Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 3487
Copyright (C) HIX
2000-02-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Akkumulator felujitas (mind)  9 sor     (cikkei)
2 A vilag vege (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Becsi szallas (mind)  6 sor     (cikkei)
4 re: segitsegkeres karterites ugyben (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re: Re : Magyar Posta (#3482) (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Nemet helyesiras-ellenorzo (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Milyen alapitvanyok kaphatjak meg az adom 1 %-at? (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: kutyamenhely (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Re:Haiku (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re: Miskolci kocsonya :( (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Re: vilagvege (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Re: miert valtozik a nap hossza. (mind)  8 sor     (cikkei)
13 egyetertek (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re: Ennek miert haiku a cime? (mind)  41 sor     (cikkei)
15 Re: Matav-tudakozo (mind)  44 sor     (cikkei)
16 Re:Re: Elender-szamlanembefizetes ( 16 sor ) (mind)  22 sor     (cikkei)
17 Re:Munkaltato valtozas (mind)  29 sor     (cikkei)
18 meg mindig bocsajt vs. bocsat (mind)  27 sor     (cikkei)
19 Re: uj szemuveg (mind)  38 sor     (cikkei)
20 ELTE-TTK TVSZ (mind)  10 sor     (cikkei)
21 turistahazak (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Web Camera Magyarul (mind)  8 sor     (cikkei)
23 Re nyilatkozat halal utani felhasznalhatosagrol (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Re: nyilatkozat halal utani felhasznalhatosagrol (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Felujitott akku (mind)  3 sor     (cikkei)
26 [HIRDETES] VOLVO S40 elado (mind)  12 sor     (cikkei)
27 [HIRDETES] hazat vennek (mind)  10 sor     (cikkei)
28 [HIRDETES] Angol es ir zsebszotarak eladok Pe'csett jo (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Akkumulator felujitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy SIEMENS kordless telefonom, 2 db kipukkadt akkuval. Ugy tudom
vannak vallalkozok, akik akkut ugy ujitanak fel, hogy meglevo kulso
tokba/burkolatba uj akku elemeket helyeznek.
Tudna valaki ebben nekem segiteni, nev, cim telefonszamra volna
szuksegem. Koszonom.
ProPolis
voice:+36-30/927-0707, fax:+36-30/9172-581, ICQ UIN#:56195713
pager:+36-50/40-24-42, uzenethagyas:+36-60/457-187
+ - A vilag vege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Baratunk irta: "Az egyen szamara akkor van a vilag vege amikor
meghal!
Minel kesobb." Szereny velemenyem szerint ez az _egyennek a vege_ es nem a
vilagnak, es ha mar neki vege van akkor szamara a vilag mar nem vilag. A
kerdes az, hogy mit ertunk "vilag vege" alatt? A fold elpusztulasat? A
foldon az elet megszuneset? Egy kozmikus robbanasos katasztrofat?  Amikor
mindenki szent es angyal lesz es csak szellemi testtel fog rendelkezni?
Hogyan erkezzen el a vilag vege? Egy nagy durranassal? Lassan az emberiseg
megoli magat a kornyezet szennyedozesevel? (Lasd Csernobil-t es a cian-t a
Tiszaban.) Bonyolult kerdesre nincs egyszeru valasz. Szeretettel, Jalso
Sandor, USA
+ - Becsi szallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szuleim mennek Becsbe marcius 14-en, a Cezanne kiallitast szeretnek megnezni
egy vagy ket baratjukkal. Ha valaki tudna segiteni abban, hogy a jegyeket
elovetelben megvegyek (igy olcsobb), vagy tud olcso, de kulturalt szallast
Becsben, vagy kozvetlen kornyeken egy ejszakara, kerem, hogy jelezze:

; (36-)(1-)3209-308
+ - re: segitsegkeres karterites ugyben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tama's!

Hasonlo panasz eseten szerintem nem szamit "reklamozasnak" ha megnevezed a
kereskedelmi ceget, tulajdonos-t a bolt cimvel es boltvezeto nevevel. Hatha
ezzel legkozelebb segitesz masok hasonlo problemainak elkeruleseben. Ilyen
esetek eseten probalj fordulni a Fogyasztovedelmi Fofelugyeloseg-hez (ha meg
van energiad az igazsagot keresni).

udv:
Csabka
ICQ: 34110680
+ - Re: Re : Magyar Posta (#3482) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> (Hogy milyen elokelo neve lett ennek is!) Az "ajanlott level" szolgaltatas
> lenyege, hogy ugymond a levelkezeles minden lepese dokumentalva van.
> Keresemre szoban magmagyaraztak:
> A kezbesites tipikusan ugy tortenik, hogy a "kezbesito meggyozodik rola,
> hogy a levelszekreny biztonsagos" es konyveli a kis naplojaba, hogy o oda
> bedobta a levelet.
> Van olyan szolgaltatasi kategoria, hogy "sajat kezebe". Csak az tobbe
> kerul.

Meg van "biztositott ajanlott level", amit nem dobnak be. Ha nem tudjak
kezbesiteni, akkor el kell erte battyogni a postara a cimzettek vagy
meghatalmazottjanak.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Nemet helyesiras-ellenorzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!
>Van/elkudene-e valaki nekem (zippelve) a nemet ms...ge.dll, lex, exc,
>nfl, sug fajlokat? Egyre tobbet kell nemetul leveleznem, es egyre
>kevesebbet tudok nemetul.
>Koszi es Udv!
>Miki ba'

Eleg nagy a merete, nem emailbe valo. De letoltheted a www.microsoft.de
cimrol a Word97-hez valot. A Word2000 alapbol tartalmazza, ha a
telepiteskor kivalasztod.

Viktor

<mailto:>
+ - Re: Milyen alapitvanyok kaphatjak meg az adom 1 %-at? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Istvan irta:
>Szoval egy megbizhato oldalt keresek ahol fel vannak sorolva az
>alapitvanyok. A cian szennyezodes karosultjainak van mar
>alapitvanya?

Jelenleg 105 zold szervezet kozul valaszthattok!

http://www.okotars.hu/1%25/szja_szervezetek.htm

Az O:KOTA'RS ALAPITVA'NY - SZJA 1% adatbazisat talaljatok itt a
kornyezet- es termeszetvedo tarsadalmi szervezetekrol. Minden
informaciot es segitseget megadnak, hogy kivalaszthassatok a
szamotokra legszimpatikusabb alapitvanyt. Jo adakozast!

Sziasztok
Jenny
+ - Re: kutyamenhely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Franky irta:
>kivancsi lennek, letezik-e a weben kutyamenhely lista - el tudna
>nekem kuldeni  vki egypar cimet?

http://www.kutya.hu/9804/allved2.html

Ezen az oldalon budapesti es videki cimek is talalhatoak.

Mindenki figyelmebe!
Szomoru latvanyt nyujtanak az uttesten, a jardapadka mellett fekvo,
a gepkocsik altal elutott kutya-, es macskatetemek. Van ugy, hogy
napokig hevernek a kozteruleten, pedig mukodik Budapesten egy
ceg, ami az elszallitasukkal foglalkozik.
Csak hivni kell oket a 280-6832-es telefonszamon, s _ingyen_ elvegzik
a munkat. Kisfurgonnal jonnek a helyszinre, fekete foliaba csavarjak a
szerencsetlenul jart ebet, cicat, gondoskodnak a vegso elhelyezeserol.
Kerlek titeket, hogy ne hagyjatok ott oket az ut szelen.....

Sziasztok
Jenny

" A penz eleinte boldogsagot szul. De egy bizonyos ponton tul a penz
mar csak penzt szul. ( Neil Simon )
+ - Re:Haiku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Megdobaltak a roman kovetseget es betortek az ablakaikat.
>  Celszeru cselekedet volt. Minden uvegszilank harom es fel kilo halat
>tamaszt fel poraibol.
Miert szerinted mit kellene csinalni?
En sem helyeslem a dobalast, de ha majd Jugoszlavia
beperel bennunket a kotelezo megelozo vedekezes
elmulasztasa miatt, akkor majd jon Pato Pal ur, es
megoldja a gondjainkat?
Mellesleg megkerdem, 3,5 kilo halat milyen mas modszerrel
tudsz eletre kelteni? Es miert pont 3,5 kilo?

Kovacs Karoly.
+ - Re: Miskolci kocsonya :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Jenny es tippelok!

Elovettem O.Nagy Gabor: Mi fan terem? c. konyvet, es meg
akartam keresni a valaszt, mert engem is erdekelt volna, de
sajnos nincs benne a magyarazat.
Azt irja O.Nagy:
"vannak olyan szolasmondasaink is, amelyek magyar foldon
keletkezett adomakbol alakultak vagy esetleg valoban megtortent
esemenyre utalnak. Az ilyen szolasokat elso tekintetre fel lehet
ismerni arrol, hogy szemely - vagy ritkabban helysegnev fordul elo
bennuk pl:
pislog, mint a miskolci kocsonyaban a beka.
Sajnos az ilyen, ketsegtelenul magyar talajbol sarjadt szolasokkal
nem sokra megyunk akkor, ha ezekbol nepunk sajatos
szemleletmodjara vagy eppen a magyar 'neplelek' sajatossagaira
akarunk kovetkeztetni. Nem pedig azert, mert a szemely- vagy
helynevet tartalmazo koznyelvi szolasaink kozul _csak igen kevesnek
ismerjuk eredetet._"
Idezet vege.
Hat sajnos ebbol semmire sem mentunk. :-((
Udv: J. Zsoka

>Felado :  [International]
>Temakor: kocsonya ( 9 sor )
>Nagyon tetszik, de van-e valakinek otlete, hogy miert pont a _miskolci_
>kocsonya'ban remeg a be'ka es hogy miert pont a _be'ka_ ?
+ - Re: vilagvege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

  writes:

> Az elhalasztott "vilagvege" uj datuma ismert mar?

A legközelebbi az asszem május 12

--
Live fast, die hard.

ImRe
+ - Re: miert valtozik a nap hossza. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Tippelok es Nandi!

Egy hely ahol ere (is) van magyarazat.
 http://cosmo.supernova.akg.hu/800.htm
Elmentve 25 Mb, sok idot kell ra szanni.....

Tovabbi kellemes Tippelest: csutak
visit to: http:// w3.swi.hu/csutak/
+ - egyetertek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lang attia irta:.
>Ha azt mondtatok volna, hogy milyen igaza van Attilanak, beszeljunk
>a kepviselonkkel, hogy szavaztasson meg egy torvenyt, ami a
>fogyatekosok telefonhoz juttatasat segiti -- vagy akarmi ertelmeset,
>ami segit a vilag folyasan es beleilleszkedik mukodeseben sosem
>latott, demokracia nevezetu talalmanyunkba, ahhoz szivvel-lelekkel
>csatlakoztam volna.

Csak az a gond, hogy a megkeresett kepviselok (tisztelet a kivetelnek) nem
hiszem, hogy ilyen normalisan gondolkodnak majd, mint Te.
Mindenesetre ez teny engem sem fog eltantoritani soha attol, hogy
megprobaljak mindent megtenni azert, hogy jobban mukodjenek a dolgok ebben
az orszagban. Ha nem sikerul, hat felreallok, aztan ujra probalkozom.
Kivanom, hogy Neked is, nekem is, mindenkinek sikeruljon, amiert harcol!

Glóner Csaba
+ - Re: Ennek miert haiku a cime? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez a szo finnul azt jelenti, hogy fu:st . En is meglepodtem, mert nem
> talaltam kapcsolatot a cikk temajaval.

  Finn tanulmanyaim megrekedtek azon a szinten, hogy tule, tule, tytto
nuori, ugyhogy ezt nem tudtam.

> Kulonben allitolag egy japan versforma neve is, de hogy mifele, azt ne
> kerdezd tolem.

  Akkor elmondom en. A haikurol nehez elmondani, milyen; a japan
kultura legtobb vonasaval ez a helyzet. At kell elni, es akkor tudja
az ember. Vagy nem.
  Azert valasztottam ezeknek a cikkeknek a haiku cimet es
mufajmegjelolest, mert sok hasonlosagot mutatnak ezzel a versformaval.
Rovid, altalaban -- europai szemmel nezve -- nem sok gondolatot es meg
kevesebb versszeruseget felmutato muvecskek. Ugy jonnek letre, hogy a
koltonek eszebe jut valami es leirja. Ilyenek ezek a cikkecskek is.
  Abban a szerencses helyzetben vagyok, hogy eppen tudok mutatni
Nektek igazi haikut: a Nyugat 1933. evi 7. szaman dolgozom, ahol
Kosztolanyi harminc forditast kozol. Peldaul Baso egyik ismert verset:
"Regi halasto / Beka ugrik / Zsupsz".
  Rjokvan: Ablak. "Kifosztva all szegeny lakom. / De a rablo a
holdsugart / meghagyta itt, az ablakon."
  Baso: Szegenyseg. "Jojj el baratom, bar kopott a tanyam, / de nalam
/ a szunyogok is oly kicsik, / hogy az embert alig csipik."
  Buszon: Sarga oszirozsa. "Lampam tuzetul / a sarga oszirozsa / nezd,
elfeherul."
  Dansziu: Madarijeszto. "Meg a ruhajat is kolcsonbe kapja. / De a
Csaszarnak sem koszon / rozzant, kevely kalapja."
  Gomei: Lepkek. "Miert ropulnek mindig ugy a lepkek -- / kerdezgeted
tolem. Hogy tudjam azt? / Talan keresik az eltunt Tavaszt."

  Karinthy haikuparodiait jobban ismerjuk ezeknel. "Setalok kis
kertemben / A cseresznyefa viragzik / Egyik labam a masik elott / A
masik az egyik utan / Jo hogy nincs harmadik / Nem tudnam hova tenni."

  Hat ez a haiku. Az enyemek nem versek, nem is szabad oket tulsagosan
komolyan venni. Kriteriumkent azt hataroztam meg, hogy ezer
karakternel rovidebbnek kell lenniuk, s valamilyen eppen eszembe
jutott elmelkedest kell tartalmazniuk, esetleg tanulsaggal, esetleg
anelkul.
+ - Re: Matav-tudakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Februar 1.:
> egy ilyen nevu lesz, de harom is volt, ezert az ugyintezo kerdezte a
cimet.
> Mondtam, hogy nem tudom, de adja meg mind a harom telefonszamot. Erre a
> holgyike azt mondta, hogy azt nem lehet.

  Ugy is van, Istvan. Nem lehet, mert nem lehet. Das ist der Kommando.
Kaiserlich und koniglich, torvenyhatosagi felsobbsegi forendelet. Par
eve mar emlitettem e hasabokon, mi tortent velem valaha. Felhivott
ocsem es mondott egy cimet, ahol o most eppen ul egy telefon elott,
deritsem ki a szamat. Nalunk az a szokas, hogy ha egyikunk mond
valamit, akkor a masik elobb megteszi es csak aztan kerdezoskodik.
Hivtam tehat a tudakozot, de emeletet-ajtoszamot ok nem tartanak
nyalvan, es tizenegy telefon volt az epuletben. Azt a tizenegyet pedig
o ki nem adja, ha rozsaszin mikiegerek potyognak az egbol se.
  Aber, bei anderem Alkalom arra voltam kivancsi, van-e telefonja egy
reg latott ismerosomnek. Tudakozok, mondom nevet, cimet. Nincs ilyen
nyilvantartva, kerulok informalasra, ezen a cimen K-val csak a
kovetkezok vannak -- es elmondja, kik.
  198-nak is egy a vege, a megoldas nyilvanvalo. Be kell telefonalni
huszonhatszor es megkerdezni, van-e azon a cimen Adenauer,
Beziehungsweise, Cimmerfrey, Dummkopf, Edelweiss es igy tovabb, s
maris tudsz mindent.

  Mas, szinte: gyakorta kell hivnom az 1212-t, amennyiben ez nekem eppen
engedelyeztetik, telefonunkkal kapcsolatos miazmas intezese targyaban.
Mint jolnevelt ember ilyenkor nevemet szokom mondani. Aztan kozlom
szamomat, mire megallapitjak, hogy nem az en nevemen van a keszulek es
fellegvarba vonulnak annak kinyilatkoztatasaval, hogy csak az
elofizetonek adnak felvilagositast. Ilyenkor en ket gombnyomassal
szoktam megoldani a dolgot: 1. megszakitom a vonalat, 2. megnyomom a
redial gombot es termeszetesen masik kezelo jelentkezik. Mely zengesu
organumom a telefonban gyakorta idos neni hangjanak hallatszik,
idegenek altalaban kezet szoktak nekem csokolni a telefonban es
asszonyomnak szolitanak. Problema tehat egy szal se, kozlom, hogy
anyam vagyok es elinteznek mindent.

  Hogy miert kenyszerul a becsuletes allatpolgar, elofizeto csalni a
Matavval folytatott apro-csepro tarsalgasban? Istenkem. Mi vagyunk a
Vezetoseg, a mi isteni kuldetesunk, nepunkkel szembeni kotelessegunk
lelkiismeretes teljesitesenek eszkozlese celjabol foganatositandolag,
hogy nepunket es alattvaloinkat parancsokkal es utasitasokkal
szabalyozandani nem keslekedven, tevekenykedeseik eloirasszeru
iranyitasat meghatarozni kegyeskedjunk.
+ - Re:Re: Elender-szamlanembefizetes ( 16 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: Re: Elender-szamlanembefizetes ( 16 sor )
szolgaltatast.

Ide pedig egy    :)))  -t felejtettem el kitenni!
>  Ez nem kristalytiszta, hogy akkor a nem itthon elok hol vannak, ha
>nem a HIX-en.
Igy mar erted?

Jó lassan jar a HIX hozzad, ha mostansag reagalsz. Ez az eset nem a Te
eseted.
Az illeto az altala igenybevett tobletszolgaltatast nem volt hajlando
kifizetni, es tolunk kert tanacsot, hogy mit tehet az elender, ha o nem
fizet.
De ez akkor mar a tobbedik ilyen nem fizetos cikk volt.
Egyebkent a valasz minden esetre egyszeru: megfizetteti a tobbiekkel. Igy,
vagy ugy. Valahol be kellene latni, hogy ez mar nem a szocializmus.

Sanyi.
+ - Re:Munkaltato valtozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> [...]
>
> Tekintettel arra, hogy az uj munkaltato szemelyeben bekovetkezett valtozas
> munkaviszony tekinteteben jogutodlassal jott letre, az On munkaviszonyanak
> folytonossagat, tovabba a munkaviszony tartamahoz kapcsolodo jogosultsagat
> nem erinti (LB MK 154.)
> Korabban a baratom egy Rt. alkalmozottja volt, most egy Kft-e lett. Mint
> latjatok minden mas valtozatlan. Az Rt. nem szunt meg. Mukodik az is
tovabb.
> A kerdes. Fentiek szerint a 19 ev munkaviszony utan jaro vegkielegites
> megmarad? Vagy elveszik? Vagy most ki kellene fizetni neki?

Hali!
A szovegbol pontosan kiolvashato, hogy a munkaviszony folyamatos maradt
_most_ vegkielegites nem jar.
Ha esetleg egy ev mulva felmondanak a baratodnak akkor 20 evi munkaviszony
utan jar neki vegkielegites.
En is ebben a cipoben jartam, eladtak minket, a vevo jogutodkent megvett, de
a regi anyavallalat sem szunt meg.
A helyzet jogilag tiszta, a lenyeg csak az, ha ne adj isten csodbe megy a
ceg akkor legyen mibol a vegkielegitest kifizeni.
Mert hiaba jar, ha nem jut. :(
Udv
Mici
+ - meg mindig bocsajt vs. bocsat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lang Attila felreertette a mondatomat, (ill. _en_ nem fogalmaztam
egyertelmuen, csak Attilat irtam)
 > Sebaj, Zita. Most mar tudod es meg is jegyzed, hogy a bocsajt csunya
>es ronda es nem szabad hasznalni.

En egy masik Attila,     alabbi megjegyzesere gondoltam:

>De bizony van ilyen szavunk.
>A Magyar E'rtelmezo"  Ke'ziszo'ta'r/ Akade'mia Kiado' 1982
>elso kotet 141. oldalan talalható :
>bocsa'jt  La'sd : bocsa't
>Tehat mind a ket alak elfogadott.

Szerintem a suk-su:k a _ronda_, meg pl. a valasztjuk helyett a valasszuk
hasznalata (szinte minden nap hallani)  - de ne nyissunk vitat. :-)

Az egyen-igyon-ra mar senki sem kapja fel a fejet, pedig nyelvtanilag az
sem helyes. Az egye'k - igye'k a helyes forma, ha figyelembe vesszuk az
-ik-es igek ragozasara vonatkozo szabalyokat.

Me'g a Vitray modorossagara se mondanam, hogy ronda, csak anakronisztikus.

sziasztok,
Zita
+ - Re: uj szemuveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Ma  kesz  lett  a  szemuveg,  de  nem  birom  hordani,  ha felveszem
> szedulok, nem latok rendesen, olyan mintha reszeg lennek.

En is tompalato vagyok. Bal szemre.  :)
Uj szemuvegnel ez sok embernel elofordul. Meg kell szokni.
De  amikor  a  szemesz  probalgatja a lencseket, akkor kell eldonteni,
hogy melyik az, amelyiket meg meg lehet szokni.
Szerintem nullarol rogton +4 -re egy kicsit gyors.

> Az  optikus  azt  mondta,  azert  van  ez,  mert az agyamnak at kell
> allnia, es a bal szememmel behozott kepet most nem tudja hova tenni,
> mivel azert a balt is hasznalom valamelyest.

Nos, nekem egy kicsit mas helyzet van. Gyerekkoromban teves diagnozist
allitottak  fel.  Nem  ismertek  fel  a  tompalatast. :( Es mindenfele
szodasszifonokat  kellett hordanom (+8). Ma +3-as van. De eleg lenne a
masfeles  is, abban viszont meg nem latok. Az agyam ugyanis az erosebb
szemuveghez  van hozzaszokva. Amikor a 8-as utan meglett a 4-es, akkor
abban  is alig lattam, de megszoktam. A masfelest sajna meg nem tudom.
:(

> Voltatok mar hasonlo helyzetben?
Dioptriavaltozaskor (uj szemuveg) rendszeresek ezek a dolgok.
Nekem  1-2  nap  amig  hozzaszokik a szemem. Persze csak ha nincs nagy
valtozas.

> Szerintetek van esely, hogy megszokom ezt a helyzetet?
Talan.  :)
Amikor  csinaltattad  a  szemuveget  nem  adtak  ilyen "probakukkert",
amelybe lehet cserelgetni a lencseket (nem tudom a szakszeru nevet)?
Akkor  kell  szolni,  hogy  melyikkel  latsz  jol. A sima szamitogepes
vizsgalat nem eleg. Az nem meri le az agy ilyen jellegu kepessegeit.

Best regards, Vincuka
mailto:   -=[ HTML, EKEZET JOHET ]=-
+ - ELTE-TTK TVSZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Van itt valaki akinek megvan az ervenyben levo
Tanulmany es vizsgaszabalyzat az ELTE-TTK-rol?
A neten keresgeltem, de ott csak a '97-es van
fenn. Ha valakinek megvan, kerem irjon maganba.
SOS!

Ahoi!
Champion
+ - turistahazak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Regebben valaki lekozolt egy cimet, annan lehetett kerni campingek
listajat. Kertem is egyet, es meg is kuldtek. :)

Letezik olyan ingyenes katalogus is, amelyben turistahazak vannak?
Termeszetesen magyarorszagon. Es lehetoleg "reszletes" infoval.

Lehet valahonnan ingyen ilyen katalogust kerni? Papiron kellene.

Koszi.

Best regards, Vincuka
mailto:   -=[ HTML, EKEZET JOHET ]=-
+ - Web Camera Magyarul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A weben nemtud valaki egy olyan Web Camera-t aminek a honlapja magyar?
Ezenkivül érdekelne az összes  Web Camera cim ami létezik.

Előre is köszi!

Teebor
+ - Re nyilatkozat halal utani felhasznalhatosagrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta :
>Miert csak a csontok folott lehet emlekezni valakire?
Igaz, hogy csak mellekesen, de azert kapcsolodik a temahoz -
Tegnap latta a TV-ben egy musort, aminek lemaradtam az elejerol,
de arrol volt benne szo, hogy miert veszi ki az allam a halottjainkat
a kezunkbol. Hivatalos, rigorozus es (sokak szamara lelketlennek
tuno ugyintesse, uzlette alacsonyodott le az egesz temetes. Ok arra
torekednek, raadasul bizonyos helyeken allami tamogatassal (persze
csak eszmeileg), hogy ezt visszakaphassak a sajat kezukbe. Vannak
olyan termeszetvedelmi teruleteken (?) elkeritett reszek, ahol az
emberek eltemethetik halottaikat. Nem 70-200 000 forintos
koporsokban, hanem vekony, konnyen bomlo lemezkoporsoban.
Aminek a belseje sem muanyaggal, evezredeken keresztul megmarado
materiaval van belelve. Es igy tovabb. Ervek es ellenervek hangzottak
el. Nekem szimpatikus es esszeru az otlet.
Ja, hogy legyen egy kis "Re:" is a levelemben -
- Miert csak allamilag eloirt modon es helyen lehet emlekezni valakire ?
Miert kell a temetobe, esetleg egy vagy tobb oranyi utazassal elerheto
helyre tenni szeretteinket, mikor sokkal jobb helyen lenne a sajat
kertjeben, vagy a csaladi  kriptaban ?
(Mar akinek van sajat kertje, vagy csaladi  kriptaja, meg igenye erre.)

    Üdv :

     fzs

 [Austria] irta :
>Tavaly elott Nemetorszagban dolgoztam. Az Arbeitskreis Organspende
>nevu szervezet osztogatott egyszer ismertetot. Ebben volt egy kis
>kitoltheto cedula, amelyben nyilatkozhatsz, hogy ha baleset kovetkezteben
>meghalsz, akkor a szerveidet masok szamara felhasznalhatjak.
>Nalam (a penztarcamban) van ez a kis cedula.
>Talan a Magyar Voroskereszt meg tudja mondani, Magyarorszagon mit
>lehet ez ugyben csinalni.

Hello Peter !

Szerintem felreertetted (vagy en...) Errol ugyanis NEM KELL
nyilatkozni, a magyarorszagi alaphelyzet az, hogy BARKI szerveit
szabadon fel lehet hasznalni ILYEN celra. Ha ez nem tetszik neked, akkor
errol, azaz pont az ellenkezojerol kell nyilatkoznod ! En ugy ertettem, hogy
a kerdezo azt akarta tudni, hogy valamilyen mas - tudomanyos, informativ
celra odaadhatja-e a testet...
(Szetvagdosni, beszkennelni, kiallitani, mit tudom en...)

    Üdv :

     fzs
+ - Felujitott akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nokia 9000-es akkumulatort - felujitottat, vagy akku felujitot keresek.
Tud valaki segiteni ?
Koszonom, Joco
+ - [HIRDETES] VOLVO S40 elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tippeloknek es masoknak is!

Surgosen eladnam S40-es tipusu Volvomat.
Aadtok, extrak:  -'97 decemberi (jubileumi kivitel); -1,6-os
motor; -ezustmetal; -alufelnik; -hatso vezetoszarny; -ABS; -gyari
sportfutomu; -szervokormany; -fedelzeti szamitogep; -legkondi; -cseresznye
fa betetek; -tempomat; -mindketoldali legzsak; -allithato
kormany; -allithato ullesdoles; -nagyon komoly HI-FI (12-es CD tarral, 12
hangszoro; melynyomo;) -Ericcson autokihangosito szett.
Erdeklodni:   vagy
                        06-20-9-392-489
G. Otto
+ - [HIRDETES] hazat vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresunk 1,5-2 szobas hazat Budapest kornyeken, de foleg Ecser,
Maglod, Isaszeg, Pecel, Csomor, Kis-, Kerepes-,Nagytarcsa 3-4 millio
ft ertekben jo kozlekedessel, lehetoleg gazfutessel, oszkozmuvel/kozmuvel,
telefonnal.

Valkai Jozsef
06 30 97 47 833
353 26 73

+ - [HIRDETES] Angol es ir zsebszotarak eladok Pe'csett jo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

COLLINS English Dictionary and Thesaurus
Egynyelvu ertelmezoszotar (34 000 meghatarozas) es szinonimatar (75 000 db)
egyben.
     The OXFORD Popular Thesaurus
 Angol szinonimaszotar - 150 000 szinonima.
       COLLINS GEM Irish Dictionary
Angol-ir es ir-angol szotar. 40 000 cimszo es 60 000 meghatarozas, valamint
ir
nyelvtani alapok ( fonevek es melleknevek declinatio-ja, rendhagyo fonevek,
igeragozas, rendhagyo igek, szamnevek, eloljaroszok, copula, idovel
kapcsolatos mondatok es kifejezesek ) Vizallo es strapabiro
muanyagboritassal.

Ar: 2000 Ft/db. Erdeklodni: >

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS