Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AZSIA 1441
Copyright (C) HIX
2004-03-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mar megint valaki nem olvassa el a fejlecet (mind)  356 sor     (cikkei)

+ - mar megint valaki nem olvassa el a fejlecet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ennek mi koze Azsiahoz???

Na mindegy, ugysem ir senki, akkor irok en.

Mostanaban vitt/visz a sors Pekingbe, Shanghaiba, irok a 
benyomasokrol. Elore kell jelezzem, hogy a benyomasaim NEM huzamosabb 
ott-eles alapjan, hanem rovid, altalaban egy hetes, intenziv utak 
alapjan keletkeznek. Tovabbi korulmeny, hogy mindig "kalickaban", 
azaz mestersegesen jo korulmenyek kozott vagyok tartva, azaz amit en 
latok a varosokbol, az messze nem az, amit az ott elok latnak. De 
azert probalok elvonatkoztatni...

Peking:

Osszkep: nem olyan rossz, mint amilyennek kivulrol tunik.

Reszletek: Vegulis "tiszta", vagy legalabbis latszik, hogy nagyon 
erolkodnek, hogy tisztanak tunjon. Telen mentem legutobb, hideg volt, 
de nem olyan hideg, mint amire szamitottam. Turheto volt. Mar elore 
kirazott a hideg (mentalisan persze), hogy egyetlenegy motorkerekpart 
sem fogok latni, attol pedig tuti, hogy felment volna az agyvizem 
(ugyanis semmit nem ruhellek annyira, mint a hulyeseget es annak 
megtestesult verzioit). Szerencsere lattam joparat, igaz, 
aranytalanul keveset (egy 10+ millios varosra lattam max par 
tucatot). Legott meg is interview-oltam nemelyik motorost, hogy vajon 
miert vannak ilyen kevesen? Draga a rendszam? Aszongyak, dehogy. 
Akkor draga a motor? Az sem. Olcso az is. Akkor meg miert nem 
motorozik mindenki? Hat, aszongyak a government belekezdett egy 
anti-motoros kampanyba, aztan az emberek agyat atprogramoztak, az 
emberek Pekingben divatot csinalnak abbol, hogy utaljak a motorokat, 
veszelyesnek tartjak oket. Hat, ezen jol elnevetgeltunk egy ideig, jo 
szerencset kivantam nekik (mert megszoktam, hogy Kinaban ez kell 
nekik, nem esz, hanem szerencse). Szoval jo hir, hogy ha eszes embert 
valaha Pekingbe viszi a sors es ott kell eljen, IGENIS VAN megoldas 
ket kereken. Csak az ostoba plebs-szel kell megbirkozni neha... na 
bumm, legfeljebb messzeb parkolja le az ember a motorjat egy kicsit, 
hogy az ostoba ember ne lassa, es elkeruli az ezzel kapcsolatos 
beszelgeteseket, pl urambocsa le is tagadja. Ha eszementekkel 
tarsalog, akkor autokrol beszel, de hazafele mar megkeresi a motorjat 
es azzal kozlekedik (titokban).

Ugyanis a kozlekedes botranyosan szar Pekingben. Egy 60 kilometer 
atmeroju varos, tele nem-latod-a-veget hosszu utakkal, es MINDENHOL 
dugo. A strucc-agyu kozlekedespolitikajuk eredmenyekepp elertek, hogy 
barhonnan barhova a menetido a leheto leghosszabbra nyult, es csak 
araszolgatni lehet. Na, ennyit a kozlekedesrol. Aki marha, egyen 
szenat, mindig is mondtam.

Kultura: nyomatjak, obsessed with it (gondolom jobb hijan). Teny, 
hogy mindenkit odaparancsoltak a fovarosba, azaz nyomatjak a 
dollarmilliokat bele olyan projectekbe, amit csak ugy nez az ember, 
hogy "most ez minek ide Kinaba, itt szegeny kinaiak elnek, nem 
olajmagnasok, ki a **** fogja ezt megfizetni?", de mar megszoktam, 
ugyan sokkal kisebb mertekben, de itt Kantonban is elszabadul neha az 
agya a befektetoknek. Itt delen szerencsere HK befolyasa nagyobb, 
marpedig en meg HK-it nem nagyon lattam iamge project-be befektetni, 
ha valami nem terul meg azonnal, abba HK-i egy fillet nem aldoz, az 
tuti. Pekingben mas a kultura, ott megy a rongyrazas ezerrel. 
Hatalmas, ures irodahazak, tulmeretezett shopping mall-ok, otsavos 
autopalyak tok uresen, stb. Ilyenkor is mindig a szegeny kinai 
parasztra gondolok, akin vegulis csattan az ostor.

Ugyancsak erdekes kontraszt: nyomulnak a nyugat-majmolo 
etteremlancok. Echte nyugati is van csomo, azok is olyan aron, hogy 
csak a magamfajtak tudjak megfizetni, en ott kinai munkast nem lattam 
enni. Hat, nem mondom, en nem szivesen erzem magam kivetelezett 
gettoban, tehat reszemrol nem poen, hogy ilyenek is vannak. En 
kormanyzo szemszogbol nezek mindent, es ha en lennek itt az ur, az 
ilyen ficsurok es rongyrazok mar reg eliminalva lennenek, az tuti. 
Mindent a nepert, az istenadta nepert, javitani az oktatast, az 
eletszinvonalat, boldogabba tenni a hetkoznapjaikat. A Rolex oras, 
Mercedeszes piocakat en ellehetetlenitenem, menjenek a penzukkel 
Monacoba, ne itt bosszantsak a szegenyeket. Pekingben sokkal 
nagyobbak az ellentetek, mint delen. Kantonban nem latni nagyon 
gazdagokat, azok mind HK-ba huzzak a beluket, ott gettoskodnak. 
Pekingben ellenben egyutt latni az ellenteteket. Hat, nem jo erzes az 
en szememnek, az biztos. Kivancsi vagyok, az olimpiaig sikerul-e 
valamit csinalni e teren, mert ha nem, hat nagyon lejaratja majd 
magat ez az uj kinai "kommunizmus" az igazsagtalan, korrupt vagyonos 
embereivel.

Legalisan Kinaban NEM LEHET vagyonhoz jutni. Egyszeru paradoxon: ha 
lehetne, mar mindenki ezt csinalna, es akkor meg senki nem lenne 
vagyonos. Azaz egy ekkora orszagban csakis korrupcioval lehet 
valamirevalo vagyonhoz jutni (maganembernek, cegek/kozossegek mar mas 
kategoria). Ezt meg buszken villogtatni is... hat ehhez kell 
Pekingben elni. Itt Kantonban nem jutna elore valaki ficsurkent 
kioltozve az tuti. Itt is van, de a nep itt megkopdosi az ilyent, itt 
meg mindig egy kicsit a nep az ur. Itt a pizsama a divat, abban illik 
jarni az utcan :-)

Kaja: hat vegulis nem rossz, bar en mindig nagyon draga ettermekben 
ettem, tehat nem a valosagot lattam. Aranyaiban draga.

Bevetel: vegulis olyan szinten van, mint barhol masutt Kinaban, nincs 
aranyban a kiadasokkal. Azaz Pekingben elni buvarszivattyu: 
kisebb/ugyanolyan bevetel, sokkal nagyobb kiadasok (ugyanolyan 
eletminoseget feltetelezve).

Szoval en sokkal rosszabbra szamitottam, regebbi emlekeim alapjan, de 
azert vegulis turheto volt Peking. Nem cserelnem el semmi penzert a 
jo meleg delert, de a jo hir vegulis az, hogy nem ment el teljesen az 
esze a kormanynak, azert hagyjak elni azt, aki akar. Azaz, ha valakit 
a sors odavisz, vegulis TUD olcson lakast berelni (kulvarosban), TUD 
ket kereken is kozlekedni (elektromos bringakat is lattam, de hat 
azok lassuak es hamar kimerulnek, hegyet nem masznak, stb), es TUD 
olcson is enni (sarki kajaldakban).

A gond igazan az, hogy ha olcson elsz, akkor az embereknek 
mindenfajta hatso gondolataik tamadnak ilyen "kulturakban" (marmint 
ha ezt egyaltalan kulturanak lehet nevezni, en inkabb anti-kulturanak 
hivnam), mint Peking es Shanghai. Azt hiszik, azert elsz olcson, mert 
nem tellik jobbra. Ezt a beteg logikat sajnos fel kell venni, ha ott 
el az ember, mert nem talalsz senkit, aki rajott volna, hogy az elet 
biztonsagat csak ugy novelheti, ha a beveteleit maximalizalja, 
ugyanakkor a kiadasait minimalizalja. Egy erdekes, es eleg beteg 
"logika" jar elol a ket "gettoban": minel tobbet keresel, annal 
tobbet kell koltsel. Es ha lehet, minel haszontalanabb dolgokra.

Egyebkent nem mondom, Europaban is van hasonlo jelenseg, az 
ujgazdagok jellegzetessege, hogy "konnyen jott, konnyen ment" 
jelszoval ossze-vissza koltekeznek, az ember csak nez, hogy 
"gondolkodtal te, fiam, mielott dontest hoztal, vagy csak koveted a 
tobbi birkat", de ami Pekingben es Shanghai-ban folyik, az mar 
tenyleg nevetseges :-)

Shanghai:
Osszkep: rosszabb, mint gondoltam. Volt bennem egyfajta kep az 
allando ajnarozasok miatt, mindenki csak szuperlativuszokban beszel a 
varosrol, tehat magasak voltak az elvarasaim... sajnos nem sikerult 
hozni az elvarasokat. 11 evvel ezelott voltam utoljara Shanghaiban, 
allitolag sokat valtozott a varos. Franc tudja... En sok kulonbseget 
nem lattam, mert en a dolgok MOGE nezek, nem a felszint surolja a 
szemem...

Reszletek: csakugy, mint Pekingben, megy a rongyrazas, esz nelkul. 
LCD kepernyo hasznalhatatlan infokkal a taxi ulestamlajaban, 
ugyancsak LCD erintos kepernyos telefonok par fobb utcan, Starbucks 
coffee ahol csak akarod, es egyeb "csak mutiba keszult" 
ertelmetlensegek. Latszik, hogy a kormany nagy vonalakban azt a 
feladatot adta ki Shanghainak, hogy tegye szet a labat, es probaljon 
minel "nyugatibbnak" kinezni, kerul amibe kerul. Hat, a felszinen 
megy is a csillogas, tisztogatjak az utcakat, hogy a kopesek ne 
latszodjanak, es emelik is az ingatlanarakat, hogy minel "nyugatibb" 
benyomasa legyen az embernek. Hadd fizessen valaki tobbezer yuant egy 
par negyzetmeteres lepukkant lukert, "mert hat kerem ez Shanghai", 
igy mar mindjart HK-ban vagy Tokioban fogja magat erezni ugyebar.

A gond az, hogy csakugy mint Pekingben, itt is agyatlan a vezetes. Kb 
ugy nez ki a varos, mint egy dijbirkozo fej/agy nelkul. Szep izmos, 
csinos, na de szoftver? Ja, az nincs benne. Atgondolva? Az nincs, ja 
sorry. Arra nem volt ido. Felhuzni, kicsinositani, angol betuket 
ranyomni kivul, hogy jol "nyugatiasan" nezzen ki, erre meg futja. 
Szettenni a labat es hagyni, hogy a sok "nyugati" imperialista 
teleszorja a kepet a reklamjaival (a baratnom volt cegenek, a 
RICOH-nak a reklamja a Bund-on potom 1 milkaba kerul, razzuk a 
rongyot!), ez a meno. Hat... avatott, erett szemnek ez bizony zavaro 
latvany. Turista az csak csodalkozik, fenykepez, "jaj de szep", de 
nem kattog a penztargep az agyaban, nem a financial controller 
szemevel nezi a csillogast.

Kozlekedes: Pekinghez hasonloan lassu, draga es nem praktikus. Jo 
hir, hogy itt is lattam motorkerekparokat, azaz nem tiltottak be 
teljesen. IGENIS LEHET letezni normalisan, okosan. Csak nyilvan 
valahogy el kell intezni a rendszamot, de igenis lattam motort, nem 
is keveset. Sok elektromos bringat lattam viszont, ami jo hir az 
elektromos bringa gyaraknak. Egyelore az elektromos energia tarolasa 
a legnagyobb gond, es nem latszik feny az alagut vegen, azaz az 
elemek tovabbra is nehezek, dragak, lassan tolhetok es gyorsan 
kimerulnek es rovid az elettartamuk. De azert nyomatjak a dolgot 
ezerrel, mert ezek olyan MODERNUL neznek ki. Nem ugy, mint az 
elmaradott tajvaniak es deliek, akik meg mindig benzinmotoros 
motorkerekparral jarnak :-)

Kaja: draga es kozepes minoseg. Ha nehezen is, de lehet talalni ejjel 
is ettermet nyitva. Itt delen konnyebb, szinte minden utcaban van 
egy-ket jo hely, mely ejjel 1-2-ig nyitva van.

Kultura: lasd fenn... teny, hogy van szinhaz, opera, mozik, stb. Ez 
jo, de fel kell oltozni hozza, jol kell viselkedni, es ugy vettem 
eszre, nem a muveszetert mennek oda az emberek, hanem azert, hogy 
lattassak magukat. Eltolodott a fokusz rossz iranyba. Barok... sok 
bar van Shanghaiban, ez megintcsak jo hir annak, aki ebbol akar elni, 
nyisson egy bart, sok yuppie estenkent megtolti, az biztos.

A fo gondom Shanghai-jal az volt, es valoszinuleg Pekingben is 
ugyanaz lett volna a helyzet: nem tudtam RMB-t dollarra (vagy barmi 
mas konvertibilis valutara) valtani. Mivel masnap mentem Tokioba, es 
nincs hitelkartyam (nem is lesz soha, hacsak nem fegyverrel 
kenyszeritenek ra), ez nekem fontos volt: RMB-t yen-re vagy dollarra 
valtani. Hat oran keresztul probalkoztam bankban, utazasi irodaban, 
hotelben, sikertelenul. A "szabalyaik" szerint csak annyit valtananak 
be, amennyit en bevaltottam, de csak 6 honapon belul, es csak papir 
elleneben. Emlekeztem ugyan homalyosan valamit, hiszen 1992-ben is 
hasonlo gondjaink voltak: a fizetesunket Europaban kellett megkapjuk, 
mert ha itt adjak, nem tudtuk volna hazavinni... es ez a szabaly is 
valahol remlett, nem mondtak vele ujat... de valahogy idegesitett, 
mert delen nincsenek ilyen gondok. A szabaly ugyan Kina-szerte 
mindenhol ugyanaz (elvileg), gyakorlatilag delen megszegik a 
szabalyt, es ha valakinek nagyon kell, adnak neki dollart hotelben 
is, meg ha nem is ott lakik. HK-ban pedig nincs ilyen "szabaly", 
szerencsere. Ez is egy ok a sok kozul, HK kozeleben lakni: mind 
ceges, mind szemelyes financing sokkal egyszerubb itt, megkotesek 
nelkul.

Az mar egy masik, filozofiai kerdes, hogy miert turi a vilag, hogy 
Kina tele van ilyen unfair (igazsagtalan) szabalyokkal. Behozni penzt 
azt lehet, kivinni nem. Kinai kulfoldon alapithat ceget, kulfoldni 
Kinaban nem. Kinai kulfoldon vezethet autot, kulfoldi Kinaban nem. 
Kinai kulfoldon azt mond, amit akar, kulfoldi Kinaban nem. Stb stb: 
ugy nez ki, Kina meg mindig nem ebredt fel abbol az alombol, hogy o 
szarta a spanyolviaszkot, es o a "zhongguo", azaz a vilag kozepe. 
Jelenleg ezzel az alommal jo messze allnak a valosagtol: igazabol, 
mint orszag a "futottak meg" kategoriaban vannak, Luxemburg elottuk 
all a 400 ezer lakosaval, de meg Csehorszag is tud nekik ujat 
mondani. Kivancsi vagyok, ki, mikor es hogyan fogja oket vegre 
felebreszteni... es remelem, hogy ez bekesen fog megtortenni es nem 
egy csunya atomhaboruban, mert az tuti, hogy amit okelmek itt 
alakitanak, az bicskanyitogato, es minden nap olvasni olyan 
velemenyeket az interneten, tobbnyire amerikaiaktol, hogy vegre mar 
kene csinalni egy szep nagy parkolohelyet itt, a Gobi sivatag 
mellett. Es nyilvan valamit csinalni is kell ahhoz, hogy par amerikai 
hardliner agyat ennyire felhuzzak, ok nelkul ok sem mondanak 
ilyeneket :-)

Na mindegy, en sokkal beketurobb, jamborabb, edzettebb vagyok, 
mintsem kardot rantsak, ha valaki nem valt nekem dollart (mindig 
mondogatom: AKI MARHA, EGYEN SZENAT, hisz ha nem valt, AFTER ALL, 
WHOSE PROBLEM IS THAT?): elmentem hat szepen a fekete piacra, ahol 
par perc alatt megoldodtak gondjaim. Azert ciki egy ilyen 
csillogo-villogo, magat vilagvarosnak hivo helyrol, hogy nem valtanak 
hivatalosan valutakat, hanem az egyszeri ember raszorul a 
csencselokre az utcan :-) Ja, es erdekes, a HSBC is vegulis "hong 
kong shanghai banking corporation", hat ennyit arrol, hogy mi a 
"shanghai" szo szerepe benne, gyakorlatilag csak disznek van ott, 
mert az alapitaskor ugyan toke szinten beszalltak, de azota megy a 
gittegyletesdi, szabadsag nuku. A szabadsag csak HK-ban maradt meg.

Bevetel: mint Peking, itt is szinten van, vagy meg alacsonyabb is. 
Aranyaiban kb ugy nez ki, hogy ha Kanton a 100%, akkor 
Peking-Shanghai kb 90%, Shenzhen 200%. Azaz ha valaki employee 
(beosztott) es penzt akar keresni, menjen Shenzhenbe, ott a 
legmagasabbak a berek Kina-szerte. Ha pedig munkaado, esetleg belso 
tartomanyok vagy SH-BJ, ott lehet embereket bagoert dolgoztatni.

Mindket varos, Peking is es Shanghai is, lakhatatlanul nagyra nott. 
Azaz van egy bizonyos treshold, ami felett mar mindegy, mekkora a 
varos. Pontosabban... nem mindegy.

Vannak bizonyos allandok: a nap 24 orabol all, a varosi kozlekedes 
atlagsebessege a leggyorsabb modon (motorral) is csak max 30 km/ora. 
Busszal, autoval ez lemegy kb 10 km/orara. Azaz egy 60 km atmeroju 
varosban (Peking/Shanghai) az egyszeri halando max a keruletet fogja 
megismerni. A varos legtobb reszebe soha a budos eletben nem fog 
eljutni. Olcsobb es egyszerubb lesz neki elrepulni New Yorkba, mint 
megismerni a sajat varosat egy kicsit reszletesebben.

Kanton kb 30 km atmeroju, es az elmult hat ev alatt sikerult szinte 
az osszes utcajat bejarnom. Folyamatosan valtozik a kep, tehat 
hetente update-elnem kell az ismereteimet, de vegulis nagyjabol 
lefedtem a varost, nehez nekem ujat mondani (mondhatnam lehetetlen). 
Nem hiszem, hogy egy 60km atmeroju varosban ezt valaha is 
elmondhatnam magamrol. Ahhoz aranytalanul sok ido es benzin kene, 
hogy ezt a szintu helyismeretet beszerezzem. Persze elektronikusan az 
egesz vilagot le lehet fedni, de ismerjuk el: a helyismeret meg 
sajnos nincs ott az interneten sehol szinte. Meg Tokioban sem.

Na, az utolso varos a listan:

Tokio
Osszkep: vegulis ugyanaz, mint legutoljara, nem valtozott sokat.

Reszletek:
Tiszta. Nem csak tiszta akar lenni, hanem tenyleg tiszta. Viszont 
pont ezert pl egy egesz heten keresztul NEM TUDTAM KIDOBNI EGY PAR 
CERUZAELEMET, ugyhogy vegulis visszahoztam Kinaba es itt dobtam ki. 
Az environmental protection olyan szintu, hogy egyszeruen nem 
talaltam olyan helyet, ahova eldobhattam volna az elemeket. Nem 
semmi, de mondjuk engem kicsit idegesitett. A merleg egyik oldalan 
environmental protection, a masik oldalon frusztracio, depresszio.
Iszonyatosan nagy es bonyolult metrorendszer, 3 ceg osszesen 36 
vonalat tart karban. Szepek, jok (barsonyszek mindenutt, csomagoknak 
hely a fej felett, futott szekek telen), de DRAGAK. Tokiobol 
Okinawa-ba eljutni tobbe kerul, mint egy Tokyo-HK jegy.

Az uzletek dugig tele, de mar nem annyira, mint negy evvel ezelott. 
Akkor meg volt egy-ket dolog, amit ott lehetett kapni, itt nem... 
most mar fordult a kocka. Itt szinte az osszes japan cuccot OLCSOBBAN 
lehet megvenni, mint ott. Ennek tobb oka is van, ha valakit erdekel, 
elmagyarazom majd. De teny, hogy ha en Tokyo-ban elnek, egy repjegy 
HK-ba, plusz itt megvenni egy notebook-ot, plusz vissza repjegy 
olcsobb, mint ott lemenni es ott megvenni. Nevetseges...

Ugyanigy minden tobbszorosebe kerul mas araknak. Meg HK-gal 
osszehasonlitva is draga, pedig hat HK sem olcso. Lakasok 
megfizethetetlenul dragak (es kicsik), ettermek dragak, es meg a 
Japanban keszult cikkek is viszonylag dragak. Van egy 100 yenes shop, 
ahol minden 100 yen... vannak otletes dolgok, de szinte mindent, amit 
ott lehet kapni, itt csinaltak Kinaban, es itt kb fele annyiba kerul.

Amugy nagyon szep, civilizalt hely Japan, en szeretem, a nyelvet is, 
a kulturat is... vettem is dolgokat, amiket itt nehez talalni (foleg 
konyveket es zenei cuccokat).

Na akkor most par jotanacs:

Shanghai: ha par napra megy csak az ember, erdemes hotel HELYETT egy 
furdoben megszallni. Ketagyas szobat adnak 120 yuanert, plusz 68 
yuanert meg kell venni a kotelezo furdot (vegulis ez a lenyeg!), 
hatalmas poen, erdemes kiprobalni. Cimet ide nem irok, de ha valakit 
erdekel, kuldjon emailt, mondom majd. Tehat a varos kozpontjaban 188 
yuanert nagyon buli szallas, ennel olcsobbat/jobbat nem tudok 
elkepzelni. A hotel arak elszalltak az egbe, nem tudom mit kepzel 
magarol Shanghai, 800-1000 yuan egy szoba egy ejszakara. 
Osszehasonlitaskepp: az emlitett furdos megoldas itt Kantonban 128 
yuan (nem 188) es ebbe bennefoglaltatik 1 ora labmasszazs, 2 ora 
testmasszazs (plusz amit meg akarsz) is. Szoval meg igy is kb ketszer 
olyan draga, de hat kerem "Shanghai az Shanghai, meg kell fizetni ezt 
a parbetus szot. Penzvaltas: mint az ottani magyarokkal tortent par 
telefonbeszelgetesbol kiderult, ez visszatero bibi az ott elok 
szamara. Javaslat: beulni egy taxiba, megmondani neki, mi a gond, 
azok azonnal tudjak, hol a fekete piac. A szegeny emberekben Kinaban 
meg lehet bizni, a gazdagok a hazug, szemet fajta.

Tokio: erdemes a Narita repterrol az ingyenes buszokkal (14-es 
buszallomas) bemenni a legtavolabb levo Mercure hotelhez, ami 
kozvetlenul a JR es Kensei vonalak Narita nevu allomasainal van. 
Ezzel idot/penzt lehet megtakaritani. Meg is lehet szallni a 
Mercure-ban (nem draga), de a kozelben vannak kevesbe csillagos 
hotelek is, azok meg olcsobbak. Kinaiul tudok figyelem: vigyazat, a 
jiudian nem hotelt jelent japanul, hanem alkohol arudat (mint a ket 
karakter jelentesebol ki is lehetne talalni). A hotel japanul 
"hoteru", azaz angolbol atvett jovevenyszo.

Egyebkent nagyon jo erzes volt "hazajonni" Kantonba. A repcsi meg 
mindig a regi repterre szall le, ami valoban ugy nez ki, mint egy 
lepusztult buszallomas. Viszont itt vegre lehet lazitani, nyakkendot 
levenni, pizsamaban targyalasra menni :-)

Apropo, van itt nalunk a faluban egy nagyon jo brand ruhakeszito 
gyaracska. A brand neve I THINK (wo xiang), es nagyon szep, bo lere 
eresztett, kenyelmes es elegans kinai ruhakat gyartanak. Aki mar 
megunta a feszes, nyugati oltonyt nyakkendovel es "gimme a break" 
felkialtassal vegre szeretne kenyelmesen, ugyanakkor elegansan 
oltozkodni, tudok kuldeni kepeket. Szerintem nagggyon kiraly ruhak, 
en csak katonai ruhaban vagy ebben jarok (a katonai a mindennapi, ez 
pedig az elegans, a fontos talalkozokra). Mint azt a Kinaban elok 
tudjak, itt a ruha teszi az embert, tehat esetleg fontos lehet a jo 
es kenyelmes ruha... irjatok, ha kell minta vagy kep. Ja, es raadasul 
nem csak jo anyagbol van, jo a szabasa sok zsebbel, hanem raadasul 
meg olcso is.

Na, most hirtelen ennyi jutott eszembe, irjon valaki mas is,

Benoe
Del

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS