Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 939
Copyright (C) HIX
2000-11-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Kozvelemeny elott lejaratas (Egely) (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Re: fenyszoro javaslat (mind)  31 sor     (cikkei)
3 autoradio (mind)  9 sor     (cikkei)
4 vizhuteses szamlalo (mind)  26 sor     (cikkei)
5 antipatkus vs. szimpatikus (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Re: Ly - Erdelyi HAT (mind)  32 sor     (cikkei)
7 IZS helyett Bogar (mind)  33 sor     (cikkei)
8 kodlampa (mind)  15 sor     (cikkei)
9 kodlampa, egyebek (mind)  70 sor     (cikkei)
10 kotfelelo emeles (mind)  29 sor     (cikkei)
11 Re: antipatkus vs. szimpatikus (mind)  34 sor     (cikkei)
12 Lampa fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
13 melleparkolas (mind)  27 sor     (cikkei)
14 fenyszoro javaslat (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: Kozvelemeny elott lejaratas (Egely) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #938-as HIX AUTO-ban irta Peter ):

> Hadd maradjak partatlan a vitaban!
> Nehany kozelmult beli (erdekes) egybecsenges...
> Egely Gyorgyot kikozositettek a Tudomanyos Akademia tudosai.
> Amikor olyan helyen kezd kutatni, ami mar sertene egyes korok
> hatalmi erdekeit, bolondnak, csalonak titulaljak.

???
Ez oda-vissza is igaz. Ha valaki bolond, es ezert bolondnak 
titulaljak, esetleg mondhatja, o okos, de kijelentesei sertik 
egyes korok erdekeit. _Ebben_ a gondolatmenetben hol a hiba?

(Amugy fogalmam sincs, Egely langesz vagy bolond. Diesel 
nem volt bolond -- hogy OnTopic maradjak :)), szegeny megis 
eleg rosszul vegezte az eletet... A gyakorlat azota igazolta... 
100 ev mulva kerdes, mond-e valamit az akkoriaknak az Egely 
nev...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Re: fenyszoro javaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasz Attila irta, 2000. 11. 24, 06:13:20 +0000-kor kelt leveleben:

> a fenyszoro (xenon) temahoz szeretnek hozzaszolni.
> A fenyszoro fenyerejen egy kis beruhazassal lehet tartosan javitani.
> Koztudott? ugyanis, hogy a fenyero a feszultseg _negyzetevel_ aranyos.
> Sajnos a kabaleinken eleg nagy a feszultseg eses, meg lehet merni, hogy az
> izzohoz a 12V hanyad resze er el.

Izeee...

Ne haragudj, de ha Neked a kabeleiden merheto a feszultsegeses egy
egyszeru kezimuszerrel (magyaran 1 V-ot kozeliti), akkor csereltetsd ki
surgosen a kabelezeset a kocsidnak, mielott kigyulladna valami. A
sodrott rezdrot ellenallasa azon a max 2-3 meteren, amilyen hossszu egy
kocsiban lehet, elhanyagolhato, ebbol kifolyolag a feszultsegeses is...
Ha megnott az elllenallas valami miatt (rossz kontakt, elkopott
vezetek) az melegszik is.

> Celszerunek latszik egy rele kozbeiktatasa, aminek a vezerlo jele az eredeti
> kabel es a tapkabel egy _vastag_ kabel közvetlen az akkusarurol.
> Oszt man meg is van a 30%tobbletfeny tartosan.

Ettol nem tobblet fenyed lesz, hanem a kapcsolo erintkezok nem egnek el
olyan hamar. mert nem azokon kell tobb amperes aramot ki-be
kapcsolgatni, hanem a rele erintkezoinel...


-- 
Hali				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kaptunk egy Blaupunkt Kiel CD30-as autoradiot. A gond, hogy nincs hozza
hasznalati utmutato. Nem tudna valaki segiteni? Net-en merre talalhatnek
ilyet?

Koszi

Timon
+ - vizhuteses szamlalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> __________________________Csendi_________________________
> Gonci Csabi irta:
>>>>>>
>> 
>> http://www.csendes.de    Kistanyank
> 
> Honapok ota meg akarom nezni, de csak most sikerult.
> Teljesen le vagyok nyugozve, foleg a <Magamrol> szekcio
> fogott meg. A tanyanak nincs hibaja. Viszont hianyzik az
> <Autoim> szekcio...
>>>>>>
> 
> Abszolut mertekben csatlakozom az elottemszolohoz!
> Gratula Csendi! Remek az egesz!
Gyerekek, mintha ha´jjal kenegetnenek :o) Vizzel kell locsolgatnom a
honlapom szamlalojat nehogy felforrosodjon.
Arra vigyazzatok, hogy 16 even aluliakra rossz hatassal lehet. A
felesegem peldaul nem szereti, ha a fiaimnak az ifjusagomrol beszelek,
pedig a fiuk nagyon szeretik hallgatni.
Legyetek rosszak :o)



csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - antipatkus vs. szimpatikus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 veste elektronba
> Meg egy turost.
> 1. Ha mar kulfoldiul akarod mondani, akkor _antipatikus_, egyebkent ellenszen
ves
Erre mondjak azt, hogy aki nem tud arabusul, ne beszeljen arabusul.
Az antipatikus es az unszimpatikus mast jelent. Ha nem vagy tisztaban
a jelentesevel akkor eloszor nezz utana (A magyar nyelv ertelmezo
szotara).
(volt nekem egy Anti nevu patikus ismerosom, nagyon szimpatikus ember
volt :o))

Nincs harag!

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Re: Ly - Erdelyi HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok

 wrote:

> Tudom de sajnos mar nem volt idonk, arra is kellet volna min 1 nap,
>sot meg  gondolatban Brasso es az erdelyi havasok ( Poiana - ra) is el
>szerettem  volna latogatni, de hat az ido szukos volta miatt nem jott
>be. Majd  legkozelebb.

A Poiana itt van a kozelben, ami erdekes, az, hogy 23 ev alatt vagy
3-szor voltam csak kinn :) Ellegge sok penz kell egy poianai
szorakozashoz.

> Huuuuuuuu gyonyoru lehet :-o)
> Zoltan, ha vallalod a vezetest es meg azt is megmutatod amit nem vesz eszre
> az ember es a hazigazda szerepet akkor elsokent szeretnek jelentkezni erre a
> talalkozora.

Akarmikor elvallalom, csak szoljatok idejeben, mert fel kell keszuljek,
sajnos a legendakat mar kezdtem elfelejteni. Ha mar a Szent Annanal
tartottunk, van kicsivel lennebb egy udulohelyseg a neve Balvanyos (meg
romanul is :)), van ott szalloda is, vagy eppen Tusnadon ha tetszik, igy
aki nem akar satorban aludni annak a kenyelem is biztositott.

Remelem fogok egyszer a listaval talakozni, ha nem is lesz erdelyi hat
akkor ugy terveztem, hogy megyek a nyaron Mo-ra, es legalabb a budapesti
tagokkal meg tudnek egy so:rt innni.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - IZS helyett Bogar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Hat, nem is tudom hogyan kezdjem el!
Emlekeztek arra a levelre amiben irtam, hogy meg akarok venni egy IZS
motorkerekpart? Hat nem vettem meg a szuleim nem egyeztek bele, nagy
cirkusz lett a dologbol, igy nem volt mit csinaljak, gondoltam veszek
valami regi jarganyt majd azon fogok szorakozni. Bejott egy VW Bogar (38
eves), ma voltam megnezni.
A bacsinak ketto van, az egyik 41 eves, elegge lerobbant allapotban, es
egy 38 eves kicsit jobb allapotban. Az oreg leszedte roluk ami leszedheto
volt (sarvedok, kuszobok) igy ezek nagyon jo allapotban vannak a tobbi
reszt meg idonkent megkente faradtolajjjal. Az amelyiket en kiszemeltem
nincsen megrozsdazva latszolag, megvizsgaltam eleg jol, mivel le vannak
veve a sarvedok latni lehetett, hogy nez ki. A motor nem volt begyujtva
majdnem 20 eve :o igy nem tudom milyen allapotban van, az oreg szerint
eleg jo. Mondta, hogy egy pape volt a kocsi mielott megvette volna o, a
motort Nemetorszabol hoztak anno. Atal van szerelve az egesz 12 V-ra,
habar nekem nem tetszik, hogyan van megoldva a generator felszerelese,
ezen majd meg alakitok. A kocsi metalizalt kek szinu eredetileg, igy ez a
szin meg fog maradni, a belso karpit elegge le van robbanva ez majd
kicserelodik egeszen. Mar idehaza elkezdodott a cirkusz megint :), ocsem
szerint hulye vagyok ilyen ocskavasra kolteni a penzem, inkabb ilyenre
mint elmulatni ahogy o szokta mondtam en. Meglassuk majd mi lesz belole.
Az egesz kocsi 200 DM volt, hetfon hozom el.
Mit szoltok hozza? Akinek volt tudna nehany hasznos infot adni? Mivel
kezdejm el a javitast/restauralast? Elso dolgom a motor lesz, hallani
akarom a boxer hangjat :) Milyen olajat ajanlotok, tekintettel arra, hogy
leghuteses motor?

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Az unomon gyarilag kapcsolhato a hatso
kodzaro feny, ha a tompitott van felkapcsolva.
Minden mas esetben nem kapcsolhato,
illetve elalszik, azaz reflektornal elalszik,
helyzetjelzonel nem vilagit.
Elol nincs kodlampa.

Udv


Zozi - 

undefĘne- symŰ*l at &2PašN
Bi0S is b=ižg ovrwrŤttenţ
+ - kodlampa, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

>  A fentiek fenyeben(!) kerdezem ismet: mitol is lesz szaba-
> lyos a kodlampa (akar elso, akar hatso!) hasznalata mondjuk
> orszaguton 80-nal akar szakado esoben?!
Ha nincs mas idevago szabaly, akkor semmitol....
De ollyan jo macho dolog...   :-))

> >Ez a szabaly megvaltozott az utobbi evtizedben.  Ma mar nem 
> > feltetele a hatso helyzetjelzo kodlampa bekapcsolhatosaganak 
> > a kodfenyszoro bekapcsolt allapota.
>	  En sem ezt mondtam. Olvasd el meg egyszer a sajat mondatodat,
>	ami a kovetkezot jelenti: a hatso kodlampa csak akkor kapcsolha-
>	to, ha az elso kodlampa eg. En is epp azt mondom, hogy igenis a
>	ketto egymastol fuggetlenul _kell_, hogy kapcsolhato legyen.
Egyetertek .  Ha a kodfenyszorot mar indokolt bekapcsolni, akkor 
a hatsot is az.  Forditva nem feltetlenul...

> >hogy mi tukrozodik. Egyszeruen korlatozott latasviszonyok vannak,
> >tehat kodlampa on.
> 	  Majd csak akkor, ha nem tudsz kodlampa nelkul 25 (30?) km/h-
> 	nal nagyobb sebesseggel haladni. Addig jo lenne mellozni a
> 	hasznalatat, please!
Csatlakozom!!

> korm. rendelet van arra, hogy mikor szabad szerzodest bontani, ki es
> hogyan vallalja a kockazatot. De a pofatlansagok szabalyozasara nincs
> rendelet.
Hacsak nem talalsz egy rendeletet, ami lapjan tamadhato a pofatlansag
elkovetoje, es van eleg penzed ugyvedre...  Mas megoldas nincs, le kell 
nyelni a bekat, ill. valasztani mast a piaci kinalatbol.

> >:-))))  En marasztalom, ha mar mellem allt. Miutan kikuzdottem magam
> >legalabb 2 kerekbol kitekerem a szelepet es melleteszem.
> Bizony erre mar en is gondoltam, csak sokszor nincs szivem teljesen
> leereszteni, mert ugye lehet hogy csak az egyszeruseg az oka az ilyen
> parkolasnak (a sofor egyszerusege), amirol ugyebar nem tehet, es ha
> felig engedem le az meg nem elegtetel. De amugy nagyon jo otlet.
Nem igazan. Nem vedeni akarom az ugyetlent, de a kerek leeresztese
valahol ka'rokoza's...   O meg lehet, hogy csak kenyelmetlenseget okozott
neked...   Igy nem all aranyban a ket dolog.

> Ha nekem kisebb teljesitmenyu a generatorom, vagy netan akkora
> teljesitmenyu, hogy megkozelitoleg maximalisan kihasznalom azt, akkor ez
> jelent-e komolyabb ertelemben veve teljesitmenyveszteseget a hajtason.
> Egyszerubben fogalmazva es a masik iranybol megkozelitve, ha nagyobb
> teljesitmenyu generatort teszek fel, akkor az jelenthet-e valamilyen
> formaban, valamilyen tavon fogyasztascsokkenest?
Ez a generator(ok) hatasfokatol fugg, ugyanakkora kivett elektromos 
teljesitmeny esetere...

> Nehany kozelmult beli (erdekes) egybecsenges...
> Egely Gyorgyot kikozositettek a Tudomanyos Akademia tudosai.
> Amikor olyan helyen kezd kutatni, ami mar sertene egyes korok
> hatalmi erdekeit, bolondnak, csalonak titulaljak.
Ez az erem masik oldala.  A sok erdek kozott/mellett aztan teljesen 
elve'sz az igazsag...  :-((    Mert az erdek fontosabb...

> Amikor a kozvelemeny elott tulsagosan kozel allnak az igazsaghoz,
> legegyszerubb egy mesevel, vagy az erintettek lejaratasaval a hirrol
> elterelni a figyelmet.
Nemcsak legegyszerubb, hanem a leghatekonyabb is...

> Nemreg valaki emlitette, hogy latta az uj 7-es BMW kepeit.
> Milyen oldalon talalhato meg ?
Valamelyik autos ujsagban lattam... Neten egyenlore nem...

Udvozlet

Andras
+ - kotfelelo emeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vidam szep jo napot!

Napokban kaptam kezhez a biztosito levelet a jovo evi kotelezo
biztositas dijainak valtoztatasarol - emeleserol -.
Elkezdtem egy kicsit szamolgatni, hogy vajon hogyan johet ki az a
mediakban hirdetett 6 %

A csaladi "autoflotta" 3 db-bol all:

Peugeot 1,9D			emeles:		 3.75 %
Lada 1200			emeles: 	19.4 %
UAZ 452 1To 2500 ccm teherauto	emeles:		24 %   

Itt nem vettem figyelembe, hogy a szgk.-nal meg a bonus is ugrik egyet.

Ez alapjan a 3 szeker alapjan nem tudom hogyan jön ki a 6% atlag.

Lehet, hogy a segedmotor, meg a 600 ccm alatti nem emelkedett csak
1-2 %-ot.

Lehetoleg azt kell kevesse emelni amibol keves van, es akkor kijon az
atlag?

Van vkinek valami bovebb infoja hogy a tobbi kategoria hogyan nez ki?


Csak ugy kivancsi voltam.

Csao:             VigJano
+ - Re: antipatkus vs. szimpatikus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Laszlo Csendes wrote:

> > 1. Ha mar kulfoldiul akarod mondani, akkor _antipatikus_, egyebkent ellensz
enves
> Erre mondjak azt, hogy aki nem tud arabusul, ne beszeljen arabusul.

Ezert probalkozom a magyarral.:-)))

> Az antipatikus es az unszimpatikus mast jelent.

Az unszimpatikusban keveredik a gorog es latin kepzoszocska.

> Ha nem vagy tisztaban
> a jelentesevel akkor eloszor nezz utana (A magyar nyelv ertelmezo
> szotara).

Ha nem feledem, holnap megnezem. De ha van kedved beidezhetned, hadd tanuljanak
 masok
is.

> (volt nekem egy Anti nevu patikus ismerosom, nagyon szimpatikus ember
> volt :o))

O" volt az ellen-gyogyszeresz.;-)

> Nincs harag!

Reszemrol sem, allaspontok vannak, amiket pl. a fent emlitett szotarral pontosa
n
helyre lehet tenni.

Istvan
+ - Lampa fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/24/2000 -0500, you wrote:
>teljesitmeny 400W forgasi terljesitmenyt visz el. Legyen az autod
>fogyasztasa 10l/100km. Ez azt jelenti, hogy atlagosan a 100km alatt 4kW
>teljesitmenyt adott le a kocsid? Szerintem alapjaraton is tobbet ad le
>ennel.

Vegulis, szamitasod szerint igazad van, en el is fogadom..  A problemam 
csak az, hogy akkor nem tudom mivel osszefuggesbe hozni a lampa + zene 
altal kialakult fogyasztasnovekedest, bar meg ebbe tan beleszamit a 
berendezesek kb 100 kilos sulya is, mindenesetre, ha benne volt de valami 
rossz volt es nem szolt akkor mar kevesebbet evett az auto..  Ez 50e km 
csak budapesti autozas tapasztalata....
Bar sohase erdekelt hogy tobbet esizk az autom vagy kevesebbet, ha kifogy a 
benzin bele kell tolteni.

Ant
+ - melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Es egy ujabb megoldas a melleparkolas ugyeben:

>:-))))  En marasztalom, ha mar mellem allt. Miutan kikuzdottem magam
>legalabb 2 kerekbol kitekerem a szelepet es melleteszem.
>Igy kvittek vagyunk.....

Bizony erre mar en is gondoltam, csak sokszor nincs szivem teljesen
leereszteni, mert ugye lehet hogy csak az egyszeruseg az oka az ilyen
parkolasnak (a sofor egyszerusege), amirol ugyebar nem tehet, es ha
felig engedem le az meg nem elegtetel. De amugy nagyon jo otlet.

> =======================================================

Nagyon kemeny fiuk vagytok. Jol meg meritek csavarni azt a szelepet,
amihez legalabb egy majbajos bolha erejere van szuksegetek.
Probaljatok akkor szolni a melleperkolonak, ha ott van. Nincs aljasabb
dolog a vilagon, mint emberek hibai miatt azok vagyontargyain bosszut
allni.
Ne talalkozzak veletek hasonlo helyzetben, mert osszehajtogatlak, de
nem a kocsitokat.
Remelem nem veszitek szemelyes sertesenek, holott annak szantam :-(
Ha csak nagyszajuskodtok, akkor elnezest kerek. Remelem nem ti
epititek a jovot :-(((((

Udv: Refi J.

 
+ - fenyszoro javaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szasz Attila
> E-mail :  [International]
> Temakor: fenyszoro javaslat ( 13 sor )
> Idopont: Fri Nov 24 07:13:20 EST 2000 AUTO #938
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Sziasztok,

>a fenyszoro (xenon) temahoz szeretnek hozzaszolni.
>A fenyszoro fenyerejen egy kis beruhazassal lehet tartosan javitani.
>Koztudott? ugyanis, hogy a fenyero a feszultseg _negyzetevel_
aranyos.
>Sajnos a kabaleinken eleg nagy a feszultseg eses, meg lehet merni,
hogy az
>izzohoz a 12V hanyad resze er el.
>Celszerunek latszik egy rele kozbeiktatasa, aminek a vezerlo jele az
eredeti
>kabel es a tapkabel egy _vastag_ kabel közvetlen az akkusarurol.
>Oszt man meg is van a 30%tobbletfeny tartosan.

> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards,
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)

Nagyon vigyazzatok ezzel a reles megoldassal, mert eleg sok kocsi
egett mar le az elektromos halozat buheralasa miatt.
A rele -kozvetlen- tapkabele ele feltetleneul epitsetek be egy lengo
biztositekhazba legalabb 10A-es wichmann betetet.
Az izzok wolframszalainak elvekonyodasanak eredmenye lehet az
aramfelvetel abnormalis novekedese akar orakon keresztul is. A muanyag
szigeteles pedig ezt mar nem minden esetben birja el izzas nelkul.

Udv: Refi J.

 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS