Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3988
Copyright (C) HIX
2018-05-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 fekut meres (mind)  59 sor     (cikkei)
2 re: Hogy tesztelik a gumikat? (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Re: Teli vagy negyevszakos gumi? ( (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - fekut meres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A problema nem a meresi hiba (ez 10cm alatti), hanem
a megismetelhetoseg ill. az altalanosithatosag.

Ha tiz fektesztet rogton egymas utan csinalsz, akkor a
fek pl. nem hul vissza a kulso homersekletre, hanem
puhabb lesz es rosszabbul fog fekezni. Direkt vannak
is ilyen tesztek, hogy az 1. es a 10. fekteszt kozott
mekkora a kulonbseg (meg a gumi is melegszik/kopik kozben).

Az auton semmi modositas nincsen, sofor fekez, pont az a
plane benne, hogy Gipsz Jakab hogy tud megallni vele
egy veszhelyzetben. Viszont van egy kiegeszito mereselektronika,
pl. ez:

http://hix.hu/UnBxda

Aztan ha egy Golfon csinaltak a fektesztet, semmi
nem garantalja, hogy egy Astran is ugyanakkora a fektav.
Tovabb bonyolitja a helyzetet az aktiv futomu, ami
meggatolja a fekezeskor az elorebolintast es ezaltal
csokkenti a fekutat (mert a hatso kerekeken nagyobb
terheles marad) es az ABS/ESP. Miutan ember fekez,
az auto nem fog nyilegyenesen tovabbhaladni,
ergo a fekut hosszabb lesz. A gumi kopasa is szamit,
vadonatuj gumi rosszabbul tapad, mint a kicsit
bekoptatott. Altalaban tobb merestatlagolnak.

A legnagyobb fekhatast egyebkent kikapcsolt ABS-sel
lehet elerni szaraz uton. Blokkolo kerekkel a fekut
rovidebb mint ABS-sel (hogy volt ez a gimn. fizikakonyvben,
hogy a csuszasi surlodasi egyutthato kisebb a tapadasinal? ;) ),
csak eppen az auto iranyithatatlan, ami kanyarban nem tul nyero.

Aztan vannak meg olyanok, hogy az ABS-ek is fejlodtek,
regebben szakaszosan szabalyoztak (csikos feknyom), ma
mar folyamatosan es mind a negy kereket kulon-kulon
(egyforma folyamatos fekcsikok), ami szinten dobott
a fektavolsagon. Ha megnezel kb. 25 eves teszteket, akkor
(meg GPS nelkul) 40 meter koruli ertekeket mertek 100 km/h-rol
megallasra, ma meg kb. 5 meterrel kevesebbet egy kozepkategorias
autora.

A legnagyobb problema azonban a volan mogott ul.
Vezetesbiztonsagi treningen az embert megtanitjak
padlofekezni, es 50km/h-rol is ossze lehet hozni
a trening vegere 2-3 meterrel rovidebb fekutat, miutan
alapbol mindenki tul ovatosan lep a fekpedalra.

Magyarul teljes erovel izombol ra kell ugrani a
pedalra. A veszfekasszisztenssel annyiban nyer az
ember, hogy ez erzekeli pl. radarral, hogy gaz van,
es a fekpedal szenzorjabol "latja", hogy a sofor
tul ovatosan fekez, akkor rasegit.

Udv,
marky
+ - re: Hogy tesztelik a gumikat? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

irtam en is a temaban de mobilrol nem ment el.
a  Totalcar-on van egynehany jo cikk ezzel a temaval kacsolatban, eleg
korrektul kb ugyanarra a kovetkeztetesre jutottak mint legtobbunk itt.

En  is  kulonben  azt  fontolgatom  hogy  a kevesebbet hasznalt autora
veszek egy negy evszakos garniturat.

Udv,
Szabi
+ - Re: Teli vagy negyevszakos gumi? ( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szolidabb weboldalak 6 ev utan "megfigyeltes"-t, 10 ev
> utan pedig "csere"-t ajanlanak. Lakomobilra (ez a recreation
> vehicle / Wohnmobil hevenyeszett forditasa lenne) 8 ev utani
> cseret, mert ezek sokaig allnak, igy a gumi egyenlotlenul
> gyurodik. Magyarul az evi 2000km-ed azt jelenti, hogy
> az auto sokat all (feltehetoleg nem folbakolva), tehat
> hasznalat alapjan lakomobil vagy utanfuto kategoriaba
> esik.

Szerintem nem veletlen a "sokat all" megfogalmazas a "keveset fut" helyett, 
hiszen az a rossz, ha a gumi huzamosab ideig azonos pozicioban, azonos 
iranyu terhelest kap. Ha naponta, vagy akar csak hetente megy egy keveset, 
ez a problema rogton elmulik.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS