Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2058
Copyright (C) HIX
2004-01-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: parkolas (mind)  6 sor     (cikkei)
2 izzaszto (mind)  71 sor     (cikkei)
3 Re: Parkolas (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: Bikazas (mind)  24 sor     (cikkei)
5 re: hupp (mind)  18 sor     (cikkei)
6 re: FW: parkolas, bikazas, Civic VTi (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Re:parkolas (mind)  14 sor     (cikkei)
8 FW: cora (mind)  32 sor     (cikkei)
9 re: megyunk Europaba (mind)  33 sor     (cikkei)
10 Megtortek a Skodam :-( (mind)  48 sor     (cikkei)
11 Re: Ferihegy (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Ohm es Lenz (mind)  26 sor     (cikkei)
13 Off TOPIC Re: Megyunk Europaba (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - re: Re: parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, mindenki elmondta a velemenyet. Csak annyit mondok -aki volt katona
tudja mit jelent-; hogy kopaszok :))))))
Tudjátok kire értem?

Üdv joe
XM 2.1TD
+ - izzaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A ma reggeli hidegben ugy dontottem, hogy nem kinozom tovabb a motort es
az akksit, lecserelem az izzito gyertyakat. Az utobbi egy het hideg
reggelein eszrevettem hogy ketszer kellett izzitani ahhoz, hogy konnyen
beroffenjen a dizel, de meg igy is dadogot 10-20 masodpercig, alapjaraton.
Kulonben is mar egy eve ott figyelt a negy Champion CH68-as a polcon, es
kicsit viszketett is a kezem hogy buheraljak valamit a motorterben. Na meg
aztan olvastam a Haynes idevago profeciajat, miszerint:
- szedjuk le a levegobeomlo csonkot,
- vegyuk le az izzito gyertyakat osszekoto vezeteket
- tekerjuk ki az izzito gyertyakat

  Volt ott egy fenykep is, amelyen egy tiszta kez kiemel egy izzito gyertyat
a helyerol,  igy batran belevagtam a dologba haverom kolcsonkert garazsaban
egy tizes kulccsal. A motorhaztetot kinyitva a mutet targyat eltakarta a
levegobeomlo csonk, de azt rutinosan eltavolitottam az utbol mivel mar
egyszer szkanderoztunk egymassal a "takaritsalak vagy ne takaritsalak"
dijert es akkor en nyertem. Ahogy folemeltem es cuppano hanggal kicsusszant
az osszekoto gumikarmantyukbol a levegbeomlo negy csocsonkja, kisse
meglepodtem. A fenykep alapjan szep tiszta  motorblokk oldalabol emeli ki a
kez az izzito gyertyat, ehelyett itt nyomocsovek es vizcsovek es kabelek es
szellozocsovek es bowdenek kusza halmaza bamult vissza ram. Ujra fellapoztam
a konyvet es ra kellett jonnom hogy Mr. Haynes elfelejtette kozolni azt az
aprosagot hogy a fenykep szerint a motor a konyhaasztalon all levett
adagoloval es csovekkel. Hm, egy magyart ilyen aprosag nem riaszt meg, igy
aztan kisse kozeleb hajolva, jobbrol aztan balrol belesve a dzsungelbe
folfedeztem az elso izzito gyertya tetejet. Kovetve az osszekoto vezeteket
megtalaltam meg kettot, es korulbelul mar azt is el tudtam kepzelni hogy hol
lehet a negyedik
  Eloszor arra gondoltam, hogy kezdem a legnehezebben elerhetovel aztan ha
nem megy a banyaszat, akkor szervizbe viszem. Ezt a tervet azonban rovid
merlegeles utan foladtam, mert egyreszt milyen katona az aki elfut a harc
elol (szerintem okos), masreszt meg azt az izzito gyertyat meg mindig nem
lattam, csak annyit tudtam rola hogy az adagolo mogott lapit valahol egy a
dusito patronjahoz csatlakozo vizcso alatt. Maradt tehat a B terv: kezdjunk
a konnyebb vegenel.
  Nekilattam hat az elso komolyabb feladatnak, eltavolitani a tapvezeteket.
A konyv ugyan azt irta, hogy kossuk le az akksit, de haromszor vegiggondolva
mindharomszor arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy amig a kulcs a zsebemben
van, nem nagyon kerulhet aram ala a rendszer igy ezt a lepest kihagytam
(persze a fo okot az ismert univerzum legszukebb helyere paszirozott riaszto
szolgaltatta:  lusta voltam legombolni a kabatjat, kikapcsolni, majd a vegen
ujra bekapcsolni es felkabatozni) Miutan megtalaltam a tapvezeteket a kettes
henger izzito gyertyajan es leszedtem, sorban eltavolitottam az osszes
gyertyarol az egymast osszekoto vezeteket. Ekkor kerultem kozelebbi
kapcsolatba a negyes henger addig bujkalo izzito gyertyajaval, de probaltam
melle nezni es arra nem is gondolni hogy mikent fogom en azt kibuheralni
onnan.
  A kettes es egyes gyertyak kiszedese viszonylag konnyen ment nehany
meghatarozhato es joval tobb meghatarozhatatlan funkcioju csofele es
vezetekfele felrehuzasaval, felrenyomasaval, sot a harmas hengeret is
sikerult kicsavarni. Kiemelni azonban mar nem sikerult, hiaba vetettem be
Houdini minden trukkjet. A dog lotyogott a helyen, sikerult is jocskan
kihuzni de aztan beakadt az adagolo oldalara rogzitett tartoba es a vegebol
fel centi meg a lukban volt. Husz eve ilyen esetben a Szabadeuroparadiotol
kertem volna helikopteres mentest, de hol van az mar... Aztan arra
gondoltam, hogy keritek egy nogyogyaszt, de egy sem volt a telefonomban,
viszont egy pesti Citroen-guru szamara bukkantam. Vazolva a problemat jott
az egyszeru tanacs: leszedni a ket szelso nyomocsovet valamint a negyedik
gyertyanal vizcsovet (nem folyik el viz, az XM-et meg kulonben sem kell
legteleniteni), es ki kell azoknak jonni onnan. Igy is lett.
  Kiszereles utan persze megvizsgaltam a 3 eves izzito gyertyakat, szemre
mindegyik tokeletes kondicionak orvendett: sem beeges, sem korrozio vagy
repedes tores nem latszott rajtuk, az ellenallas proban azonban ketto
megbukott. Erdekes modon harom eve is ugyanaz a ketto volt szakadt: az egyik
a kettes hengerben levo, ez az amelyikre a tapvezetek is csatlakozik, a
masik pedig a negyes hengere. Veletlen?
  Az viszont tetszett, hogy -12 fokban 2 izzitoggyertyaval is beindult a
XUD11, igaz 2 izzitas utan es vagy 10-20 masodpercig kek fustot eregetett...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha farral tolattal be a parkoloba, akkor pld. a Cora-nal jardan 
>vegigtolva
>Persze aki gagyi parkolos Metro-ba,vagy Tesco-ba jar

Mar amelyik Coranal...
Kozvetlen kozelemben van Auchan, Cora, Tesco, Metro... egyiknel
sincs jarda a ket sor kozott...
Persze aki praktikus, az inkabb 30km-t autozik a jo parkoloert... ;-)
Vagy persze van ahol ott a mozgasserultek parkoloja, ott elfer a
kocsi. Mostmar tudom, hogy a "praktikusok" allnak be oda ...:-)
+ - Re: Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Opelbol csak a Corsa konyve van most elottem, de az irja.

Nalam van G Astra kezikonyv, az nem irja. Van viszont egy
reszletesebb javitasi az "Igy csinald" sorozatbol ugyanehhez, az
meg igy irja.

A kezikonyv szerint "az aramot leado gk motorja _jarhat_" (ezek
szerint nem _kell_... a masik szerint "jarnia kell hogy ne seruljon
a generator a fesz.csucsok miatt".
Abban szerencsere megegyeznek, hogy a "-" kabelt _nem_ az akkura
kell tenni (pedig lattam mar olyat is :-( ), hanem minel messzebb
az akkutol a motorra.
Mindketto 3 perc alapjaratot ker.
A kezikonyv ezutan mar csak a forditott sorrend szerinti
kabellevetelrol ir. Slussz.
A masik irja, hogy kapcsoljuk be az ablakfutest+ventit, de _ne_
kapcsoljuk be a fenyszorot es vilagitast, mert az izzok
kieghetnek...hmmm...

Szoval ennyit a kezikonyvek eloirasairol...

G.Laci
+ - re: hupp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
>Te nagyon jo szakember vagy autoszereles ugyben, de bevasarlonak pocsek. :-)
>Ha farral tolattal be a parkoloba, akkor pld. a Cora-nal jardan vegigtolva, ke
n
>yelmesen rakhatod meg a kocsit, akar egy mammutbebivel is. Persze aki gagyi pa
r
>kolos Metro-ba,vagy Tesco-ba jar, magara vessen. Szenvedjen csak a kiallassal,
 
>miutan orral nekitamadt a szembe sorba allo kocsinak.:-)
>

hu, most legalabb megtudtuk, hogy a metro meg a tesco xar, a cora meg 
aztan rulez :DD

amugy megsugom: aki tud vezetni, az nem szenved, akarhogy allt be.

udv
+ - re: FW: parkolas, bikazas, Civic VTi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista!

Fogash soraihoz fuznek 1-2 gondolatot ...

>minden mas helyen ugy erdemes megallni, hogy a kocsi konnyen mehessen.

Jo oreg Fogash .... bennem egy,  regi refrex is mukodik, mikor meg olyan
kocsikkal jartunk, amiket idonkent huzni tolni kellett, nem volt hatso
ablakfutes,stb  ...
Raadasul mindig eloterben volt, van, a helyszin gyors, akar panikszeru
elhagyasa is ... ezert mindig ugy allok be,(ha a lehetoseg megvan ra) hogy
ne tudjanak "befalazni" , legyen annyi helyem, hogy a kocsi orra kiferjen, a
tobbi meg ugyebar megy utanna  .. pocc, es tuz ...

>Az egy masik kerdes, hogy az emberek 97%-a PARKOLNI nem tud, vagy nem
akar.

Igen , en sem tom eldonten, hogy nem tud ,vagy nem akar tudni parkolni  ....
nagykepuen beall valaki a három ures helyre ferden, ..hogy en mar itt
vagyok, a tobbi meg le van szarva, .... vagy ecceruen nemtudja, hol a
kocsija szele, eleje, hatulja ... gyanitom sajna sok esetben az elso verzio
jatszik ...
Azonban hozzateszem, hogy amikor  latom a "nagy ertelmet" az eppen parkolo
szemeben, meg a gunarkodo nyakat, .... :)) .... hat, ott mar sok jo nem
varhato ....
Ertitek mire gondolok ...


Udv:BuszosJani
18-fos buszrendeles
Tel/Fax:06-29-410-263
Mobil:06-309-775-609
Külfold-belfold
+ - Re:parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar reg irtam, csak olvasom soraitok, de most a parkolas egy rovid 
szosszenet erejeig irasra kesztet.
Tortent, hogy mindig ugy toltam be a parkolohelyre, mondvan; ha menni 
kell, hipp-hopp és haladok.
A hazunk az egyetem kozeleben epult. Annak idejen 1/3 ennyi halgato 
jart felsooktatasra, mint most. Plane akinek kocsija is volt Epult az 
utcankban egy nagy irodahaz 15 lezarhato parkoloval az ugyfelek 
reszere. :-)
Tortent, hogy ures helyet lattam, index, kicsit tulmentem a beallni kivant 
helyen, dugtam egy tolatot és a mogottem jovo kocsi orral beallt a 
kiszemelt egyetlen helyre ami a kornyeken volt.
Azota en is CSAK orral elore parkolok.

borga
+ - FW: cora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha farral tolattal be a parkoloba, akkor pld. a Cora-nal jardan
vegigtolva,kenyelmesen rakhatod meg a kocsit, akar egy mammutbebivel is.
Persze aki gagyi parkolos Metro-ba,vagy Tesco-ba jar, magara vessen.
Szenvedjen csak a kiallassal, miutan orral nekitamadt a szembe sorba
allo kocsinak.:-)

Es aki nem pesti, vagy szegedi, az autozzon 130km-t, hogy talaljon egy
Cora-t, ahol jarda van a parkolo autok kozott... :-(
Otthon Gyorben sajnos csak gayűgyi parkolos Metro meg Tesco van. Egy
aruhaz epitesenel szempont hogy mekkora  a rendelkezesre allo telek es
hany parkolot ir elo az onkormanyzat. Ha kicsi a telked, nem
pazarolhatod a helyet jardara, amit amugy sem hasznal mindenki, es a
kocsik kozott boklaszo gyalogosok nem veszelyeztetik az autosokat, sem
forditva. Tegye fel a kezet, akit parkoloban gazoltak halalra! :-)
Ha viszont a telked eleg nagy, akkor elvileg lehet az aszfaltozott
parkol melle aszfaltozott jardat is tenni. A NEM vizelnyelo feluletek
novekedese viszont varosi arvizeket es a varosok felmelegedeset okozza.
Egy hirtelen lezudulo eso ugyanis talajra esve  elnyelodik, a talajon
atszivarogva lassan jut a folyokba, van ideje levonulni. Parolgasa hot
von el a kornyezetetol, vagyis huti a levegot. Ugyanez aszfaltra esve
lerohan a csatornakba, amik ilyenkor nem gyozik, minden lefolyonal all a
viz. Heves esozesek ilyenkor aranytalanul sok elontest okoznak.
Nemetorszagban azert jar adokedvezmeny a zoldtetos hazakra (laposteton
40 cm talaj, rajta fu fa virag), mert nem scak a levegot javitjak, hanem
az ilyen ho- es vizegyensulyi helyzetnek is jot tesznek. 

Itt meg Tesco, BigC es  Carrefour van, en az elso kettobe jarok.
Mindegyiknek 3 emeletes parkolohaza van ingyen hasznalattal. A kocsi
fedett helyen all, nem egeti a nap, nem mossa az eso. (mas idojarasi
viszontagsag itt nincs). A helyiek itt is tolatnak (95%), pedig nincs
koztes jarda a sorok kozott. A pakolasnal meg szenvednek. :(
Fogash
+ - re: megyunk Europaba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ebbol en dekodoltam egy "nye kupity kartu"-t es angolosan
tavoztam a kovetkezo szimpatikus kuthoz (Slovnaft). Ez ugye a
MOL-csoport
tagja, 

-------ez pontosan par hetet jelent, ekkor olvadt ossze a ket ill harom
nagy ceg: MOL TVK SLOVNAFT

ami azt jelenti, hogy a kutnal a "super 95" feliratot atfoliaztak
"tempo 95"-re.

------- olyan benzin nincs hogy tempo 95, Mol Tempo van, ez a 99 feletti
oktanszamu benzin

 Egyebkent meg nem veszi be a Visa-kartyam, csak az EC-t (3
oraval kesobb a cseheknel mukodik a Visa-kartyam). Apropo MOL-csoport:
en
hulye Bp-en a XII. ker., Loitatonal levo kutjuknal akartam
autopalyamatricat venni. 

------ ehez csak egy hozzafuznivalo: strandbelopot mar veszel a buszon?
Biztos vannak olyan helyek ahol lehet venni, te valszeg csak egy kuton
nezted. Megjegyzem jelenleg nincs egyetlen egy kut sem Mol kezben,
mindegyiket vallalkozok iranyitjak. A Mo. kaphato benzinek 95% Mol, a
tobbi import, s foleg a Shel importal, elteres a kulonbozo kutakon
kaphato benzinek kozott a keveresben van.

Udv,
marky

Kocsis Laszlo**********
From mol rt
 
+ - Megtortek a Skodam :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok.

Nos a hetfoi napon az en kedves automat is
megtortek
:-(

Tortenet a kovetkezo !

Ma hetfon 15.10 perckor kopogas az ablakon, hogy
jojjek ki mert egy kis P126 os Fiat nekiment az
automnak es minden tovabbi nelkul elhuzott. Latta
meg egy ur is aki felirta a rendszamat a kart
elkovetonek. Rogton csinaltam 11 kepet, hogy a
kierkezo rendoroknek atadva mutassa a friss
nyomokat. Majd rendorseget felhivva jo 15 perc
mulva kijott a helyszinelo meg ott voltak a
kereknyomok, megnezte az automat, majd itthon
kitoltottek a jegyzokonyvet en adtam a kepekrol 2
floppyn. Megadtam az elkoveto rendszamat is.

Karom :
Elso jobb ajto teljesen benyomva, also elenel
latszik a kispok veszharito nyoma ami a kuszobon
is lehozta a fenyezest egy jo szakaszon. Az ajto
kozepen latszik a csomagterteto also reszenek a
nyoma. Miszerint az neki egy kisse kiall. A hatso
ajtot is meghuzta de azt mar nem annyira.

Csimaltam rola 11 kepet amit elkuldtem Chipnek,
hogy tegye fel a webre. Linket o fog majd adni.
Meg lehet majd nezni. Minden lathato kereknyom + a
megtort autom :-(

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar,  http://frigyes.fw.hu
+ - Re: Ferihegy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Saturday 20 December 2003 20:23, sex69 wrote:
> a kifutopalya bevezeto fenyeit. Ez allitolag Gyorbol latszik tiszta
> idoben ... Egy hiba volt. Egesz nap iszonyu kod volt. Kimentunk
> a kifutopalya melle megnezni egy Jumbo Jet felszallasat, es 60
> meterrol gyakorlatilag nem is lattuk. De legalabb a hangjat hallottuk.
> Erre az iranyitotorony szerint a latotavolsag 4-500 meter. Erdekes.

Hehe... Egy kicsit eljart mar az ido, de en pont 20an szalltam le a 
ferihegyen:-) Igy igazolhatom hogy szep kod volt, par tiz meter vastag es 
az 500 meteres latotavolsag esetleg az iranyitotorony magassagaban volt 
igaz, mert a kodretegen keresztul abszolut semmit, igy a jelzofenyeket sem 
lehetett latni, pedig nem volt szaz meter magas. Egesz erdekes volt ahogy 
az osszes manovert a gep a kodreteg folott, vakon csinalta, majd belement 
a kodbe es mar ott is volt a fold es a palya alattunk (en csak akkor 
jottem ra hogy kod es nem felho mikor hallottam hogy kiengedi a kerekeket 
[azt ugye csak par tiz meter magasan szokta] es meg mindig a "felho" 
folott voltunk).

-- 
Udv, Sandor
Ui. Valamelyik nap volt idom vegigbamulni a prolong veget nem ero 
reklamfilmjet, valahol egy kartyas josno es egy egyiptomi-foldonkivuli 
omagyar samanrol szolo musor kozott. Most mar ertem a neha itt elhangzo 
kerdeseket, amilyen butitas folyik egyes csatornakon, sokszor nehez lehet 
az ocsut a szemtol elvalasztani :-(((
+ - Ohm es Lenz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Nezzunk nehany szamot: 4m (bikazokabel oda-vissza) 6mm^2 keresztmetszetu
rezkabel ellenallasa kb. 20mOhm. Hasrauteses alapon feltetelezem, hogy a
feszultsegszabalyozo azert +-50mV-ra eltalalja a 14,4V-ot. Tehat
legrosszabb esetben van 100mV-unk es 20mOhm-unk, ez 5A. Igazabol kisebb
aramot kapunk, mert elhanyagoltam a 2 generator belso ellenallasat es az
atmeneti ellenallasokat a kabelsaruknal. Honnan jon a Siemens 40..70A-ja
(inditozas kozben ertem, de ilyenkor ki vesz le kabelt?).

Ha valaki, aki autokereskedesnel/szervizben dolgozik, egy szabad 10
perceben megtenne, hogy "megbikaz" egy autot (nem muszaj lemerult
aksijunak lennie, mert ez a meres szempontjabol irrelevans, de lehetoleg
mas gyartoju feszultsegszabalyozo legyen benne) es egy aramfogoval
megmerne a bikazokabel aramat, azt megkoszonnem.

Egyebkent mi van akkor, ha 40A-os aramkort szakitok meg?  Ez egy 500W-os
fogyaszto. Ha egy ilyet lekapcsolok vagy elszakad a kabelje, akkor meg fog
halni az autoban az elektronika? A Corsamban a legnagyobb biztositek
30A-es (hutoventillator), tehat gondolom, hogy az uzemi aramfelvetele 20A
korul lehet. Tehat ennyi siman folyhat a bikazokabelben, amikor leveszem.


Udv,
marky
+ - Off TOPIC Re: Megyunk Europaba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

>Magyarorszag mindig olyan buszke az ezereves kulturajara, 
>de mivel az AAK csak 4 eves, 996 eves hatranyuk van...
Akarcsak a Ferihegy Airport Rt-nek. Pl. az erkezesi oldalon 
olvashato feliratok kozott alig talalni egy helyes 
magyarsaggal megfogalmazott mondatot.
Kicsit mas, de a mindennapok kulturajarol igencsak
arulkodo jel: az Aranykez utcaban (ahol nehany eve egy 
robbantasban negy ember, koztuk 3 artatlan halt meg) 
levo "pub" igy hirdeti magat: "tudod, ahol, a bomba robban(t)",
meg "ahol mindig kirobbano a hangulat"...


--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS