem, hogy amikor kijott a ZR1-es, akkor mekkora csindatratta 
volt az a teny, hogy sikerult 1G oldaliranyu gyorsulast elerni
a geppel kanyarban es meg nem csuszott ki. Szivesen lattam
volna egy ilyen prezentaciot a filmben.

Visszaterve az iromanyodhoz, az osszes gyujto szenvedellyel 
megaldott/megatkozott szemelyt minositetted a leveleddel. 
Picit toleransabbnak kellene lenni masokhoz. Es hogy "draga" 
egyik fonokomet idezzem: tiszteld masok hulyeseget. Az hogy 
az egyik belyeget vagy kocsikat gyujt, esetleg kisvasutakat
szinte ugyanaz. A gond ott szokott gezdodni, amikor temperalt,
x% parafoku szobaban, maszkban es vedoruhaban kell megkozeliteni  
a gyujtemenyt. ;-)

Arpad
ps.: Te nem gyujtottel valamit eletedben? Penzt? Szalvetet? Egyeb 
foldi hivsagokat?
+ - re: Uj auto vs ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>hogy miert eri meg az autogyartoknak kihagyni az ABS-t a kocsibol,
>mikor Europa nagyobbik reszen NEM lehet autot eladni nelkule.
>A legkisebbet sem.
Ezzel kapcsolatban, most kapott asszonypajtas (angliaban) egy KA-t.
Ill. karacsonyra kapta, es most erkezett meg, mert ennyi ideig tartott amig
legyartottak, ui. kertem bele abs-t (anelkul raktarrol tudtak volna adni).
Raadasul az abs-t csak szinre fujt lokharitokkal egyutt lehetett kapni (meg
oldallegzsakkal de ez utobbi nem zavar :-) ).
Szoval akkor Anglia Europa kissebbik reszehez tartozik ? (ahhoz kepest
Irakkal kapcsolatban tul nagy volt a szajuk :-o )

>Autoarak:
>Volt egy link ahol a Porsche Hungaria mar beharangozta, hogy az EU
>csatlakozassal igy meg ugy megemelkednek majd az arak.
>2 hete meg azt olvastam az origon, hogy lejjebb fognak menni az
>uj auto arak is. Kivancsian varom, hogy mi lesz majd a valosag.
Az angol uj auto arak joval magasabbak a magyar araknal (viszont a
hasznaltautok toredekebe kerulnek az itthoni hasonloknak)

A'kos
+ - Re. Feklampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak<>>>Ha jol emlekszem a feklampa sem eg, ha nincs gyujtas.
>>Ez meg szerintem balesetveszelyes is lehet.
>Vajon miert? Hogyan mesz gyujtas nelkul?
pl. gurulsz, aztan egyszer csak rajossz, hogy nem all a kocsi, es
rataposol, a mogotted jovo biciklis megf atugrik rajtad.

> Felado : Ko"va'ry Orsolya
>Nem nagyon ertek a temahoz, nem akarok nagyon belevauzni. Kb. masfel
>eve olvastam egy cikket egy amerikai pofarol, aki 1.000.000 merfoldet
>(1.609.000 km) tett bele a Volvojaba. Ez azert eleg tartos nem? :-)
>Nem emlekszem a tipusra, valamilyen sportkocsi volt.
Neked is jar a volvo magazin ? :-) (en ott olvastam)

> Felado :  [Hungary]
>Meg egy kerdes merult fel bennem, ha mar a biztonsagrol beszelunk. A
biztonsagi
>ov bekotese, vagy be nem kotese a jobb megoldas? Egyik ismerosem semmikepp
nem
>akarja bekotni, mert arra hivatkozik, hogy annak idejen mikor borult,
azert
>uszta meg konnyebb serulesekkel mint a haverja, mert o nem volt bekotve,
mig a
>haverja igen!
Engem egy totalkar utan mutottek, es az orvos mondta, hogy a belsosegeimen
gyonyoruen latszott az ov (az nyomta szet a beleimet). Ha nem vagyok
bekotve, lehet, hogy ma mar nem elek, es az is lehet, hogy sertetlenul
meguszom.
Viszont ma mar eleg ritka a legzsak nelkuli auto, ott viszont az
ovmentesseg annyi mint egy betontombot (nyilasben levo lufit) lefejelni.
Ja es lattam egy utkozesi tesztet, ahol az elolulo bekotott babu
sertetlenul veszelte (volna) at az utkozest (ha a hatul ulo bekotetlen nem
rugja le a fejet mielott tavozik a szelvedon)


A'kos
+ - Re: Legjobb auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Leht, hogy ki kellett volna tennem egy szmájlit?

Kálmán

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e70cc73.dialin.enternet.hu)
+ - Tobb henger - nagyobb nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Azt mar bele sem szamoltam, hogy ugye a Bimmer => 6 henger = >
>nagyobb nyomatek.

Nem akarom ketsegbe vonni, csak kerdezem, hogy ez miert van?
Nem attol nyomatekos egy motor, hogy nagyobb hengerurtartalma
van? Mar nem emlekszem, hogy a 730-as BMW-bol a 6 vagy a 8
hengeres volt a nyomatekosabb, de en biztos, hogy a 6 hengereset
valasztanam.

Dimitrij
+ - Re: idealis fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Saturday 19 April 2003 12:33, mgeza--freemail.hu wrote:
> Kimesz  az  ures  orszagutra,  gyorsitasz,  felpakolod  a  legmagasabb
> fokozatba  es  tartod  a  fordulatot  a nyomatekgorbe csucsan. A celba
> erkezesig  igy  fogy el a legkevesebb uzemanyagod. Mehetsz gyorsabban,
> vagy  lassabban,  hamarabb, vagy kesobb ersz celba, de mindket esetben
> uresebb lesz a tankod.

Erre kernek szepen egy szabatosabb igazolast vagy bar egy megerositest, mert 
bar azt termeszetesen elhiszem hogy a motor igy mukodik a leghatekonyabb 
modon (=legkevesebb uzemanyag felhasznalasaval kuzdi le az adott merteku 
energiavesztesegeket, g/kWh a legkisebb), lehetsegesnek tartom hogy a 
legellenallas miatt (amely ugye negyzetesen novekszik a sebesseggel es 
gyorsabb temponal dominal az energiaveszteseg-merlegben) alacsonyabb 
sebessegnel osszesen kevesebb uzemanyag fog elfogyni...

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS